Announcement

Collapse
No announcement yet.

The Revive Of Fiffi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    jämförelse

    Är väldigt stor skillnad på flänsarna!

    på orginaldownpipen sitter en adapter för att passa turbon,
    men flödet är ingen höjdare, är som en vägg precis framför turbinen!

    Så denna är ju helt öppen den nya, så detta tror jag kommer ge lite effekt faktiskt!

    väldigt stor skillnad!

    Ni får ursäkta skitkvalitén på bilderna men hade bara mobilen till hands ;o)

    Så nu efter helgen är nog allt ihopskruvat och då ska de bli intressant och köra!

    Ha de gött
    Attached Files
    Last edited by EmiliO; 11 July 2007, 21:18.

    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

    Comment


    • #77
      Nya DP såg bra mycket bättre ut... du ska nog märka skillnad när det ser ut som det gör
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #78
        hehe

        Ja de tror jag absolut, så då har jag hela systemet 3" sedan med 300cells racekatt! kommer nog funka fint!

        Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

        Comment


        • #79
          Trailer!

          Hitta en liten Oseriös teaser här som självklart är filmat med superkvalité från mobilen

          är från i våras,

          En mer seriös Långfilm kommer i slutet av sommaren med riktig filmkamera kan jag lova och ännu mer modifieringar gjorda och antagligen bänkad också!

          http://hem1.passagen.se/plyzor/Coupen.3gp

          Hoppas ni har Quicktime :O)

          /Emil

          Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

          Comment


          • #80
            Snygg DP Rostfritt är ju lite porrigt
            Har du använt original DP innan så kommer denna garanterat ge en effektökning. Tråkigt att du har problem med chippet. Du har inte funderat att mappa motorn? Kostar en del men motorn optimeras ju då för dina mods. Chippet som du har nu tar ju inte hänsyn till vad du har. En liten tanke bara så här på kvällen.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #81
              Tackar! ja det är så man blir lite upphetsad när man monterar den
              Ja de tror jag absolut att de kommer att ge en effektökning, är ju utloppet egentligen de handlar om!

              Saken är ju att har undersökt det här med chippet och kommit fram att felet har inte med chippet att göra för har testat 2 andra olika chip! det måste vara något mekaninskt!
              Chippet är mappat på en bil med i princip samma modifieringar jag har så det är ganska optimerat för min bil!

              den går kanon när man ger fullgas från början, men ligger man i 50 km/h på 4:an t ex. och ska börja gasa, då medans den bygger upp laddtrycket så händer något konstigt att först känns de som the tar emot lite sedan vid kanske 3500varv ca så börjar dumpventilen fladdra och ha sig! det är som att den öppnar och stänger 10ggr på 1 sek! sedan om man lyckas komma igenom kanske upp över 4000 så över den på som vanligt sedan, märkte även att de kvitta vilken växel, ligger man och segar upp laddtrycket på 2:an kanske vid 6000varv så börjar de hugga lika dant!

              Så funderar på om det kan vara något med vevaxelsgivaren eller att kammremmen skulle vara en kugg fel!

              sjuka är att de gjorde inte så här innan jag bytte turbo och ic!
              Det var de enda jag bytte och sedan började de här!

              har testat med flera olika dumpventiler, andra tändspolar, tändstift, chip!

              så är något märkligt de här!

              Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

              Comment


              • #82
                Om kamlägesgivaren är kass tänds insprutningslampan när motorn börja misstända. Om kamremmen hoppat ett kugg ser du genom att kolla att markeringarna på vevkrans och kamddrev ligger rätt. Du kan behöva ta bort yttre remskivan för att se markeringarna på vev/balansakxelkransen. Jag tror inte den hoppat. Du kan ju kolla om vevaxelgivaren fått en smäll så att avståndet är för stort, men är tveksam till det.

