Announcement

Collapse
No announcement yet.

grenrör / pinnbult...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Är det samma problem med de diverse eftermarknads grenrör som finns? T.ex. Hörmann, Speedshop m.m. Eller är det bara OE grenröret som spricker...

    Panda 169

    Comment


    • #17
      Originally posted by Jim
      Är det samma problem med de diverse eftermarknads grenrör som finns? T.ex. Hörmann, Speedshop m.m. Eller är det bara OE grenröret som spricker...
      Gör dem verkligen grenrör till Coupé 20VT?
      Porsche Boxster S 2002

      Comment


      • #18
        Originally posted by per
        Det blir liksom ett knackande ljud från grenrören, vid gaspådrag.

        Har pratat med AutoAlfa nyss, de trodde inte det fanns så stora chanser att svetsa, den gången det gjordes (hos en etablerad duktig svetsare) hade allt liksom krökts och hela grenröret fick planslipas efteråt.
        Han trodde oxå man kunde köra en stund till med små sprickor, så länge de inte hörs.
        Jaha, då är det nått annat som låter i min bil.

        Jag har kört lite olika turbobilar med spruckna grenrör. Brukrar gå hur bra som helst, om man kan stå ut med lite tickande förståss. Om det inte låter allt för mycket så skulle jag köra vidare. Blir det värre så byt.
        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

        Comment


        • #19
          Originally posted by TobbeC
          Gör dem verkligen grenrör till Coupé 20VT?
          Det tror jag väl. De var i alla fall det svaret jag fick när jag skrev till Hörmann, Speedshop och Mariani Tuning.
          Dock fick jag ett tips någonstans att Mariani grenröret inte skulle vara det bästa. Kan dock inte säga något själv om det.

          Panda 169

          Comment


          • #20
            Jag har faktiskt bara hört om ett annat grenrör, o det gick inte att montera ihop med AC..
            Ska försöka montera ihop grejerna o se..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #21
              Måste rätta mig själv, Hörmann har nog inte gjort något grenrör.. Kan inte hitta igen något om det.
              Om det från Mariani tuning eller Speedshop funkar med ACn vet jag dessvärre inte.

              Panda 169

              Comment


              • #22
                Visst görs det grenrör.. detta är ett italienskbyggt från SAITO. Kommer sitta på min bil till sommaren !
                Attached Files
                ¤TOGGEX¤

                Comment


                • #23
                  .
                  Attached Files
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment


                  • #24
                    Ett sådant ormbo

                    Här är deras hemsida http://www.saito.it/coupe.htm
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #25
                      to bad att de inte var en 16v du hade kunde du ju skaffat denna
                      http://www.mobile.de/SID3mHnvWy0D.jY...1111156550302&

                      Men togge, skulle du bygga grenrör för en nice peng? hur blev de men de projektet?? Snacka lite me smOOth när ja va i gbg o knycke ett par kjolar av han...funderade på va de kunde gå på att konvertera en 16V till turbo och om de så fall gick att beställa ett "grenrör a la Togge"
                      Last edited by TurboNimitz; 4 October 2005, 21:19.
                      With great power comes the bitches
                      Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                      Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                      Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by TurboNimitz
                        Men togge, skulle du bygga grenrör för en nice peng?
                        Det var väll downpipe?

                        Originally posted by Togge
                        Visst görs det grenrör.. detta är ett italienskbyggt från SAITO. Kommer sitta på min bil till sommaren !
                        Pris?
                        Porsche Boxster S 2002

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by TobbeC
                          Det var väll downpipe?



                          Pris?

                          Visst var det downpipe i första hand som var tanken! Men visst e det inte omöjligt att bygga ett grenrör! fast ingenting kan påbörjas innan jag flyttat till nya garaget. M.a.o fr.o.m Januari-06. När allt e inrett och ditflyttat kan det va aktuellt att ställa samma frågor igen!


                          Ja.. När jag beställde kostade det 700euro. Fast senaste budet är att det nu mera ligger på 500euro(dock ej 100% bekräftat). Frakt tog endast tre dgr och de ville ha ett förstags namn att skicka det till. banköverföring till deras utländska(italien)konto krävde överflyttning på bankkontor .
                          Last edited by Togge; 5 October 2005, 14:25.
                          ¤TOGGEX¤

                          Comment


                          • #28
                            Har nu fått svar från Stefano på Saito.

                            Man kan få ett som passar originalturbo eller T3. Priset är 750euro + 60 för frakten till Sverige. Alltså knappt 8000 spänn totalt.

                            Jag väntar med det! ;-)
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #29
                              Hmm jag har ju också grenrörsspricka, kom ihåg när jag var tvungen att smörja där tändstiften satt, då rann de ner smörjolja i motorn! så de kom värsta rökmolnet när jag startade bilen!

                              Men de sjuka var att de kom mer rök från motorn i grenrörssprickan än ändröret snacka om spricka!

                              Men min tickar kanske i 3min, sen är de knäpptyst, så de blir ju så varmt att sprickan åker ihop!

                              Eller hur funkar de för er, tappar man laddtryck av detta kanske?

                              Mvh/Emil

                              Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                              Comment


                              • #30
                                Teoretiskt så borde det ge en skillnad men jag tror den är knappt mätbar. Det blir ju mindre avgaser som går in i turbon som i sin tur "driver" insugsluften.
                                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                                Min projekttråd - 19T
                                Min Youtube kanal
                                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                                Comment

                                Working...
                                X