Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt TOGGEX!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Erajack
    Wow!! Det händer saker må jag säga!! När får du snurr på sakerna tror du?

    Målet kvarstår att den ska vara så gott som klar innan augusti är slut. Ett mål som jag vet inte kommer vara uppfyllt till 100%. Men är så gott som säker på att den kommer att köras under hösten, om än bara på bana utan komplett karosserimakeup. Viktigaste är ju att få testa på så att den känns taight och välbyggd utan konstigt uppförande !!
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • Tänkte höra med dig om vart ifrån du beställde buren? genom realcar eller från sparco direkt då jag såg på realcars hemsida att dom säljer sparco burar. Dessutom hur lång lev tid? läste nått om 8veckor.

      Är nämligen spekulant på bur till dedran min och den ser ut som coupén innuti. Dock finns ingen bur till dedran så tänkte mig en coupé bur istället. Om inte annat så har man ju nått att utgå ifrån med en sådan.

      Ser ut att bli ett schysst bygge!

      MVH

      Comment


      • Originally posted by Togge
        Målet kvarstår att den ska vara så gott som klar innan augusti är slut. Ett mål som jag vet inte kommer vara uppfyllt till 100%. Men är så gott som säker på att den kommer att köras under hösten

        Japp o imorrn är det 1 dec. , det målet sprack som en ballong

        Comment


        • Originally posted by Sten
          Japp o imorrn är det 1 dec. , det målet sprack som en ballong
          hmm.. bäst jag tillägger att jag hela tiden avsett 2008 som slutdatum .. inte detta år
          ¤TOGGEX¤

          Comment


          • Originally posted by Ozze
            Tänkte höra med dig om vart ifrån du beställde buren? genom realcar eller från sparco direkt då jag såg på realcars hemsida att dom säljer sparco burar. Dessutom hur lång lev tid? läste nått om 8veckor.

            Är nämligen spekulant på bur till dedran min och den ser ut som coupén innuti. Dock finns ingen bur till dedran så tänkte mig en coupé bur istället. Om inte annat så har man ju nått att utgå ifrån med en sådan.

            Ser ut att bli ett schysst bygge!

            MVH
            Jag köpte min bur via ett företag i sthlm..
            men tror inte att du vill ha den buren jag har... Tror att den är avsedd för clubracing.....
            För att få in den måste du slänga ur instrumentpanel + massa svetsade fästen för dito...

            Fast andra sidan så kan man ju kapa bort den biten som går framåt mot torpedväggen!!!!
            Tror jag väntade 6veckor på min bur... Fantastisk passform på den !!!
            ¤TOGGEX¤

            Comment


            • Originally posted by Togge
              Jag köpte min bur via ett företag i sthlm..
              men tror inte att du vill ha den buren jag har... Tror att den är avsedd för clubracing.....
              För att få in den måste du slänga ur instrumentpanel + massa svetsade fästen för dito...

              Fast andra sidan så kan man ju kapa bort den biten som går framåt mot torpedväggen!!!!
              Tror jag väntade 6veckor på min bur... Fantastisk passform på den !!!
              Grejjen är just det att jag funderar på att kasta ut bräda och allt i bilen så därför hadde jag tänkt passa på att montera bur i samma veva Då ger det mig ytterligare en anledning att inte spara brädan...

              Tackar för svaret

              Comment


              • Originally posted by Togge
                hmm.. bäst jag tillägger att jag hela tiden avsett 2008 som slutdatum .. inte detta år
                Jaha 2008 , det fattade jag inte

                Comment


                • Nå Togge har du hunnit jobba på bilen något sen sist? Nyfiken som få
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Originally posted by Ozze
                    Grejjen är just det att jag funderar på att kasta ut bräda och allt i bilen så därför hadde jag tänkt passa på att montera bur i samma veva Då ger det mig ytterligare en anledning att inte spara brädan...

                    Tackar för svaret
                    Jag beställde en sparco-bur på realcar, de lovade 2-3 veckor men det tog ca 3 månader! Hyfsad passform, men tänk på att man kanske behöver en instrumentbräda vid besiktning....

                    Comment


                    • Originally posted by toto
                      Jag beställde en sparco-bur på realcar, de lovade 2-3 veckor men det tog ca 3 månader! Hyfsad passform, men tänk på att man kanske behöver en instrumentbräda vid besiktning....
                      Okej, tackar för informationen. Dock iom att jag redan valt att ta ur brädan ur bilen så kommer den nog inte besiktigas mera iaf, blir en ren ban bil för min del. Har haft en vända hos bilprovningen vilket gick hyffsat men nu har bygget spårat ur mera så känns som chansen att få den genom bes nu är 0. Men som sagt gör mig inte så mycket då jag ändå annvänt den till 99% ban körning i sommar även fast den va gat bessad då.

                      Comment


                      • TILL ALLA SOM FÖLJT DETTA PROJEKT!!

                        Jag kommer inte att uppdatera denna tråden ngt mer framöver... Jag känner att mitt projekt växt ur fiattröjan och hoppat in i toggex t-shirt istället!

                        Om ni önskar att följa fortsättningen av bygget finns det på fäljande tråd! http://www.zatzy.com/showthread.php?t=315069


                        Till samtliga!!! Lycka till med era egna bilar och tack för mig!!! ;p




                        (givetvis försvinner jag inte helt..kommer smyga i kuliserna )
                        ¤TOGGEX¤

                        Comment

                        Working...
                        X