Announcement

Collapse
No announcement yet.

FloRic - Coupé 20vT refinement

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Tretton bast! Men det är ju barnarbete Emilio! =)
    Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
    Fiat Marea Weekend 1,6 -97

    Comment


    • #62
      Aaaaah! Nu är man hemma efter en helg uppe i Norrland (Östersund), har varit riktigt skoj men också kostat massa pengar, så får jag inte jobbet nu så...

      Fuel -
      Tackar för tipset, kollade lite snabbt på Eniro men hittade inte det företaget här i stan. Är en riktigt dålig morgonmänniska också, så jag vet inte om jag skulle palla det..

      Har fixat garage nu, i helgen åker bilen in.
      Underbart!

      EDIT: Tog tåg upp, inte bil.
      Last edited by FloRic; 29 January 2007, 16:01.
      Tidigare bilar:
      Volvo 480ES 2006-2007
      BMW 320i E30 2007-2008
      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
      + nån volvo 740 samt volvo 240

      Comment


      • #63
        Det här vädret är inte kul för bilen och min puls.
        Attached Files
        Tidigare bilar:
        Volvo 480ES 2006-2007
        BMW 320i E30 2007-2008
        Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
        Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
        + nån volvo 740 samt volvo 240

        Comment


        • #64
          Fan seriöst, dags att ta o köpa mätarringar?

          Comment


          • #65
            Fan seriöst, dags att ta o köpa mätarringar?

            Comment


            • #66
              Originally posted by Ary
              Fan seriöst, dags att ta o köpa mätarringar?
              Joo, är riktigt sugen. Men det är ju inte gratis som med allt annat och först blir det service och kamremsbyte, fast nånstans däremellan kanske man kan pressa in......

              Vad var länken till hemsidan där de säljer mätarringar nu igen, och är det bara plug 'n play eller behövs det några speciella fingrar för att montera dom?
              Tidigare bilar:
              Volvo 480ES 2006-2007
              BMW 320i E30 2007-2008
              Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
              Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
              + nån volvo 740 samt volvo 240

              Comment


              • #67
                Originally posted by FloRic
                Vad var länken till hemsidan där de säljer mätarringar nu igen, och är det bara plug 'n play eller behövs det några speciella fingrar för att montera dom?
                Kolla Coupe stickyn.
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #68
                  Idag har jag varit till OKQ8 och tvättat bilen både ovanpå och under i deras "gör det själv" - hall inför att den ska in i garage i helgen.
                  Första gången jag såg den riktigt underifrån, och allt ser fint ut.

                  Sen så har jag beställt bränslefilter och oljefilter, samt fått ett bra pris på någon olja som dom hade som utgående modell.. Kommer inte ihåg märke men det är något kännt, och den ska vara riktigt bra.
                  Helsyntet, 5W - 40.

                  Ska beställa sänkningsfjädrar och förmodligen även öppet luftfilter ifrån NOVITEC i gruppköpet som är nu också.

                  Skönt att det äntligen börjar hända saker.

                  Blir bilen mycket mer o-praktisk med sänkningsfjädrar jämfört med vanliga? O-praktisk som i att det blir svettigt vid varje vägbula. Hårdare dämpare kommer senare men till en början blir det bara fjädrar.

                  Tog en bild på bilen direkt efter tvätten med mobilkameran också, mums.
                  Attached Files
                  Tidigare bilar:
                  Volvo 480ES 2006-2007
                  BMW 320i E30 2007-2008
                  Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                  Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                  + nån volvo 740 samt volvo 240

                  Comment


                  • #69
                    Jag har Novitec sänkfjädrar (40 mm).
                    Har inte problem med att ta mig över vanliga vägbulor. Alltså, det tar inte i. Men man får givetvis ta det lugnt.
                    Coupé 20VT LE -99 Svart
                    Camaro V8 1LE -14 Röd
                    Huracan V10 610-4 -14 Grå
                    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by alx
                      Jag har Novitec sänkfjädrar (40 mm).
                      Har inte problem med att ta mig över vanliga vägbulor. Alltså, det tar inte i. Men man får givetvis ta det lugnt.
                      Självklart så får man ta det lungt över gupp och sånt.

