Announcement

Collapse
No announcement yet.

FloRic - Coupé 20vT refinement

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Underbart, då blir det garanterat utan katt.

    Tre flugor i en smäll, jag har grymt kul när jag kör bilen, jag får riktigt bra ljud ur pipan där bak och jag utrotar ytterligare 215 djurarter.
    Tidigare bilar:
    Volvo 480ES 2006-2007
    BMW 320i E30 2007-2008
    Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
    Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
    + nån volvo 740 samt volvo 240

    Comment


    • #17
      Originally posted by FloRic
      Underbart, då blir det garanterat utan katt.

      Tre flugor i en smäll, jag har grymt kul när jag kör bilen, jag får riktigt bra ljud ur pipan där bak och jag utrotar ytterligare 215 djurarter.
      Har du kollat på Jonas film? Där en coupe med standard avgassystem startar då frågar de sig om de har startat alls?

      Spara mål som ---> www.2xdzurka.se/fiat.mpg
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #18
        Originally posted by 84jr0
        Har du kollat på Jonas film? Där en coupe med standard avgassystem startar då frågar de sig om de har startat alls?

        Spara mål som ---> www.2xdzurka.se/fiat.mpg
        Jo har sett den. Underbar.
        Det gör ju en inte direkt mindre sugen på lite mer ljud. Förresten, ger ett öppet luftfilter mycket ljud-mässigt?

        Har sett film när sm00th trimmar sin Coupé, och där hör man en liten skillnad i ljud, speciellt dump-ljudet från Turbon, "Psssh".
        Fast det är endå stor skillnad på att höra i verkligheten och film.

        Nya huvudenheten är ditsatt nu, blev en REJÄL ljud-skillnad till det possetiva.
        Orginal högtalarna är ju riktigt bra faktiskt, klart imponerad. Med den huvudenheten jag fick med bilen så var det inte något ljud att skryta med samt att vänster bak-högtalare inte fungerade, men nu är det betydligt mer tryck och alla 4 pumpar lika fint.
        Inga behov av mer modifikation på stereo-sidan med andra ord.

        Kollade lite närmare på vad det är för däck som sitter på, bilförsäljaren sa att det var sommardäck men det visa sig att det är dubbdäck med borttagen dubb, typ "året runt däck".
        Ser endå possetivt på det, då får 17''arna som ska köpas prioriteras lite högre så jag har de innan Skokloster åtminstonde, samt att jag kan ha däcken som sitter på nu som vinter (vid behov) / reserv - däck.
        Last edited by FloRic; 14 January 2007, 21:11.
        Tidigare bilar:
        Volvo 480ES 2006-2007
        BMW 320i E30 2007-2008
        Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
        Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
        + nån volvo 740 samt volvo 240

        Comment


        • #19
          Originally posted by FloRic
          Jo har sett den. Underbar.
          Det gör ju en inte direkt mindre sugen på lite mer ljud. Förresten, ger ett öppet luftfilter mycket ljud-mässigt?

          Har sett film när sm00th trimmar sin Coupé, och där hör man en liten skillnad i ljud, speciellt dump-ljudet från Turbon, "Psssh".
          Fast det är endå stor skillnad på att höra i verkligheten och film.

          Nya huvudenheten är ditsatt nu, blev en REJÄL ljud-skillnad till det possetiva.
          Orginal högtalarna är ju riktigt bra faktiskt, klart imponerad. Med den huvudenheten jag fick med bilen så var det inte något ljud att skryta med samt att vänster bak-högtalare inte fungerade, men nu är det betydligt mer tryck och alla 4 pumpar lika fint.
          Inga behov av mer modifikation på stereo-sidan med andra ord.
          Har monterat klart mitt öppet filter och dumpljudet hör man bra när man varvar - mao den ger mycket.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #20
            Samma här, ljudet blir helt vilt vid 4500rpm. Drar ytterliggare ett par hundra blickar utöver de tusen som jag får genom av att stanna vid rödljusen

            Comment


            • #21
              Vet någon vart jag kan köpa/beställa Apexi luftfilter här i Sverige? Hittar ingen sida alls vid en snabb sökning på Google.
              Tidigare bilar:
              Volvo 480ES 2006-2007
              BMW 320i E30 2007-2008
              Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
              Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
              + nån volvo 740 samt volvo 240

              Comment


              • #22
                Kolla gruppköpsforumet

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Ary
                  Kolla gruppköpsforumet
                  Hittade.

                  Tog ut chipet ur brevet idag, jäklar vad litet det är! Som en tum-nagel.
                  Fick till ett fint snapshot också som jag tänkte dela med mig av.
                  Attached Files
                  Tidigare bilar:
                  Volvo 480ES 2006-2007
                  BMW 320i E30 2007-2008
                  Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                  Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                  + nån volvo 740 samt volvo 240

                  Comment


                  • #24
                    Mäktigt litet chip det där

                    Comment


                    • #25
                      Har varit och kollat priser för olje - och bränslefilter idag. Snål som jag är så åkte jag runt till 3 olika mackar, och den billigaste var hela (!!) 30kr billigare än den dyraste.
                      250kr för oljefilter + bränslefilter. Så det jag tjäna på att kolla priser på olika mackar förlora jag i bensin.
                      Tidigare bilar:
                      Volvo 480ES 2006-2007
                      BMW 320i E30 2007-2008
                      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                      + nån volvo 740 samt volvo 240

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by FloRic
                        Har varit och kollat priser för olje - och bränslefilter idag. Snål som jag är så åkte jag runt till 3 olika mackar, och den billigaste var hela (!!) 30kr billigare än den dyraste.
                        250kr för oljefilter + bränslefilter. Så det jag tjäna på att kolla priser på olika mackar förlora jag i bensin.
                        Får du båda för 250kr så är det bra pris... annars kanske inte så bra
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by 84jr0
                          Får du båda för 250kr så är det bra pris... annars kanske inte så bra
                          Båda för 250-lappen. Ingen bilfirma hade fått in min bil i registret ännu så de fick kolla manuellt efter min modell om det fanns.
                          Tidigare bilar:
                          Volvo 480ES 2006-2007
                          BMW 320i E30 2007-2008
                          Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                          Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                          + nån volvo 740 samt volvo 240

                          Comment


                          • #28
                            Köper du dina filter på macken..?
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by 84jr0
                              Får du båda för 250kr så är det bra pris... annars kanske inte så bra
                              ett tips är att köpa filter och dylikt på mekonomen.

                              Sen tycker jag du ska ha katalysator, miljön är inte värd att pruta på.
                              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by per
                                Köper du dina filter på macken..?
                                Det kan väl ändå inte vara möjligt?!
                                Det enda jag hittar på macken är korv av alla möjliga sorter.
                                Brukar bli på så grymt dåligt humör pga av alla dessa jäkla korvar och skit som säljs på en bensinmack.
                                Att få tag på en glödlampa brukar vara i princip omöjligt.
                                Men chorizo går bra. Får det lov att vara räksallad till?
                                *suck*
                                Coupé 20VT LE -99 Svart
                                Camaro V8 1LE -14 Röd
                                Huracan V10 610-4 -14 Grå
                                Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                                Comment

                                Working...
                                X