Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt TOGGEX!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts



  • På väg hitåt? [/B][/QUOTE]


    Njae... både och faktiskt...
    Fäll in dörrarna, ta bort vingen och låt fronten falla ut i bredd utan japs-stuket och möt upp mjukare med breddningen. huven kommer nog fasen bli omvänd med upp ist. för ner mellan lysena med ett par cm i bakkant..alltså som på bild fast mindre... Sidokjolarna bli mer diskreta som du sett och dess placering väntar att se.. antingen vid tröskel eller en dm breddat.. får se.. Fälgarna är helt i stuk efter det jag har tänkt mig då jag försöker importera en omgång från japan i dagsläget....

    *tänk om man kunde arbeta med photoshop....suck*
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • [QUOTE]Originally posted by malmros
      [B]haha.. så fett! farsan har en likadan motor i sin calibra dock! lite trimmad med lycka till!


      COOLT
      ¤TOGGEX¤

      Comment


      • Har tänkt att hålla inne med i princip det mesta i utseende väg till min bil innan det sitter på... men kan inte hålla mig.... har en som har en bekant i japan som ska kolla up dessa fälgar eller liknande åt mig... Måtten jag ska beställa är diskreta 9,5"x18" fram och 11"x18" bak!!

        Hoppas ngn blir liiiite avis i alla fall ..... (eller hur smooth )
        Attached Files
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • ´dem var riktigt feta =0) ..
          11 tums vad e det i motsvarande bredd på däcken om du ?
          http://www.garaget.org/?car=34508

          Comment


          • Tanken är 305/30-18" bak och 255/35-18" fram ca. !! Vad exakt det blir styrs av däckfabrikat senare....
            ¤TOGGEX¤

            Comment


            • hmm... de fälgarna var inte nådiga du... fan så snygga!

              Comment


              • God fortsättning på det nya året 2007!

                Själv tillbringade jag kvällen ute hos galet bilbyggar folk i skogen

                Jag var hemma hos peter och ölade... Han håller på med att bygga en kopia på en Arrows A19 F1 bil..... men under tiden han har pause med det byggandet och tjejens hundkoja med bmw v12 byggs även en volvo 360 med dubbla turbos, kompressorer , baserat på bmw:s v12:a såklart!
                Följ gärna hans länk om bygget då det går undan då bilen ska vara klar till sommaren! http://www.300power.com/forum/index....;threadid=2331



                Där var även Björck med sin nygjorda film om bus-supran under året som vart! Ladda gärna ner den då den är mkt sevärd!! (högerklicka och spara mål som) http://www.p-bjorck.se/Bjorcksbusbil2006_Supra.avi
                Filmen gjorde sig perfekt på en projektor bild a la 100" och grym hembio!
                En hel del bilsnack blev det kan jag lova...och det ser ljust ut för galna bilar framöver



                Nåväl.... snart drar det igång på allvar i mitt garage då en aluminiumframvagn ska komma inom en vecka till mig...

                Just nu håller jag på att riva ner allt i motorrummet..känns lite konstigt att riva bort nya fina grejer.. men va fasen... ska man va fin får man lida pin.. som det heter
                Nästa helg ryker ALLT i motorrummet. Bromsservo, ABS, framvagnsbalk o.s.v... jäääääiii !!!!
                Last edited by Togge; 1 January 2007, 20:25.
                ¤TOGGEX¤

                Comment


                • Originally posted by stilo andreas
                  hmm... de fälgarna var inte nådiga du... fan så snygga!

                  Synd bara att man får sälja häcken för att ha råd med dem Kom fram till att breda fälgar = dyyyyyra fälgar... suck! Men det är väl inte fel att äta gott knäckebröd och smaskigt nyttigt vatten ett halvår...bara man har fälgar
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment


                  • Togge: länken till Supra-filmen funkar inte
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • Togge: Du är singel va? Så som du håller på..!
                      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                      X1/9
                      www.kallebacksmotor.se

                      Comment


                      • Suprafilmen var riktigt najs togge! Får göra nåt liknande själv nu till vårkanten ..

                        Glöm inte å tejpmärka allt du river ut togge!
                        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                        Comment


                        • Grym Supra-film. Killen körde rätt hårt på Gelleråsen Någon mer än jag som såg att laddtrycksmätaren var urkopplad?
                          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                          Min projekttråd - 19T
                          Min Youtube kanal
                          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                          Comment


                          • Japp såg också de, sen undrar ja hur de kommer sig att han kan varva nästan upp till 9k varv?! bytt motorn eller va e d frågan om :O
                            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                            Comment


                            • Kolla in hans sida Tompa. Det verkar som ha trixat lite med styrboxen På filmen ser man att han plockat ner motorn i molekyler så den är rätt fräsch invändigt.

                              Såg du hur ruggigt nära han var armcor räcket? Hade kunnat sluta där
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment


                              • Okaj, han måste gjort nånting med motorn för man borde inte kunna gå 2k-3k varv över rödmarkeringen utan fara :O...

                                Haha aa såg de
                                Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                                Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                                Comment

                                Working...
                                X