Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helenas coupé, litet projekt som blev stort :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by viksson
    225/45 16 sitter orginal på PLUS. Så det fungerar nog bra.
    Okej! Ja,när jag tittat på garaget.org så ser jag att det är en hel del som kör på 225-däck på coupé...
    // Helena

    Comment


    • #77
      Originally posted by per
      Hade funkat sämre med 215/50-16 skulle jag tro. 205/50-16 är original.
      Varför skulle de funka sämre..? (jobbig?)
      // Helena

      Comment


      • #78
        Får man vara nyfiken och fråga varför du valde 16 istället för 17"?
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #79
          Originally posted by novisen
          Får man vara nyfiken och fråga varför du valde 16 istället för 17"?
          Japp,självklart! Jag har ju som sagt varit inställd på 17" hela tiden,men pappa säger(lyssnar på han som vet mer än mig) att bilen redan nu är tillräckligt stötig och det skulle bli värre me 17".. Men jag vet inte... gjort är gjort nu iaf.
          // Helena

          Comment


          • #80
            Originally posted by Helena
            Varför skulle de funka sämre..? (jobbig?)
            Inte alls! Jomen de hade varit större i diameter och kanske ta i nånstans. Höjden "50" beskriver ju antal procent av däckets bredd.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #81
              Originally posted by per
              Inte alls! Jomen de hade varit större i diameter och kanske ta i nånstans. Höjden "50" beskriver ju antal procent av däckets bredd.
              Ja jo... okej!
              Men hur som helst känns de som 225-däck är lite för breda..men de kanske blir bra!
              // Helena

              Comment


              • #82
                För breda för..? De sitter original som sagt på de sista modellerna så om man kör med originalfälgar ska det gå bra.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #83
                  Originally posted by per
                  För breda för..? De sitter original som sagt på de sista modellerna så om man kör med originalfälgar ska det gå bra.
                  för breda för mig.. utseendet,men de kanske de inte blir..
                  // Helena

                  Comment


                  • #84
                    Är också på g att beställa däck, generellt är väl att det blir lite halare när det är blött om bilen är sänkt och breda däck...
                    På torrt fungerar det fint, sen ser det ju lite "ballare" ut med breda däck med låg profil kan tyckas
                    Fiat Punto GT - Turbo for fun

                    Comment


                    • #85
                      Har inte du (som jag) 15" som orginal? Då får du nog missvisning på hastighetsmätaren, alltså den visar för lite. Bra att veta vid fartkamera iallafall!
                      il giallino
                      Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                      bella rossa
                      Coupé 20VT LE nr1516 1999

                      white pearl
                      Mini Cooper D 2007

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by Helena
                        Japp,självklart! Jag har ju som sagt varit inställd på 17" hela tiden,men pappa säger(lyssnar på han som vet mer än mig) att bilen redan nu är tillräckligt stötig och det skulle bli värre me 17".. Men jag vet inte... gjort är gjort nu iaf.
                        Pappa har så rätt så. Dessutom väger 16" -arna mindre än 17" -arna.

                        Ang. 225'or så är det inga problem. Jag har 225'or monterat på min (original) och det ser riktigt bra ut. Dessutom har man mer gummi i backen.

                        Prestandamässigt har du nog den ultimata setupen just nu.
                        Porsche Boxster S 2002

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by Mikael W
                          Har inte du (som jag) 15" som orginal? Då får du nog missvisning på hastighetsmätaren, alltså den visar för lite. Bra att veta vid fartkamera iallafall!
                          Jo,det sitter 15" på originalfälg nu! Okej,ja det kan vara bra att veta, om man nu kommer ihåg det vid rätt tillfälle sen då!
                          // Helena

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by TobbeC
                            Pappa har så rätt så. Dessutom väger 16" -arna mindre än 17" -arna.

                            Ang. 225'or så är det inga problem. Jag har 225'or monterat på min (original) och det ser riktigt bra ut. Dessutom har man mer gummi i backen.

                            Prestandamässigt har du nog den ultimata setupen just nu.
                            Okej okej... det låter bra! Då är det väl som oftast, att pappa har rätt i längden. Iaf när det gäller bilar och sånt.. hehe
                            Fast från början va han lite emot 45 profil,men nu har han själv beställt det..
                            // Helena

                            Comment


                            • #89
                              Ny fälg...

                              Idag fick jag hem ett nytt hjul, vet inte riktigt vart dom andra har tagit vägen. Men räkningen va dom snabba me iaf
                              Fick lov att provmontera för att se hur de såg ut och nog är det jävligt fina fälgar allt!



                              // Helena

                              Comment


                              • #90
                                Superturisimo är helt underbara fälgar och sitter som gjutna på coupen! Din coupe är väldigt ball! Bra jobbat!
                                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                                Comment

                                Working...
                                X