Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt TOGGEX!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lite test med sidokjolen på... Framhjulet framflyttat runt 50mm!!!!
    Attached Files
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • Tjock rumpa......" I like big butts....." *visslar*
      Attached Files
      ¤TOGGEX¤

      Comment


      • Tycker faktiskt det blir snyggare med huven lutad nedåt. följer linjer vid bakre skuldran bättre då
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • snart helg igen, blir det mer framsteg och fler bilder tro?
          Fiat Punto GT -95
          OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

          Comment


          • Originally posted by rallymange
            snart helg igen, blir det mer framsteg och fler bilder tro?
            Har ju haft lite påsk långväga bort hos släkt. Men vem vet om man hinner få ett kort på ngt till imorgon kväll !!!
            ¤TOGGEX¤

            Comment


            • Så... nu är man hemma igen efter 3veckor flackande.... Och Smooth kommer först nästa helg istället för denna så kvällen ska ägnas min toggex och lite den nyhämtade bruksbilen.... Bilder kommer imorn
              ¤TOGGEX¤

              Comment


              • Jag hoppas att du jobbar så mycket med bilen så att du inte hinner posta något här.. För nu börjar det bli hög tid för en uppdatering (med bilder) tycker jag.
                http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                http://www.garaget.org/?car=38250

                Comment


                • Blev en lång väntan på mina däck då det blev strul med databeställningen... Tog nästan 6v. innan bakdäcken kom... och framdäcken kom nu i veckan först!
                  Fick höra av en bekant att han snackat med en kille som letade efter samma dimensions som mina bakisar... var tydligen runt 120par däck som låg i väntan på att tillverkas... jäkla tur jag tog 2 av de sista däcken i europa i tid !



                  Planen är att montera ihop bakvagnen med däck och fälg så att man kan rulla in den "i" bilen efter små modifikationer i plåten. Måste passa in allt där bak så det linjerar med motorpaketet och lådan. Alla vinklar ska ju stämma.....

                  har min första semestervecka sen oktober -05 runt v.22-23 där ngnstans... Efter det kommer det förhoppningsvis komma lite fler byggbilder..... Kanske dyker upp ngn bild innan oxå..........
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment


                  • ah, själv har man varit o sett de små bakdäcken IRL...runt en 165/55 ungefär :P

                    Näää de va heeeelt grymma, sanslöst breda, bredare än min mamma :|
                    With great power comes the bitches
                    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                    Comment


                    • Ok... jag får väl ta och stoppa in en bild då så ni ser vad som hänt.. trots att det inte e så mkt på grund av massa annat... men idag startade jag upp igen och byggtakten ska vara i full fart till nästa helg igen!
                      Jag har fåttt bakdäcken monterade och framdäcken är inlämnade och hämtas nästa vecka... För att kunna fortsatt har kravet vart att ha däck på fälg... så nu så..
                      Attached Files
                      ¤TOGGEX¤

                      Comment


                      • Efter en del mätande så skissades en kaplinje upp...
                        Attached Files
                        ¤TOGGEX¤

                        Comment


                        • Samma djup ända in måste finnas . Så efter en del kapande började det likna ngt.
                          Attached Files
                          ¤TOGGEX¤

                          Comment


                          • Här har jag kapat bort de yttre skräpet. Och efter en provning kapades resten inåt bort. Inkl. bältesinfästning och nedre delen på den svetsade buren då infästningen i hjulhuset inkräktar på utrymmet !
                            Attached Files
                            ¤TOGGEX¤

                            Comment


                            • Så... nästa helg ska jag kapa bort lite mer på buren då däcket tar mot lite.. Därav ocentreringen i hjulhuset. Men djupet inåt är uppnått.. sen kommer det säkert hamna längre ut..
                              Attached Files
                              ¤TOGGEX¤

                              Comment


                              • jäääääklar, det var mig nårra hjul som heter duga riktgt häftigt
                                Fiat Punto GT -95
                                OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

                                Comment

                                Working...
                                X