If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nu är det paus i tomteverkstan!
Det springer för tusan runt isbjörnar stora som elefanter där ute nu!
Väntar på buren för att ha jobb till öronen så man kan hålla igång hela tiden... plusgrader är väl ett krav oxå då vi inte har isolerat en varmdel ännu där ute. Får bli till nästa höst istället då det är rejält kostsamt att bygga en ordentlig varmdel. och att fuska ihop ngt tillfälligt vill man ju inte !
Lovade ju att lägga ut en bild på min fuelcell oxå.....
En 60liters med inbyggd tankgivare.
Skulle helst vilja ha 2st 30liters .. en på vardera sidan av kardantunneln.. Men fick ett bra pris på denna så det får duga !
Fick fälgarna häromdagen och blev positivt överraskad. Det var minus 17 i offset... Eftersom jag inte hade en aning om hur de skulle bredda var jag beredd på det värsta.. att de skulle bredda nästan bara utåt...
Men helt sjukt perfekt passade bakfälgen i hjulhuset. behöver ingen spacer alls och den kommer sitta med perfekt passform inåt mot hjulhuset
Kommer bara behöva bredda bilen 80-100mm.. och det är ju perfekt ju,..... jipiiiii........
Originally posted by TurboNimitz Blir nog bredda mer än 110 mm där
Nää.... tror jag kommer klara mig runt ca.80-100mm.... Mätt från yttersta delen av övre skärmkanten bak .
Idag hämtade jag buren och ber om varmare väder i helgen så jag kan montera dit den... men verkar bli en kall helg...suck! var uppe i sthlm på forsmans racing och hämtade den. provade även lite olika sparcostolar som stod uppställda... kul att jämföra modeller... fastnade mest för en som hette Sparco Evo L. Satt skönast med min kropp i den... fick även en katalog med deras sortiment då jag även behöver ratt, vxl.spaksknopp, 6-punkts bälten, rattnav,snap-off till ratten o.s.v.... Får se vad det blir för inköp i framtiden !
Så jag har även letat lite däck nu och har lite fler trådar ute på jakt efter billigare däck...
Men verkar hittat däck som jag vill ha i alla fall.. ska bara ha råd med dem oxå
kanske återkommer med bilder i helgen om det blir lite varmare.....
Buren kom helt komplett till skillnad mot den vi köpte till peggan. Som svetsades ihop av ett plockepinn med sisådär passform.
Denna var helt färdigsvetsad och i princip 100% formsydd.
Bara att passa in den i bilen. Svetsa in de obligatoriska plattorna i golvet som buren sen ska stå på , borra hål för genomgående bult i ovankant för inpassningen och sedan bulta ihop instegsrören i sina fästen.
Sen ska jag fundera på om jag ska ta bort plasten i dörrgången ner mot framrutan för att få exakt pass på det mot även den främre stöttan som ligger mot torpeden... får se!
Comment