Announcement

Collapse
No announcement yet.

Black GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har större IC redan och sport kat, m.m. Vet inte om det behövs starkare bensin pump och bränsle trycks regulator om jag ändå ska mappa om bilen.
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

    Comment


    • Ska byta turbon i helgen så håll tummarna . Om ni har några tips så är dom välkommna

      Senare åker en walbro 255L/h bensin pump in tillsammans med Audi S2 spridare. Mappning är beställt hos chipcenter i Växjö.

      Förutom det så ska jag försöka byta ut ratten mot en barchetta ratt, har hört att det ska funka och ett nytt stag i kolfiber look ska monteras fram.
      Last edited by Black_GT; 2 March 2010, 21:03.
      Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

      Comment


      • Större pump och spridare är inte fel om man ska öka effekten. Har du bytt kopplingen?

        Lycka till
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • Originally posted by Black_GT

          Förutom det så ska jag försöka byta ut ratten mot en barchetta ratt, har hört att det ska funka och ett nytt stag i kolfiber look ska monteras fram.
          Sitter original i GT -96 och framåt. Mkt snyggare och skönare än originalratten på GT fas 1.
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • Freddan72: Ja hoppas att kopplingen ska hålla.

            Putt: Ja dom e verkligen snyggare. Problemet med barchetta ratten är dock att den är svart i färgen.
            Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

            Comment


            • Bytte till en Barchetta ratt idag. Vad tycks?

              Före:
              Attached Files
              Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

              Comment


              • efter:
                Attached Files
                Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                Comment


                • Ser bra ut, tänkte desamma på min punto
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • Nice, nästan som en Coupe nu med stolar + ratt!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • Snyggt, helt klart en förbättring. Föredrog ratten i punton jämfört med den i min gamla coupe LE när jag hade den (och det var inte pga färkombinationen för de som nu tänker så).
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • Originally posted by novisen
                        Snyggt, helt klart en förbättring. Föredrog ratten i punton jämfört med den i min gamla coupe LE när jag hade den (och det var inte pga färkombinationen för de som nu tänker så).
                        Visst är ratten i GT och Barchetta något mindre och "knubbigare" än den i Coupén?
                        Fiatlös

                        ___________________

                        Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                        Comment


                        • Originally posted by Putt
                          Visst är ratten i GT och Barchetta något mindre och "knubbigare" än den i Coupén?
                          Tror det, länge sedan nu. Nu låter jag säkert korkad igen, men jag tror dessutom ratten i coupen är rund vilket gör att den ser oval ut med 3 ekrar, aldrig uppfattat att den gör det i punton.
                          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                          Comment


                          • Den känns betydligt bättre. Tjockare och skönare att hålla. Mindre än Punto ratten också. Definitivt snyggare.

                            Gillar det hela, blåa fiat emblemet i mitten
                            Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                            Comment


                            • Originally posted by Putt
                              Visst är ratten i GT och Barchetta något mindre och "knubbigare" än den i Coupén?
                              Tror inte jag iaf, den verkar exakt lika stor? Det hade varit lite korkat att göra en hel extra uppsättning pressverktyg till en likadan ratt men liiiite mindre..
                              Last edited by per; 5 March 2010, 13:22.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • Originally posted by per
                                Tror jag inte, den verkar iaf exakt lika stor. Det hade varit lite korkat att göra en hel extra uppsättning pressverktyg till en likadan ratt men liiiite mindre..
                                Nu är det italienska designers och bilbyggare vi pratar om, det är inte alltid de har samma logiska tänkande som vi nordbo

                                Kan inte mer än hålla med dig, men LE-ratten kändes som om den hade en form mer som 0 än puntons O. Fast de borde ju vara lika stora, har ju inte åkt coupe på..... ojdå.....4 år eller om det är 5 nu. Tiden går fort.


                                edit: Black; Nu behöver du bara leta upp instumentpanel med vita mätartavlor också, så blir det bra sedan.
                                Last edited by novisen; 5 March 2010, 13:15.
                                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                                Comment

                                Working...
                                X