Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe 20VT Plus - 99 Silvergrå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ok!

    Undra vad det är i Mobil1 oljan och andra märkesoljor som gör att oljetrycket håller sig konstant i topp? Mycket märkligt tycker jag.
    Kör just nu:
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
    Fiat Coupe 20VT Plus - 99
    Fiat Barchetta - 96
    Fiat 127 1,05L - 77
    Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

    Comment


    • Vad menas med "hårdare körning"? Kan du utveckla?

      Efter 15 min pass på bana så sjunker mitt oljetryck när jag står i depån med motorn på tomgång. Brukar ligga på 2.7-2.8 bar. Ingen fara med det. Däremot ska man inte ligga under 1.5 bar. Då det är ett tecken på att motorn börjar blir trött och orkar inte hålla uppe trycket.

      Du säger att trycket vänder uppåt igen då tempen sjunker. Det är också ett tecken på att inget är galet. Njut av bilen istället för att låta hjärntrollen ta överhanden. Det känns som att du är nojjig för ingenting
      Last edited by Freddan72; 12 October 2015, 21:03.
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • Hårdare körning - man trycker plattan i mattan under 3-5 sekunder var 30 sekund under 2-3 min. Låta motorn jobba helt enkelt.

        Men äntligen fick jag det svaret som jag har väntat på, antingen så har jag formulerat mig dåligt innan. Jag fick känslan av att ni höll på siffrorna När mitt sjunker, så sjunker det också till 2.7 någonting vid påfrestning, men aldrig lägre. Sen allteftersom så letar mätaren sig tillbaka till 3 bar. Jag njuter av bilen, men jag vart inte nöjd med tidigare svar
        Kör just nu:
        Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
        Fiat Coupe 20VT Plus - 99
        Fiat Barchetta - 96
        Fiat 127 1,05L - 77
        Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

        Comment


        • Behöver hjälp..suck..

          Har sökt i över 2 timmar efter ett komplett sett med Bilstein B6 dämpare utan resultat. Jag använde länken som 84jr0 visade, men de verkar inte ha kvar det alls? Kollat Ebay och sökt på Google.

          Jag hittade någon sida där man kunde beställa var dämpare för sig, men det landade på 8000kr exkl. frakt. Tacksam för lite hjälp, såhär i höstkylan.
          Kör just nu:
          Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
          Fiat Coupe 20VT Plus - 99
          Fiat Barchetta - 96
          Fiat 127 1,05L - 77
          Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

          Comment


          • Var det på Europerformance.co.uk du hittade både fram o bak dämparna?
            Måste du ha just Bilstein då?
            Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

            Comment


            • Originally posted by Fredriksda View Post
              Behöver hjälp..suck..

              Har sökt i över 2 timmar efter ett komplett sett med Bilstein B6 dämpare utan resultat. Jag använde länken som 84jr0 visade, men de verkar inte ha kvar det alls? Kollat Ebay och sökt på Google.

              Jag hittade någon sida där man kunde beställa var dämpare för sig, men det landade på 8000kr exkl. frakt. Tacksam för lite hjälp, såhär i höstkylan.


              Köp k-sport Coilovers! Dom kör jag med, tror hemsidan heter raidopower.com eller se
              Kostadeiförsej typ 9985 nått tror jag!
              Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
              Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

              Comment


              • Originally posted by Fredriksda View Post
                Behöver hjälp..suck..

                Har sökt i över 2 timmar efter ett komplett sett med Bilstein B6 dämpare utan resultat. Jag använde länken som 84jr0 visade, men de verkar inte ha kvar det alls? Kollat Ebay och sökt på Google.

