Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel - 16vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Fuel View Post
    Bilen har just nu en hel del torque steer när man drar på lite, känner att jag skulle behöva få bort detta, någon som har några tips?
    Det jag tänkte börja med:
    Fjäderbensstag
    Hårdare bussningar
    22mm krägningshämmare bak
    Som Freddan säger, undre staget gör underverk men även övre staget du planerar. Jag monterade även Alfa GTV's längsgående stag (mellan subframe och golv) och de styvade upp ytterligare. Först o främst: kolla toe-in, men det har du kanske redan gjort..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • Originally posted by Freddan72 View Post
      Jag har monterat ett främre nedre stag på min. Finns bilder på sidan 18 i min projekttråd.
      Det ska bli kul att se hur mycket mer effekt du får med E85. Har du skaffat extra stora spridare och kraftigare pump till etanolen?
      Hej Freddan!
      Tack! Jag kikade lite på dina bilder, ser riktigt bra ut. Ska ta och titta lite på hur det ser ut där under på min bil.
      Ja, ska bli kul att se vad jag har för effekt överhuvudtaget =)
      Ja, Turbocenter kommer att tillhandahålla spridare och pump som ska klara etanol, tror vi snackar om spridare i storleken 600-700cc.

      - - - Updated - - -

      Originally posted by per View Post
      Som Freddan säger, undre staget gör underverk men även övre staget du planerar. Jag monterade även Alfa GTV's längsgående stag (mellan subframe och golv) och de styvade upp ytterligare. Först o främst: kolla toe-in, men det har du kanske redan gjort..
      Hej Per!
      Jag såg dessa i din tråd på rejsa! Hur har du upplevt skillnaden med dom? Kör du med hårdare bussningar också?

      En fråga, såg även att du kör med SIP, hur har du gjort med vevhusventilationen ?

      Och ännu en till fråga =)
      Ni kör ju en del på bana, hur har ni satt toe ? Vad jag hört så är det lite toe out som gäller på fwd bilar eftersom "hjulen rätar upp sig vid acceleration". Men för bankörning kanske man ska ha aningen mindre toe out eller ingen alls?

      Mvh
      Ivan
      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

      Comment


      • Update:

        Beställt lite mer prylar till bilen

        1. LE kjolar / läppar

        2. http://rp-lab.com/iaw_monitor.shtml
        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

        Comment


        • Originally posted by Fuel View Post
          Jag såg dessa i din tråd på rejsa! Hur har du upplevt skillnaden med dom? Kör du med hårdare bussningar också?
          En fråga, såg även att du kör med SIP, hur har du gjort med vevhusventilationen ?
          Och ännu en till fråga =)
          Ni kör ju en del på bana, hur har ni satt toe ? Vad jag hört så är det lite toe out som gäller på fwd bilar eftersom "hjulen rätar upp sig vid acceleration". Men för bankörning kanske man ska ha aningen mindre toe out eller ingen alls?
          Mvh
          Ivan
          Tjena! Jo den blir lite mer stabil i framvagnen, så hade man monterat alla stag samtidigt hade man nog känt en jäkla skillnad. http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...yte-m-m/page31

          Bussningarna är original, och jag tror inte det är nåt för mig som kör ganska många mil/år. Varje gång man byter spindelled/bärarm (typ vartannat år) får man byta över bussningarna..

          Min vevhusventilation funkar som original, finns en sån anslutning på ProAlloy-SIPpen.. Tyvärr ingen bra bild på det.

          Min framvagn: camber -1.5grad, -1mm toe. Funkar både till vardags och bana, skulle inte orka justera varje banträff. Men enl. de som ställde toe-in kan jag vrida ett varv på varje sida för att få 2mm toe-out, kanske skulle testa det nån gång.. Har oxå hört att det ska hjälpa mot understyrning. Jag lider inte direkt av sånt längre iofs!
          Last edited by per; 7 October 2013, 13:44.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • Bjuder på lite hojbilder från gelleråsen i brist på annat =)

            Click image for larger version

Name:	IMG_4060.jpg
Views:	1
Size:	78.4 KB
ID:	248865Click image for larger version

Name:	IMG_4084.jpg
Views:	1
Size:	87.4 KB
ID:	248866Click image for larger version

Name:	IMG_5079.jpg
Views:	1
Size:	140.0 KB
ID:	248867Click image for larger version

Name:	IMG_5413.jpg
Views:	1
Size:	88.3 KB
ID:	248868
            3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

            Comment


            • Det där såg väldigt kul ut!
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • Oooh den Ducatin! (999..?)
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • Originally posted by 84jr0 View Post
                  Det där såg väldigt kul ut!
                  Det är helt galet kul =) Få saker som slår känslan av att styra in i en kurva med hoj =)

                  - - - Updated - - -

                  Originally posted by per View Post
                  Oooh den Ducatin! (999..?)
                  Yup =) Fina maskiner!
                  3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                  Comment


                  • Jahopp! Då har man fått grenröret!
                    Känns bra, mjuka fina böjar. Även insidan bra, inga vassa kanter, mjukt och smidigt.
                    321 titanium stabiliserat rostfritt, ska förhoppningsvis palla med en del =)

                    Click image for larger version

Name:	2013-10-13 23.36.53.jpg
Views:	1
Size:	123.8 KB
ID:	248870Click image for larger version

Name:	2013-10-13 23.37.33.jpg
Views:	1
Size:	102.6 KB
ID:	248871Click image for larger version

Name:	2013-10-13 23.38.14.jpg
Views:	1
Size:	128.4 KB
ID:	248872Click image for larger version

Name:	2013-10-13 23.38.23.jpg
Views:	1
Size:	101.5 KB
ID:	248873
                    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                    Comment


                    • Fint! Och är det Guy som utvecklat det så lär det funka. Hade han något till min fem cyl?
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • Snyggt, nästan så att man inte vill montera den för att den inte ska bli skitig
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • Bjuder på ett par vårbilder

                          Click image for larger version

Name:	IMG_20140309_160315.jpg
Views:	1
Size:	136.7 KB
ID:	249200
                          Click image for larger version

Name:	IMG_20140309_165914.jpg
Views:	1
Size:	154.7 KB
ID:	249201
                          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                          Comment


                          • Tummen upp!
                            JH

                            20vT

                            Comment


                            • Nytvättad röd coupe är så porrigt!
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment


                              • Originally posted by 84jr0 View Post
                                Nytvättad röd coupe är så porrigt!
                                Nylackad =)
                                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                                Comment

                                Working...
                                X