                      Liten uppdatering:

                      Idag, för ca 2 timmar sedan, åkte bilen in i garage. Står nu och glänser brevid en riktigt fräsh Corvette C4 med 20'' fälgar (traktor..) och en gammal Volvo PV med 4'' avgasrör typ. :P

                      Imorn ska jag hämta de grejer jag beställt till bilen, det vill säga: Oljefilter, bränslefilter, olja.
                      Sen ska jag byta detta i veckan.
                      Tidigare bilar:
                      Volvo 480ES 2006-2007
                      BMW 320i E30 2007-2008
                      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                      + nån volvo 740 samt volvo 240

                      Comment


                      • #71
                        Ok, kanske dags för en liten update..
                        Allt är....skit...
                        Inte med bilen det vill säga, men med ekonomin. :P Har som en desperat höna skickat in mitt CV till typ varje firma i stan vid det här laget men inte fått ett enda svar. Förrutom på McDonalds då, men det jobbet fick jag inte.. Dock så är jag först i kön till nästa gång dom söker jobb men det kan väll dröja ett tag.. Ska det verkligen vara så här svårt att ta sina första steg in i arbetsmarknaden?
                        Jag vet att ni sitter på massa bra tips och idéer, någon som vet vart man kan söka deltidsjobb?
                        Förslaget som Fuel gav med Premo var riktigt bra, synd bara att pressens morgontjänst endast finns i Stockholm..
                        Tidigare bilar:
                        Volvo 480ES 2006-2007
                        BMW 320i E30 2007-2008
                        Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                        Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                        + nån volvo 740 samt volvo 240

                        Comment


                        • #72
                          om du inte skaffat fjädrar än så vet jag kanske någon som är villig o sälja sina
                          With great power comes the bitches
                          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by FloRic
                            Ok, kanske dags för en liten update..
                            Allt är....skit...
                            Inte med bilen det vill säga, men med ekonomin. :P Har som en desperat höna skickat in mitt CV till typ varje firma i stan vid det här laget men inte fått ett enda svar. Förrutom på McDonalds då, men det jobbet fick jag inte.. Dock så är jag först i kön till nästa gång dom söker jobb men det kan väll dröja ett tag.. Ska det verkligen vara så här svårt att ta sina första steg in i arbetsmarknaden?
                            Jag vet att ni sitter på massa bra tips och idéer, någon som vet vart man kan söka deltidsjobb?
                            Förslaget som Fuel gav med Premo var riktigt bra, synd bara att pressens morgontjänst endast finns i Stockholm..
                            Vad trist. :/ Finns det inga telemarketingjobb där du bor då? Inte världens roligaste kanske, men dem gör ju nästan vad som helst för att få folk att jobba för dem. I varje fall här i Stockholm. Samma sak med s.k. fundraising. Annars är bemanningsfirmor ett bra tips, finns en drös olika firmor och det brukar vara lite roligare jobb än telefonförsäljare och insamlare.
                            http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                            http://www.garaget.org/?car=38250

                            Comment


                            • #74
                              tidningsbud tyckte jag va skiiitbra... en cykelrunda.. när man kan den så tar det 2-3timmar att köra den. man börjar vid två o hemma senast fem på morognen. jag jobbade varanann helg o hade nästan 3000kr ut i månaden. bra timmpeng det... hann till o med ut o festa m polarna innan rundan =)

                              vet itne vad man tjänar nu. men jag trivdes bra m det.

                              förresten.. skicka inte ut dina papper.. åk o prata m dom direkt istället.. gör stor skilland tycker jag iallfall...
                              Vart tog min nacken vägen!?

                              Comment


                              • #75
                                Spana in www.manpower.se/student
                                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                                Comment

                                Working...
                                X