Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel - 16vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ännu porrigare!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • Originally posted by Fuel View Post
      Nylackad =)
      Nya sidokjolar och front splitters........?
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • Originally posted by Freddan72 View Post
        Nya sidokjolar och front splitters........?
        Yup! Le kjolar och frontsplitters och sen är hela bilen omlackad med dessa på.
        Hade en del skavanker (repor, lacksläpp) skönt att få det fixat
        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

        Comment


        • Originally posted by Fuel View Post
          Yup! Le kjolar och frontsplitters och sen är hela bilen omlackad med dessa på.
          Hade en del skavanker (repor, lacksläpp) skönt att få det fixat
          Hej

          Får man fråga vad det kostade att få omlackeringen gjord?
          Har själv en massa småblemmor som var för sig inte syns så mycket, men om man vill åtgärda dem så drar det med sig en hellackering.

          mvh
          Goran
          Sportbilshistoria:
          12-16 Coupé Fiat 20VT -98
          08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
          06-10 Porsche 924 N/A -83
          01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
          97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

          Comment


          • Originally posted by Fuel View Post
            Yup! Le kjolar och frontsplitters och sen är hela bilen omlackad med dessa på.
            Hade en del skavanker (repor, lacksläpp) skönt att få det fixat
            Asch, jag som tyckte just din var så snygg utan.. Men jag tröstar mig med ditt låga luftmotstånd samt stenskottskydd.

            Last edited by per; 12 March 2014, 21:31.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • Jahopp!

              Har gjort en service på bilen.
              Bytte tändstift, luftfilter, oljefilter och olja.
              Valde att testa en lite tunnare olja Motul 300V 5W-40, funkar bra än så länge.

              Svårt att få fäste med bilen, från rullande start 10-20km/h så släpper det hela vägen tills dess att jag växlar till 2an.

              Bjuder på lite fler vårbilder
              Click image for larger version

Name:	2014-04-06 13.08.10.jpg
Views:	1
Size:	120.2 KB
ID:	249275
              Click image for larger version

Name:	2014-04-12 18.49.21.jpg
Views:	1
Size:	94.1 KB
ID:	249276
              Click image for larger version

Name:	2014-04-12 18.49.43.jpg
Views:	1
Size:	93.5 KB
ID:	249277
              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

              Comment


              • Härligt att se den! Har du testat några 100-150 km/h än?
                Förresten vad är böterna på att köra utan skylt fram? 1500 kr?
                Eller du kanske bara har tagit av den för att visa oss andra att Coupén är snyggare utan skylt. Sen när du åker hem så åker skylten på igen.
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • Originally posted by Freddan72 View Post
                  Härligt att se den! Har du testat några 100-150 km/h än?
                  Förresten vad är böterna på att köra utan skylt fram? 1500 kr?
                  Eller du kanske bara har tagit av den för att visa oss andra att Coupén är snyggare utan skylt. Sen när du åker hem så åker skylten på igen.
                  Inte kört några 100-150 ännu, kör ju med orginalgrenrör just nu och tycker att bilen är något långsammare.
                  Men jag har ju ett gc approved grenrör som ligger och väntar på att få åka på :-)

                  Vet inte vad bötern är på, 1500kr låter rimligt, jag kör utan, får helt enkelt ta det på "vägskatt" kontot =)
                  Last edited by Fuel; 14 April 2014, 13:15.
                  3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                  Comment


                  • Originally posted by Fuel View Post
                    Inte kört några 100-150 ännu, kör ju med orginalgrenrör just nu och tycker att bilen är något långsammare.
                    Men jag har ju ett gc approved grenrör som ligger och väntar på att få åka på :-)

                    Vet inte vad bötern är på, 1500kr låter rimligt, jag kör utan, får helt enkelt ta det på "vägskatt" kontot =)
                    Va?? Har du inte monterat grenröret ännu? Fan du är ju lika slapp som jag Nej skoja lite bara.

                    Om snuten stoppar dig så säg bara att "skylten hindrar luften från att nå IC:n och inte vill väl farbror polis att motorn ska gå varmt med risk för ras??"
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • Sist jag blev stoppad (2008?) sa de att det nog var sista ggn, de skulle "prioritera annorlunda framöver".. Schysst att de tipsade iaf!
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • Jag saknar min gamla coupe när jag ser bilder på din! Klistra på en liten skylt som jag hade så slutar polisen bråka med dig. Jag lyckades med en ombesiktning med lilla påklistrade skylten
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • Tog en liten tur i det fina vädret igår, tvättade bilen, fikade lite vid brostugan..

                          På väg tillbaka hem körde jag lite "inspirerat", livet är härligt och allt känns perfekt =)

                          Rätt var det är så börjar oljetryckslampan lysa.. stänger av motorn direkt och rullar in mot enkelriktat till bussarna vid brommaplan.

                          Öppnar huven direkt och ser att det läckt en del olja på vänster sida vid oljekylen, första tanken är ju såklart att oljekylen börjat läcka.
                          Click image for larger version

Name:	2014-05-04 17.34.05.jpg
Views:	1
Size:	108.9 KB
ID:	249355

                          Ringer polaren som mitt i allt kaos är i närheten och dessutom har bogserlina.

                          Färden hem till garaget blev väldigt "tyst" kändes som att åka elbil..
                          Click image for larger version

Name:	2014-05-04 17.52.45.jpg
Views:	1
Size:	83.7 KB
ID:	249356

                          Väl tillbaka i garaget, lyfter vi upp bilen på pallbockar.

                          Ser då att läckan kommer från oljefiltret. O-ringen som tätar oljefiltret har "vridit" sig på en sida.
                          Click image for larger version

Name:	10171832_10152110523188806_3583884797138445074_n.jpg
Views:	1
Size:	65.4 KB
ID:	249357
                          (Det svarta är o-ringen)

                          Någon som har en teori?
                          Last edited by Fuel; 5 May 2014, 08:37. Reason: Fler bilder
                          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                          Comment


                          • Jag har varit med om det, antingen är det ett feltillverkat filter (vi fick en hel leverans som det var fel på, som tur så hade vi fått information om det innan) eller så är det att man inte smörjt packningen, så den "kärvar" när man drar åt den. Eller det kanske är någon som har någon annan idè?

                            Hur gick det med motorn för övrigt? Tappat mycket olja?

                            Comment


                            • När bytte du filtret senast? Hunnit köra inspirerat sen bytet? Tänker om du har fått upp högre oljetemp än vid normalkörning?

                              EDIT: Har du bytt filtret och fyllt på olja och startat motorn? Har den klarat sig?
                              Last edited by 84jr0; 5 May 2014, 11:56.
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment


                              • Shit! Fellevererat filter med för stor diameter på gummiringen?
                                Last edited by per; 5 May 2014, 13:55.
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X