Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt Snåljåp I, R.I.P!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by per
    Ajdå!
    En jobbarkompis har en exakt likadan som han hyllar konstant...
    Får säga att en annan polares Z3 MCoupe känns helt ok att köra dock... Även om den inte är lika snabb ELLER praktisk som en trimmad 20VT..

    En fyrdörrars 130i har jag varit sugen på länge, speciellt med M-paketet.. Måste nog prova en iaf.
    Men faktiskt, t.ex. Automobil tycker inte den är så kul.
    Tror ALDRIG att Per skulle skaffa sig en Kebabracer...
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • Originally posted by Ante
      Han gillar att köra nedcabbat också gissar jag ;-)
      Tror inte det för isof skulle han inte ha en M3 COUPE...
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • Men Roadstern är ju känd för att ha rutten väghållning och vara allmänt sladdrig.. Det är ju Coupén (Z3 M Coupé alltså) som är grejen om man ska köra något sådant....


        //PP
        Porsche 996 C2 -00
        Volvo V60 D3 -12

        Comment


        • Sen är väl deras bakvagn från typ E30... Inte helt optimalt har jag förstått.
          En Z4 Coupe 3.0 känns mer rätt o då sitter man bra oxå, i Z3 måste jag sitta med helt rak rygg. Sen är den ännu snyggare.. Fast jävligt opraktisk... Och 130i är ju samma bil fast med utrymmen så..
          Ja sådär håller jag på.
          Fast i slutändan kommer man ha mycket tråkigare med en BMW istället för några Fiatar.. Eller?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • Fiats!

            Du tänker att du har så lite att göra om du har EN BMW, eller?
            Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
            Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
            Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
            Folka Vento VR6 -93 såld!
            Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

            Comment


            • ja litegrann.. Sen är det nog roligare att köra ifrån Porschar på banträffar med en Fiat än BMW..
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • Originally posted by per
                Sen är väl deras bakvagn från typ E30... Inte helt optimalt har jag förstått.
                En Z4 Coupe 3.0 känns mer rätt o då sitter man bra oxå, i Z3 måste jag sitta med helt rak rygg. Sen är den ännu snyggare.. Fast jävligt opraktisk... Och 130i är ju samma bil fast med utrymmen så..
                Ja sådär håller jag på.
                Fast i slutändan kommer man ha mycket tråkigare med en BMW istället för några Fiatar.. Eller?
                Jag håller med. Z3 går inte jämföra med Z4. Precis som du säger är bakvagnen på Z3 antik.

                Även jag hade funderingar på Z4 innan jag slog till på nuvarnade bil.
                Porsche Boxster S 2002

                Comment


                • Originally posted by TobbeC
                  Jag håller med. Z3 går inte jämföra med Z4. Precis som du säger är bakvagnen på Z3 antik.

                  Även jag hade funderingar på Z4 innan jag slog till på nuvarnade bil.
                  Vad är din nuvarande bil om det inte är hemligt?
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Originally posted by 84jr0
                    Vad är din nuvarande bil om det inte är hemligt?
                    Behöver inte förstöra Pers projekttråd med det

                    PS. Se sent line
                    Last edited by TobbeC; 19 June 2008, 20:17.
                    Porsche Boxster S 2002

                    Comment


                    • För 20 000 har du ju råd att köpa en schysst cykel, mer snåljåp än så blir det inte!
                      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                      Comment


                      • Re: R.I.P.

                        Originally posted by per
                        Jahapp, i förrgår plockades stereon + specialprylarna ur bilen, igår skrotades Snåljåp och idag damp det äntligen in 20000 från IF!

                        Väl mött tills Projekt Snåljåp II?

                        (eller ska man sälja resten av bilarna o köpa en BMW 130i 2005..? )

                        Nej nej nej,för hundan!
                        Klart det ska bli Projekt Snåljåp II!

                        Själv ska jag nog utöva lite Eco-driving när jag åker hem till Gävle imorrn,pumpat i lite extra luft +bilen nyservad så nu ska det kapas någon deciliter!
                        Håller inte att ligga på 120-130km/h mellan Gävle -Uppsala längre.
                        Tur jag fick tag på ett torp nära jobbet,annars har man blivit urfattig.Upptåget?No thank you...*tvi*
                        Tar nog gamla E4:an,orkar inte med alla husvagnsägare och dyl.

                        En kandidat till PS II kanske?
                        http://www.blocket.se/vi/16828229.htm?ca=5_s
                        Last edited by callep; 20 June 2008, 13:05.

                        Comment


                        • Tjena

                          Hoppas du fortsätter med snåljåp II.

                          Tjejen och jag hade en fiat punto 75sx tills i våras. Bilen ägde vi i 8 år, 1999 års modell 75sx. (ska finnas kvar i projekt forumet nånstans)

                          Den drog runt 0,4-0,5 vid blandad körning. Vi körde ganska hårt med den bilen men servade den alltid väl.

                          Vi åkte till finland förr förra sommar, och körde sammanlagt 160mil på 75l soppa den semestern.

                          Vi tankade fullt i västerås på bjurhovda macken, sen körde vi till fäljan i sthm, därefter från Åbo, riksåttan rakt upp till stugan i Vasa skärgård + runt omkring där.

                          jag körde transport milen medans alla andra sov både ditresan och hemresan. Tankade 15 liter i Vasa innan vi åkte hem. Sammanlagt 160 mil på max 75l bensin( reserven började lysa i västerås vid mc donalds, fullastad punto i 110km/h inkl. omkörningar etc som vanligt.

                          Så det bör gå att få nästa snåljåp ännu snålare. Jag tror nog att man bör tänka på att tex 75:an har mpi bla. och inte sliter lika hårt som te 55:an tex.

                          Köp däremot ingen saab cse 2.3. Jag fick brorsans 95:a. Den dra 1.1 lugn blandad körning och ALDRIG under det. Går perfekt och alltid fullservad men törstig. Min tidigare 855 T5-R, äkta 250hk med stora motorn + AUTOMAT drog 0.9 blandad körning med familjen.


                          Hälsningar Peter
                          Ha de!

                          Comment


                          • Originally posted by Fuel
                            För 20 000 har du ju råd att köpa en schysst cykel, mer snåljåp än så blir det inte!
                            Höhö.. Sant men en bra hoj har jag redan. Försökte f.ö. cykla till Volvo ett tag men jävlar man höll ju på att dö av alla avgaser man andas in, anfådd... Ironiskt värre.

                            Jo det blir nog en Snåljåp II! Luskat ut att Punto 60 MkII har multipoint. Synd bara med alla prylar som ligger till Mk1 nu..
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • Hmm.. jag tar tillbaka det där med att det blir billigt att cykla

                              Cyklade sthlm->göteborg förra veckan, och ja det kostade inte mkt bensin. Men vandrarhem och middag 3ggr per dag kostar
                              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                              Comment


                              • Shit! Galet...
                                Hoppas det var bra väder då..
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X