Announcement

Collapse
No announcement yet.

FloRic - Coupé 20vT refinement

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Tack så mycket för hjälpen!

    84rj0 - Har anmält mig till manpower nu.

    Indian - Ringde till de som har hand om tidningsutdelningen här i stan och han jag pratade med skulle boka tid då jag kunde komma över, för de va i behov av tidningsutdelare.
    Tidigare bilar:
    Volvo 480ES 2006-2007
    BMW 320i E30 2007-2008
    Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
    Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
    + nån volvo 740 samt volvo 240

    Comment


    • #77
      låter toppen.. NU framåt sommaren behöver dom ju alltid massvis m folk. o man ska ju helst lära sig rundan innna man hoppar in för den andra som har semester. Kan du jobba alla nätter o vara ledig alla dagar när man väl kommit in i det märks det knappt man jobbar =)
      Vart tog min nacken vägen!?

      Comment


      • #78
        Originally posted by FloRic
        Tack så mycket för hjälpen!

        84rj0 - Har anmält mig till manpower nu.

        Indian - Ringde till de som har hand om tidningsutdelningen här i stan och han jag pratade med skulle boka tid då jag kunde komma över, för de va i behov av tidningsutdelare.
        Kul, jobbar själv åt manpowers dotterbolag Elan i Stockholm. Hoppas du får något, vet att i Stockholm finns behovet
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #79
          Idag har jag varit och pillat på bilen samt fått mitt hår helt nersmetat av motorolja.
          Man vill bara älska med bilen när man ser den. Var ruskigt sugen på att ta den på en tur när jag var i garaget. Satt mig i den en snabbis och pillade lite på några knappar och så, mums..

          Hur som hellst, bränslefiltret är nu bytt samt oljan är uttömd. Jag har inte fyllt i ny olja då jag hade lite för kassa verktyg för att få bort oljefiltret som förövrigt tog 30minuter att hitta.. :P
          Ska köpa ett riktigt oljefilters-vektyg som man sätter på ett spärrskaft imorn, så i veckan ska oljan vara ny och fin.
          Tidigare bilar:
          Volvo 480ES 2006-2007
          BMW 320i E30 2007-2008
          Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
          Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
          + nån volvo 740 samt volvo 240

          Comment


          • #80
            Tog ett kort på bilen där den står inne i berget också.
            Bilen brevid är en Corvette C4 med världens största fälgar typ, och bilen bakom är en Volvo PV med världens största avgasrör. :P
            Attached Files
            Tidigare bilar:
            Volvo 480ES 2006-2007
            BMW 320i E30 2007-2008
            Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
            Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
            + nån volvo 740 samt volvo 240

            Comment


            • #81
              Efter att ha sett malmros Coupé med tonade baklampor så blev jag riktigt sugen själv men behöver få höra lite vad ni tycker först.
              Gjorde en ganska dålig photoshop-redigering av bilen för att se på ett ungefär hur det kan bli att se ut med tonade baklampor. Vad tycker ni?

              Orginal
              Attached Files
              Last edited by FloRic; 6 March 2007, 09:48.
              Tidigare bilar:
              Volvo 480ES 2006-2007
              BMW 320i E30 2007-2008
              Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
              Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
              + nån volvo 740 samt volvo 240

              Comment


              • #82
                Tonat
                Attached Files
                Tidigare bilar:
                Volvo 480ES 2006-2007
                BMW 320i E30 2007-2008
                Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                + nån volvo 740 samt volvo 240

                Comment


                • #83
                  Idag var jag till MECA och köpte ett fint oljefiltersverktyg som ser ut som det på bilden så nu ska det nog gå många gånger lättare att få bort filtret, ska skruva loss det imorn.

                  Har också köpt slippapper grovlek 800, de hade inget 1200 så det får jag fixa imorn. Ska använda de till att slipa upp tanklocket som är lite grummligt. Efter att ha sett andra här på Fiatklubben som har slipat upp tanklocket och fått en sån där matt finish så tycker jag även att det ser snyggare ut än den glansiga orginal-looken.

                  Tidigare bilar:
                  Volvo 480ES 2006-2007
                  BMW 320i E30 2007-2008
                  Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                  Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                  + nån volvo 740 samt volvo 240

                  Comment


                  • #84
                    Den glansiga originallooken får du sen med rubbing + vax!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #85
                      Kom alldels nyss tillbaks efter en provrunda med bilen efter att jag chippat den.

