Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt Snåljåp I, R.I.P!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Projekt Snåljåp stoppat?

    Jaha.
    Otack är bilmoddarens lön!

    Igår körde en fet tjej i en Ford Focus ut i filen framför mig utan att kolla vänster. SMACK! Hon studsar även in i en V70.

    Hann väl bromsa 7 meter men jag tror ändå skadorna blev såna att hennes/hyrbilsfirmans bolag (IF) kommer lösa in Projekt Snåljåp...

    Inga personskador iaf, det var ju bra.

    Känns så JÄVLA SURT! Hade just monterat hjulhus från MECA i bak, lagat rosten, lackat takvingen..
    Nästa vecka skulle frontspoilern, GT-kjolarna, sänksatsen och nya hjulen på. Inför Skokloster. Hade blivit så jäääävla snyggt. Tur iofs att dessa grejer slapp krocken..
    Men man har ju ändå lagt det mesta av sin fritid förra vintern + denna vinter på denna bil. Nu kan allt vara bortkastat känns det som..

    Hur ska man bete sig mot IF nu då för att klara sig på bästa sätt? Tips mottages tacksamt!
    Last edited by per; 16 April 2008, 09:29.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • Re: Projekt Snåljåp stoppat?

      Stackare.

      Fy fan vad surt.
      Lider med dig.

      Originally posted by per
      Jaha.
      Otack är bilmoddarens lön!

      Igår körde en fet tjej i en Ford Focus ut i filen framför mig utan att kolla vänster. SMACK! Hon studsar även in i en V70.

      Hann väl bromsa 7 meter men jag tror ändå skadorna blev såna att hennes/hyrbilsfirmans bolag (IF) kommer lösa in Projekt Snåljåp...

      Inga personskador iaf, det var ju bra.

      Känns så JÄVLA SURT! Hade just monterat hjulhus från MECA i bak, lagat rosten, lackat takvingen..
      Nästa vecka skulle frontspoilern, GT-kjolarna, sänksatsen och nya hjulen på. Inför Skokloster. Hade blivit så jäääävla snyggt. Tur iofs att dessa grejer slapp krocken..
      Men man har ju ändå lagt det mesta av sin fritid förra vintern + denna vinter på denna bil. Nu kan allt vara bortkastat känns det som..

      Hur ska man bete sig mot IF nu då för att klara sig på bästa sätt? Tips mottages tacksamt!
      Click here to visit Raceitaly
      ______________
      Fiat Coupe 20VT Plus -99
      Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
      Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
      Acura Legend 3,2l V6 -91
      SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

      "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
      Murphy´s law.

      Comment


      • Aj då!

        Var hände det? Nära jobbet?
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • Tack Viksson o Freddan.

          Det hände vid Götaleden från väster/söder, där man svänger av mot Järntorget. Den avfarten har ju 2 filer, högra filen med bilkö till Järntorget och vänstra som går till Kungshöjd bl.a. Den tomma filen körde jag i typ 60km/h.
          Tjejen kom från Linnestan och körde ut höger denna väg, korsade kön mellan 2 bilar och ut i min fil...
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • Re: Projekt Snåljåp stoppat?

            Hur ska man bete sig mot IF nu då för att klara sig på bästa sätt? Tips mottages tacksamt! [/B][/QUOTE]

            Vad gäller försäkringsbolag är det viktigaste att man inte ger med sig. Hade en kompis som fick sin bil stulen, som sedan kom tillbaka. Det var en sketen gammal Saab men funkade klockrent. IF ville lösa in bilen för 4000 trots att bara tändningslåset var trasigt plus dom hade bränt hål i sätet. Han frågade om han kunde få tillbaka bilen +en slant att fixa den för men det var helt omöjligt. Efter ett antal månader och brev skickade högt upp i IF slutade historien med att han fick tillbaka bilen +de 4000 dom skulle lösa in den för.

            Jag hade ett personskadeärende för ett par år sedan med IF. När jag fick beskedet om hur mycket pengar jag skulle få i ersättning tyckte jag att det verkade litet så jag ringde upp kontaktpersonen. Hon lovade att titta en gång till på det, sen ringde hon en halvtimme senare och sa "jag sätter in 5000 till på ditt konto, blir det bra?"