                Jag hittade någon sida där man kunde beställa var dämpare för sig, men det landade på 8000kr exkl. frakt. Tacksam för lite hjälp, såhär i höstkylan.
                Hej,

                Kan inte svara för kvaliteten här, men det jag har köpt här har i alla fall varit bra+inget strul med leveranser.

                http://www.ebay.co.uk/itm/TA-TECHNIX...item53f208c10c
                http://i940.photobucket.com/albums/ad241/jordbo/The%20X-files/friat8.jpg

                Comment


                • Originally posted by Dice View Post
                  Var det på Europerformance.co.uk du hittade både fram o bak dämparna?
                  Måste du ha just Bilstein då?
                  Ja precis.
                  Måste och måste, det var ju Bilstein eller Koni som rekommenderades. Då jag inte skulle skruva något på hårdheten så föll det ju på Bilstein.

                  EDIT: Tänkte om ni hade någon superlänk Jag får väl fortsätta o hålla ett öga på Ebay då.

                  Torsten - Blir lite väl saftigt för plånboken just nu. Har ju ett uppkommande fälg & däck projekt som säkerligen slutar på 12-13' nånting.

                  Jordbo, det är väl lite budgetvariant - som förvisso hade passat nu då (Efter lite läsning, har inga egna kommentarer om dessa)
                  Last edited by Fredriksda; 16 October 2015, 13:57.
                  Kör just nu:
                  Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                  Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                  Fiat Barchetta - 96
                  Fiat 127 1,05L - 77
                  Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                  Comment


                  • Ring och kolla med http://www.stotdamparexperten.nu/ - Jag vet ful hemsida men jag köpte mina gula konis från honom och fick hjälp med montering i fjäderbenet för när jag köpte så sålde Koni bara insatser så man fick återanvända fjäderbenet. Han kanske har Bilstein också.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • Originally posted by 84jr0 View Post
                      Ring och kolla med http://www.stotdamparexperten.nu/ - Jag vet ful hemsida men jag köpte mina gula konis från honom och fick hjälp med montering i fjäderbenet för när jag köpte så sålde Koni bara insatser så man fick återanvända fjäderbenet. Han kanske har Bilstein också.
                      Jag skickade ett mejl till honom, jag hittade inget tfn-nummer. Får se efter svar, förmodligen i början av nästa vecka. Tackar!
                      Kör just nu:
                      Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                      Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                      Fiat Barchetta - 96
                      Fiat 127 1,05L - 77
                      Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                      Comment


                      • Originally posted by Freddan72 View Post
                        Coupeteile är bra att göra med. Glömde totalt bort de.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • Tack för länken, ni räddar min dag Jag fyllde i det där formuläret och hoppas att de hör av sig så småningom. Var lite svårt att förstå, så fick bli translate. Så vi får se

                          Har i helgen skruvat bort handtagen (tack för guiden!) och visste redan när jag lossade på listen att det skulle bli ett helsike att få dit igen. Blev riktigt bra faktiskt! Ser ut som nytt, i mina ögon i alla fall.
                          MEN problem kvarstår, någon som har något knep på hur man ska få dit listen igen? (se nedan, några dåliga bilder, men jag tror ni ser problemet). Sitter ju som små plast "knappar", som inte verkar gå o få bort. Använde tång, utan framgång. Försökte göra som jag gjorde när jag bort den men tvärtom, det funkar inte. För plast "knapparna" åker in igen.. Idéer? Click image for larger version

Name:	Bild003.jpg
Views:	1
Size:	84.9 KB
ID:	251772Click image for larger version

Name:	Bild004.jpg
Views:	1
Size:	101.3 KB
ID:	251773
                          Kör just nu:
                          Alfa Romeo Giulietta 2.0 Jtdm - 11
                          Fiat Coupe 20VT Plus - 99
                          Fiat Barchetta - 96
                          Fiat 127 1,05L - 77
                          Historia: Fiat Bravo 1.6sx - 99, Alfa Romeo 166 2.0 TS - 99

                          Comment


                          • Fastnar inte gummilisten på plats eller?
                            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                            S/y Mascot
                            S/y Rebell
                            20vT
                            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                            Comment


                            • Det går att pilla dit igen med lite tålamod och rätt verktyg, ta ännu en titt!
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X