                      Först vill jag säga att det inte var så svårt alls att byta chipp, trodde det skulle behövas ett mindre geni först men tack vara Aloha och Kayjey's Fiat Coupé Community som gick det som dans på rosor förrutom en bruten nagel och lite blod.

                      Självklart så har jag förväntat mig att chippet ska göra bilen snabbare, nått annat är ju konstigt, men jag hade ärligt talat inte förväntat mig något mirakel. Kanske en liten ökning på de högre växlarna.
                      Jag kan med facit i hand säga att jag hade fel.. Gtech1 chippet ÄR ett mirakel.
                      Tog det lungt ett tag och lät bilen "vänja" sig med chippet, efter några minuter gjorde jag min första kickdown. 4ans växel, 3000rpm, fullgas. :|
                      "Jäklar.." var första tanken, följt av ännu ett jäklar när jag tröck ner fullt igen på 3an en liten stund senare.
                      På 2an får man verkligen spänna upp nacken nu.
                      Jag är riktigt imponerad och klart nöjd! Gtech1 chippet får 5st kramar av 5 möjliga.
                      Tidigare bilar:
                      Volvo 480ES 2006-2007
                      BMW 320i E30 2007-2008
                      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                      + nån volvo 740 samt volvo 240

                      Comment


                      • #86
                        Fast det är Novitec som gjort det mesta av det chippet.
                        Last edited by per; 30 November 2012, 01:51.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by per
                          Fast det är Novitec som gjort det mesta av det chippet..
                          Exakt, man får inte glömma att ge creds till de som verkligen ska ha det. (Även om man inte ska förringa Gtec/GrahamL heller).

                          FloRic: Kul att det går bra, du lär få mycket nöje ur chippet i sommar.

                          Panda 169

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by per
                            Fast det är Novitec som gjort det mesta av det chippet..
                            Får väll ta och tacka Novitech också.

                            Sitter någon av er på några bra tips på hur man med hyffsat enkla medel kan fixa stenskott och små repor från att man slått in dörren i nått och liknande på lätt sätt?
                            Funkar det bra med sån där färg+klarlack i nagellacks-burk typ?

                            Vaxade hela bilen idag förresten, tog ett bra tag men härligt var det.
                            Har också kommit fram till att jag är alldeles för lättpåverkad. Körde på 30 väg inne i bostadsområde med 2 polare som tjatade på att jag skulle gasa. Sagt och gjort, i med 2an och plattan i mattan. Usch vad jag fick skuldkänslor nu i efterhand, inte bara för att jag körde på 30 väg (visserligen raksträcka) men även för att det var väldigt bucklig väg så dämparna tyckte inte det var kul.
                            Tidigare bilar:
                            Volvo 480ES 2006-2007
                            BMW 320i E30 2007-2008
                            Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                            Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                            + nån volvo 740 samt volvo 240

                            Comment


                            • #89
                              http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=185094



                              Jag vill också tillägga att jag har både en lackpenna (inte lackstift alltså) och sprayfärg. Sprayfärgen matchar originalfärgen betydligt bättre än lackpennan.
                              Last edited by Aloha; 14 March 2007, 21:30.
                              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                              http://www.garaget.org/?car=38250

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by FloRic
                                Får väll ta och tacka Novitech också.

                                Sitter någon av er på några bra tips på hur man med hyffsat enkla medel kan fixa stenskott och små repor från att man slått in dörren i nått och liknande på lätt sätt?
                                Funkar det bra med sån där färg+klarlack i nagellacks-burk typ?

                                Vaxade hela bilen idag förresten, tog ett bra tag men härligt var det.
                                Har också kommit fram till att jag är alldeles för lättpåverkad. Körde på 30 väg inne i bostadsområde med 2 polare som tjatade på att jag skulle gasa. Sagt och gjort, i med 2an och plattan i mattan. Usch vad jag fick skuldkänslor nu i efterhand, inte bara för att jag körde på 30 väg (visserligen raksträcka) men även för att det var väldigt bucklig väg så dämparna tyckte inte det var kul.
                                Om dämparna är så slut så skulle inte jag byta till sänkfjädrar.
                                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                                Min projekttråd - 19T
                                Min Youtube kanal
                                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                                Comment

                                Working...
                                X