Announcement

Collapse
No announcement yet.

Black GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fått problem. Turbon passar inte på flensen till down pipen trots att säljaren lovade det. De två övre bultarna sitter för nära. Jävla piss
    Attached Files
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

    Comment


    • Attans!

      Men det borde inte vara så svårt att få tag i ny fläns och svetsa på den.
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • Originally posted by Black_GT
        Fått problem. Turbon passar inte på flensen till down pipen trots att säljaren lovade det. De två övre bultarna sitter för nära. Jävla piss
        Om jag inte minns helt fel fanns det två olika flänsar, eller i alla fall två olika downpipes till GT. Kan vara därför det inte passar. Googla och kolla.
        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

        Comment


        • Ante du byte ju turbo på din, kan du se på denna bilden om nåt annat ser galet ut. Jag tänkte på den där stålomspunna slangen. Ska den vara så lång??

          Börjar undra om denna turbo någonsin har suttit på en Punto tidigare eller om säljaren bara snackade skit ;(
          Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

          Comment


          • 1
            Attached Files
            Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

            Comment


            • Hemmameckad

              Ja du kanske har rätt. När jag hade mitt insug av i helgen så kollade jag hur anslutningarna såg ut på orginal turbon. Jag såg inte nåt långt olje rör på den så jag undrar verkligen om det röret ska vara så långt och komplicerat.
              Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

              Comment


              • Har löst problemet med turbo flänsen. Skaffade en ny original och fräste ut 2 nya hål helt enkelt.
                Attached Files
                Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                Comment


                • Här har vi IHI turbo vs Garret T2 turbo
                  Attached Files
                  Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                  Comment


                  • Provkörde bilen idag med lägsta möjliga laddtryck. Den fungerar än så länge Jag är dock lite orolig över en grej. Efter ett tag började det ryka lite lätt från turbon bakom motorn. Det var för mörkt för att se vilken färg röken hade men den luktade varken som avgas eller olja. Jag hoppas att det bara är rester från silikon sprejen jag andvände där omkring och att det avdunstar snart. Får kolla lite till imorgon i dagsljus.

                    Märkte att turbon laddar först vid ca 3000-3400 v/min vilket är betydligt senare än original. Hoppas nu bara att den ökade effekten gottgör för det sena laddet.
                    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                    Comment


                    • Så där, röken har lagt sig. Har fått in Walbro pumpen nu och jag märker hur insprutningslampan slutat lysa vid pådrag så som den gjorde innan. Nästa vecka ska de större spridarna in Den går väldigt fint nu på lågt laddtryck. Ska höja succesivt och testa.
                      Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                      Comment


                      • Lite nytt godis som ska hjälpa till med väghållningen i kolfiber look
                        Attached Files
                        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                        Comment


                        • En rolig grej inträffade igår.

                          Efter att ha bytat ratt, drivknutar, damasker och annat som påverkar hjulinställningen så tyckte jag att det vore bra med en ny inställning. Så igår när jag lämnade in bilen ringer dom mig efter redan 15 min?
                          Jag blir förvånad att de är klara så snabbt.
                          Han säger: Du , har du gjort nåt med din bil?
                          -Tja svarar jag, jag har gjort rätt mycket , vadådå vad menar du?
                          -Jo för att jag kan inte se att något är ändrat eller fel. Alla värden är exakt likadana som när du åkte härifrån sist förra året!
                          Jag berättar om allt jag har gjort och killen blir imponerd att jag lyckats få tillbaka allt på plats med en sådan precision

                          På måndag är det mappning hos Chip Center i Växjö, hoppas det går lika bra där.
                          Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                          Comment


                          • Jag ser fram emot en diger rapportering från mappningen

                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • En liten bild med mobilen från gårdagens mappnings resultat.
                              Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                              Comment


                              • 1
                                Attached Files
                                Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                                Comment

                                Working...
                                X