            Se det som en budgivning, dom börjar alltid med ett skambud för att se om du går på det. Ge dig inte förrän du får vad bilen är värd. Lycka till!
            Christian

            Kör nu:


            I garaget:

            Comment


            • Beklagar verkligen.
              Hoppas att det löser sig på bästa sätt med försäkringsbolaget. Man får gå vidare och försöka se det positiva i allt. Du mår bra, det finns alltid fler bilar och du är säkert en eller flera lärdomar rikare ifrån den förra bilen.

              Betyder det här att du kommer i coupén till skokloster?
              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
              http://www.garaget.org/?car=38250

              Comment


              • Nej men fy attans vad tråkigt!
                Jag som tycker jag haft otur med min,men inte råkat ut för ett blindstyre i en Ford iallafall......
                Verkligen trist!


                Hoppas det ordnar sig med F-bolag m.m!!
                Håller tummarna!

                //C
                Last edited by callep; 16 April 2008, 11:57.

                Comment


                • Originally posted by per
                  Tack Viksson o Freddan.

                  Det hände vid Götaleden från väster/söder, där man svänger av mot Järntorget. Den avfarten har ju 2 filer, högra filen med bilkö till Järntorget och vänstra som går till Kungshöjd bl.a. Den tomma filen körde jag i typ 60km/h.
                  Tjejen kom från Linnestan och körde ut höger denna väg, korsade kön mellan 2 bilar och ut i min fil...
                  Okej! Hon såg nog inte dig utan bara chansade. Mkt tråkigt men som du sa bra att dina nya grejer inte var monterade. Nu kan du spara dom till ny Punto eller sälja vidare.
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • Sådant är otäckt, skönt att det gick bra med dig ändå. Höll på att smälla min punto på nästan samma sätt för några veckor sedan, någon i stillastående kö bestämde sig för att sluta vänta och köra ut i den tomma filen för avtagsväg höger precis framför mig, klarade hans bak med 10cm till godo. Adrenalinkick av den värre sorten. Första gången jag haft nytta av det man lärde sig på bankörningen, "bromsa hårdare när ABSen slår till, finns mer bromsförmåga kvar på bakhjulen" och det märktes faktiskt.
                    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                    Comment


                    • Ajaj, måste kännas surt. Bara att byta upp sig till en GT då?
                      Fiatlös

                      ___________________

                      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                      Comment


                      • Tack allihop! Känns som man har ett bra stöd här.. Men det visste jag innan!
                        Ska stå på mig inför IF. Som tur är har jag sparat de flesta kvitton på alla grejer+reparationer. Kan höja värdet kanske..?
                        Originally posted by Aloha
                        Betyder det här att du kommer i coupén till skokloster?
                        Den står halvt isärplockad utan bromsar osv, blir nog Argentan 1 maj.. Hade helst inte visat upp den innan den är omlackad o färdig men nu har man ju inget val!
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • Originally posted by per
                          Tack allihop! Känns som man har ett bra stöd här.. Men det visste jag innan!
                          Ska stå på mig inför IF. Som tur är har jag sparat de flesta kvitton på alla grejer+reparationer. Kan höja värdet kanske..?

                          Den står halvt isärplockad utan bromsar osv, blir nog Argentan 1 maj.. Hade helst inte visat upp den innan den är omlackad o färdig men nu har man ju inget val!
                          Fasiken vad kul att du kommer med Argentan Kommer bli mest åtråvärda bilen där, enl. mig iallafall!

                          Comment


                          • Jaså! Kul.. Även om jag tror du ångrar dig när nån startar upp en gammal Ferrari V12...
                            Last edited by per; 16 April 2008, 16:58.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • Verkligen tråkigt Per! Som sagt det jobbigaste är väl all tid man lagt på allt "mekk" som man tycker känns så meningslöst. Tur det gick bra för dig

                              Det blir alltså inlösen, den är så skadad?
                              Bilar finns det alltid fler av, (i alla fall Puntos) det gäller bara att hitta orken igen!

                              /H

                              Comment


                              • Tack Henrik! Den hade lätt varit snyggaste punton på Skokloster, så mkt kan jag säga..

                                Vet inte än, ska skicka in skadeanmälan imorgon, sen får jag se vad som bedöms antar jag. Men det är rätt så sönderslitet där fram... Bilder kommer senare.

                                Precis, det finns många Punto 55 runt 98-99, kollade Blocket idag. Så det blir nog en till likadan om jag gissar rätt. Så får man plocka över alla specialgrejer till den.
                                Last edited by per; 16 April 2008, 19:20.
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X