Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helenas coupé, litet projekt som blev stort :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    shit va snyggt asså, verklig unikt på ett positivt sätt keep it up!
    Fiat Punto GT -95
    OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

    Comment


    • #32
      Hjälp... nu är bilen färdig på lack. Hämtas ikväll eller imorgon, är så spänd att se den
      // Helena

      Comment


      • #33
        Glöm inte att ta med dig kameran!!!!
        http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
        http://www.garaget.org/?car=38250

        Comment


        • #34
          Nu är bilen hemma i garaget..
          // Helena

          Comment


          • #35
            En alldeles färsk bild.. dock har jag inte sett bilen i dagsljus än så jag vet inte vet jag tycker om resultatet.
            Jag ska ta ut bilen imorrn och ta fler kort.


            // Helena

            Comment


            • #36
              // Helena

              Comment


              • #37
                Så här blev de runt rutorna, få se om man kan fixa det efteråt eller om man bara kladdar och förstör då.

                // Helena

                Comment


                • #38
                  Den står i garaget bredvid denna dammiga gamling..

                  // Helena

                  Comment


                  • #39
                    Ahh riktigt läckert! Jag tror stenhårt på den färgen. Ser fram emot bilder i dagsljus imorgon.
                    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                    http://www.garaget.org/?car=38250

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Aloha
                      Ahh riktigt läckert! Jag tror stenhårt på den färgen. Ser fram emot bilder i dagsljus imorgon.
                      Självklart, ska ta croman och åka till garaget direkt imorgon. Men först blir det en sovmorgon på min lediga dag.
                      // Helena

                      Comment


                      • #41
                        Dåså, nu kommer några bilder på bilen..










                        Last edited by Helena; 3 April 2007, 19:01.
                        // Helena

                        Comment


                        • #42
                          På de här två korten ser man tydligt vilka olika färger de blir genom kameran. Fast färgen varierar rätt mycket i verkligheten också.




                          // Helena

                          Comment


                          • #43
                            Trevligt trevligt

                            De där med att färgen varierar, har jag också upplevt på min bil. Dels på olika kameror, ljusvinkel osv.

                            Men även i själva verkligheten när man står och tittar på den, läckrast gulaktig färg blir det helt klart framåt eftermiddagssolen, precis i solnedgången.

                            Mitt på dagen i starkt solljus så blir färgen ganska så pippigul och distinkt, framåt kvällstimmarna blir den ju mer mörkgul av nåt slag.

                            Och under vintern och hösten, i de mörka disiga dagarna så blir färgen väldigt pippigul, men liksom utan någon kraft och lyster.

                            Stor skillnad iofs på alla bilar mellan vinter och sommar :P

                            Får väl säga att den färgen som är i min avatar, det är väl den läckraste jag har sett. Kanske lite mörkare i verkligheten än på fotot, är ju mobilkamera och så. Men iaf i det stuket... men som sagt, beror ju på kamera, vinkel, om de starkt solljus lr bara vanligt daglljus osv.
                            Last edited by Joksi; 3 April 2007, 19:10.
                            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                            Mvh
                            Joksi

                            ¤ Garaget.org

                            ¤ Joksi.net

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Joksi
                              Trevligt trevligt

                              De där med att färgen varierar, har jag också upplevt på min bil. Dels på olika kameror, ljusvinkel osv.

                              Men även i själva verkligheten när man står och tittar på den, läckrast gulaktig färg blir det helt klart framåt eftermiddagssolen, precis i solnedgången.

                              Mitt på dagen i starkt solljus så blir färgen ganska så pippigul och distinkt, framåt kvällstimmarna blir den ju mer mörkgul av nåt slag.

                              Och under vintern och hösten, i de mörka disiga dagarna så blir färgen väldigt pippigul, men liksom utan någon kraft och lyster.

                              Stor skillnad iofs på alla bilar mellan vinter och sommar :P
                              Ja,det är nästan orimligt hur färgen kan variera. Men den är jättefin när solen ligger på, den skimrar så fint då.
                              Den blir nog ännu bättre me alla svarta detaljer, kjolpaket, nya fälgar och me lite mörka rutor.
                              // Helena

                              Comment


                              • #45
                                Får man lov och vara aningen "oförskämd" o fråga ungefär vad lackeringen gick på?
                                Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                                Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                                Mvh
                                Joksi

                                ¤ Garaget.org

                                ¤ Joksi.net

                                Comment

                                Working...
                                X