Announcement

Collapse
No announcement yet.

84jr0 - 84:ans Coupe 20vT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by 84jr0
    Senaste skinnbehandlingen gjordes för förra våren. Får ser resultatet imorgon om man behöver köra en runda till.

    Skulle även behöva smörja in ratten men är livrädd för hal ratt. Förslag på bra medel?
    Samma medel funkar på ratten. När det torkat (in) blir det inte halt. När medlet torkat har det fått en matt yta. Då torkar man bort den hinnan med pappret som följer med i kartongen.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • Originally posted by Ante
      Samma medel funkar på ratten. När det torkat (in) blir det inte halt. När medlet torkat har det fått en matt yta. Då torkar man bort den hinnan med pappret som följer med i kartongen.
      Då testar vi det också imorgon. Antar att du själv har testat på ratten eftersom du rekomenderar det.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • Originally posted by 84jr0
        Då testar vi det också imorgon. Antar att du själv har testat på ratten eftersom du rekomenderar det.
        Nej, jag tänkte lura dig att göra det ...... nej, jag har provat. Funkar på växelspaksknoppen också, om den är av läder. Viktigt att du låter medlet torka bara. Tar rätt lång tid om inte skinnet är extremt torrt. När det börjar bli mättat tar det minst 12h. Du kommer märka vad jag menar.
        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

        Comment


        • Ojoj, ser riktigt effektivt ut! Har dina röda sömmar i skinnet strukit med i rengöringen? Jag ser inte de på dina plus-säten på bilderna nämligen...

          Ska se om jag kan göra ett liknande test med "liquid leather" som jag använder mig utav.
          http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
          http://www.garaget.org/?car=38250

          Comment


          • Originally posted by Aloha
            Ojoj, ser riktigt effektivt ut! Har dina röda sömmar i skinnet strukit med i rengöringen? Jag ser inte de på dina plus-säten på bilderna nämligen...

            Ska se om jag kan göra ett liknande test med "liquid leather" som jag använder mig utav.
            Plus-säten var inget för mig, jag är helt enkelt för lång och får inte in skallen med hjälmen på. Eller så är jag tjockskalle?

            Var nere och tittade till bilen idag och det såg väldigt bra ut, tror inte att jag behöver en ombehandling. Tvättade av ratten och växelspaksknoppen och de va lika skitiga som alla säten i bilen och misstänker att en återbehandling lär behövas där.

            Fortfarande avställd dock trots fint väder idag. Tror att jag väntar hem nya däck för med min tur så kommer jag få punka i hög fart och smälla bilen i räcket så här i början på säsongen...
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • Jag andvände "ikeas möbel kitt" i mina bilar med skinn funkade kanoners.

              Hade även en Alfa med däcks märken i baksätett efter att någon smart mänsika hade fraktatt de där .Men det gick bort efter några behandlingar.
              Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
              Fiat Coupe 20v turbo +
              Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

              Comment


              • Då har man 2 st nya Toyo däck i hallen. Gäller bara att hitta någon som kan kränga om 18" för rimlig peng.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • Fortfarande inte påställd men par nya däck har coupen fått. Som sagt Toyo Proxes T1-R. Ska försöka hinna med lite service i helgen. Motul RBF660 bromsvätska ska in i bromssystemet och Agip Racing motorolja. Kanske putsa lite till
                  Attached Files
                  Last edited by 84jr0; 15 April 2010, 10:30.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Nice

                    Ser bra ut!!
                    Fiat Coupé 16v Turbo

                    http://www.garaget.org/?car=69005

                    Comment


                    • Nothing beats fräscha däck..!
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • Jag funderar på en sak nu... jag kör 215 fram och 225 bak och fälgarna är monterade med 10mm spacers vilket självklart innebär bredare spårvidd bak. Säg att jag tar bort spacers bak blir bilen "neutral" då, dvs på samma sätt som om jag körde med 215 breda däck runt om?
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • Testa! Ingen aning men du lär väl fortfarande ha marginellt bättre grepp bak med 225or..
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Originally posted by per
                            Testa! Ingen aning men du lär väl fortfarande ha marginellt bättre grepp bak med 225or..
                            Kommer aldrig kunna testa sånt, det bör gå att räkna på det. Men bättre grepp bak är inte dumt alls men jag får lite understyrning på köpet. Jag märker om det blir för mycket.
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • Originally posted by 84jr0
                              Jag funderar på en sak nu... jag kör 215 fram och 225 bak och fälgarna är monterade med 10mm spacers vilket självklart innebär bredare spårvidd bak. Säg att jag tar bort spacers bak blir bilen "neutral" då, dvs på samma sätt som om jag körde med 215 breda däck runt om?
                              Du får jämföra original setup med det du har nu. Bara fram med räknestickan o börja jonglera med siffrorna
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment


                              • Originally posted by 84jr0
                                Jag funderar på en sak nu... jag kör 215 fram och 225 bak och fälgarna är monterade med 10mm spacers vilket självklart innebär bredare spårvidd bak. Säg att jag tar bort spacers bak blir bilen "neutral" då, dvs på samma sätt som om jag körde med 215 breda däck runt om?
                                Vad är du ute efter? Är det känsla eller vetskap? Jag vet att vet man så kommer känslan gratis! //Lars
                                Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                                Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                                Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                                Folka Vento VR6 -93 såld!
                                Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                                Comment

                                Working...
                                X