Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uppfräschning PuntoGT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Hade också en italiensk utbytesstudent (från Sicilien) på besök i somras (mycket imponerad av skicket på min gamla Coupe, hans kusins coupe var långt ifrån lika fin) och fick reda på att det bara är ”Young maffiosos” som kör runt med Punto, rutan nere, lutar sig ut och spelar hög musik. Så det fick bli en subb också för den italienska känlan. Fast egentligen var det mest för att jag tidigare hade en fast hatthylla och var trött på att svänga in alla matkassar under den, skönt att få tillbaka den gamla som lyfts upp. Enda problemet är att nu får jag inte plats med så många kassar i bagaget längre, den lilla 21liters lådan såg rätt liten ut på hyllan i butiken faktiskt….. Köpte också en skiva med Fugees för att verkligen komma i stämning på gatorna i Storstaden (jaja, vet inte några liknande italienska grupper…. Inte så hemma i den genren om man säger så). Driver basen med ett Genesis Dual mono bryggkopplat (ger väl en 300W tror jag) och framsteget med ett Genesis DA100 (Har för mig att det är 2*50W klass A med adaptiv biasering, skulle väl koka ihjäl i bilen om det vore ett rent 2*50W klass A). Lite bättre ordning på sladdarna är också på G framöver...
    Attached Files
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #62
      Utöver det har jag också fått dit min nya motorhuv, lackad och fin. Fick rost under emblemet på den gamla….
      Attached Files
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #63
        Och bakskärmen och bagageluckan har också fått lite ny lack och färg, bagageluckan hade lite rost under nyckelhålet och bakskärmen fick ett dörruppslag som spräckte lacken. Förb… idioter som inte kan hålla i sina dörrar. Men men, så är det med slit och slängmentilateten idag gissar jag.
        Attached Files
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #64
          Catchtanken ligger fortfarande på hylla, liksom bussningar till bakvagnen, hjullager fram och länkarmar fram. Får se om man orkar få in det hela innan man tröttnar och säljer bilen. Börjar faktiskt bli rätt sugen på en Alfa 159, eller senare 156. Har nog lagt ner för mycket pengar på punton för att känna att man kan sälja punton inom någon nära framtid, så får väl dra runt på GTn ett tag till. Men den är ju lite skoj trots allt i kurvorna
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #65
            Snygga bilder! Var köpte du din bakspoiler? Om det är du som köpt den.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #66
              Originaldel på GT2orna, rätt säker på det faktiskt. Har för mig att säljaren också nämnde något om jubileumsmodell, men det där kommer jag knappt ihåg, var ju 8 år sedan jag köpte den.
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #67
                Kanonfin Punto! Det är väl Jimmy Särås gamla? tror att det var just den som Bilsport provkörde, jag har det nr liggandes nånstans, måste bara hitta det så blir det inscannat.
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment


                • #68
                  Näpp, inte Särås gamla. Hade redan min på den tiden Särås körde Punto.
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #69
                    Var du vid Barkarby Outlet osv igår? =) För då sig jag dig nämligen. Verkade fin. Såg den bara rullandes på håll.


                    //PP
                    Porsche 996 C2 -00
                    Volvo V60 D3 -12

                    Comment


                    • #70
                      Jo, en liten kort runda så det var nog mig du såg.
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #71
                        Aha.. Jag var 100 på att den inte var original men fanns som original "Abarth"-tillbehör..? Finns kopior på en del ställen men de är ju ganska dyra..
                        Måste ha en, inför vintern!
                        Last edited by per; 20 August 2007, 10:39.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #72
                          Där ser man.... Svensksåld Abarth PuntoGT med andra ord . En av väääldigt få i så fall kanske Vet du vad det mer finns/fanns för tillbehör till punton?
                          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                          Comment


                          • #73
                            Tja, är inte helt säker som sagt, Fiat har ju alltid en miljard ändringar hela tiden..
                            Har hittat en ok (?) sajt med mkt grejer till Punto: http://www.absmotorsport.com/allmakes/punto2.htm

                            Tyvärr verkar de ha gjort om sin sajt helt, nu utan bilder.. Man får väl maila o fråga.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #74
                              Det är inte en "MS Design"-vinge som sitter på då? Jag har det och först trodde jag att den var original då den passar så bra.
                              Fiatlös

                              ___________________

                              Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                              Comment


                              • #75
                                Köpte bilen 1999, 3 år och 2500mil gammal. Då satt vingen på tillsammans med SuperSprint rostfritt avgassystem (downpipe och kattersättningsrör låg i bagaget), Jamex sänkfjädrar, stålomspunna bromsslangar, TarOX G88-skivor och TarOX belägg runt om. Allt detta har suttit på sedan första ägaren köpte bilen och jag tror att det åkte på ganska omgående om inte direkt vid ankomst till honom. Frågan är om det kanske tom gick att få monterat från fabrik?
                                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                                Comment

                                Working...
                                X