                Det är ett tändningsproblem. I mitt fall var det tändspolarna som var trötta. Har du satt i kallare stift nu när du laddar mer? Bensinblandningen har högst densitet och är som mest svårantändligt där turbon laddar som mest dvs 3,5-4 tusen varv vilket gör det så känsligt.
                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                Comment


                • #83
                  Originally posted by EmiliO
                  Tackar! ja det är så man blir lite upphetsad när man monterar den
                  Ja de tror jag absolut att de kommer att ge en effektökning, är ju utloppet egentligen de handlar om!

                  Saken är ju att har undersökt det här med chippet och kommit fram att felet har inte med chippet att göra för har testat 2 andra olika chip! det måste vara något mekaninskt!
                  Chippet är mappat på en bil med i princip samma modifieringar jag har så det är ganska optimerat för min bil!

                  den går kanon när man ger fullgas från början, men ligger man i 50 km/h på 4:an t ex. och ska börja gasa, då medans den bygger upp laddtrycket så händer något konstigt att först känns de som the tar emot lite sedan vid kanske 3500varv ca så börjar dumpventilen fladdra och ha sig! det är som att den öppnar och stänger 10ggr på 1 sek! sedan om man lyckas komma igenom kanske upp över 4000 så över den på som vanligt sedan, märkte även att de kvitta vilken växel, ligger man och segar upp laddtrycket på 2:an kanske vid 6000varv så börjar de hugga lika dant!

                  Så funderar på om det kan vara något med vevaxelsgivaren eller att kammremmen skulle vara en kugg fel!

                  sjuka är att de gjorde inte så här innan jag bytte turbo och ic!
                  Det var de enda jag bytte och sedan började de här!

                  har testat med flera olika dumpventiler, andra tändspolar, tändstift, chip!

                  så är något märkligt de här!
                  Låter som surge.. Har du kollat turbons kompressorkarta mot din bil ? Antar att du har 0 problem när du väl är uppe i varv ?
                  Nu har jag inte hängt med i tråden direkt, men vad kör du för a/r på turbinhuset ?
                  3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                  Comment


                  • #84
                    Föressten, fick du ordning på laddtrycket efter att du bytt wastegateklocka ?
                    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                    Comment


                    • #85
                      Ja de ordnade till sig mycket bättre nu, håller ca 1.4 bar hela vägen, tappar 0.1-0.2 efter ca 6500-7500varv så de rullar på fint hehe

                      Kompressorns A/R – .60

                      Turbinens A/R – .86

                      Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by EmiliO
                        Ja de ordnade till sig mycket bättre nu, håller ca 1.4 bar hela vägen, tappar 0.1-0.2 efter ca 6500-7500varv så de rullar på fint hehe

                        Kompressorns A/R – .60

                        Turbinens A/R – .86
                        Ok nice!
                        Aha, då är det nog inte surge.
                        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                        Comment


                        • #87
                          Ne jag tvivlar på de, ska nog faktsikt ge fiat en chans att göra en felsökning iom att jag i vilket fall behöver släcka airbag lampan så får jag fram om det skulle vara några andra felkoder också som ställer till de!

                          Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                          Comment


                          • #88
                            Kan det vara laddpeaken som ECU:n försöker hålla i schack bara? Eller är EBV:n helt ute ur bilden nu? Borde väl vara det men ett förslag bara..
                            ECU:n kanske ligger o jobbar med bara tändningen istället.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by per
                              Kan det vara laddpeaken som ECU:n försöker hålla i schack bara? Eller är EBV:n helt ute ur bilden nu? Borde väl vara det men ett förslag bara..
                              ECU:n kanske ligger o jobbar med bara tändningen istället.
                              Snurran är ju lite större.. så man får inte laddpeak på samma sätt som med en mindre snurra.. laddtrycket kommer mycket jämnare. Som med min bil nu, får ingen overboost alls. Inte samma knuff som med en liten snurra, men bilen går mycket snabbare ändå
                              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                              Comment


                              • #90
                                jag har funderat lite på detta om ebv:n, jag har nu en turbosmart pysventil, men har ändå kopplat in kablarna till orginal elektronsika pysventilen,

                                har ni inkopplat den eller har ni utan? för kopplar man ur dom så lyser motorskyddsampan.

                                Mvh/Emil

                                Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

                                Comment

                                Working...
                                X