If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det vet inte var man kan hitta *.A2L eller Damosfiler för Punto GT eller Coupe20VT?
Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17 Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87
Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17 Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87
Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17 Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87
Då var turbon på plats!
Anslutningarna för vatten och olja passade nästan. Jag fick vända på ena vattenanslutningen och olje tillförseln passade dessvärre inte alls så där fick det bli att tillverka en ny.
Så imorgon får det bli en sväng till Verktygsboden för att köpa nya slangklämmor till alla slangar... ser ut att behövas typ 5000 stycken.
Fråga!
Är den nån som vet var man kan få tag på sånt där svart skyddshölje som sitter runt kablarna?
De va de som var boven i dramat för att jag inte satt dit en 16T för de skulle inte bli bra, men min verkade vara någon konstig korsning av någon annan volvo turbo, 13g eller något tror jag , men hoppas de går bra!
Originally posted by EmiliO De va de som var boven i dramat för att jag inte satt dit en 16T för de skulle inte bli bra, men min verkade vara någon konstig korsning av någon annan volvo turbo, 13g eller något tror jag , men hoppas de går bra!
Var de pulverlack du lackade ventilkåpan med?
OK, ja det finns ju inget standardfäste som går att använda men det finns plats bakom turbon så det skall gå att få dit ett fäste om än ett hemmabyggt. Jag tänkte använda mig av fästet i blocket till originalturbon. Det fästet går ändå inte använda till den nya snurran.
Originally posted by per Satt o undrade om inte din platta kan röra/böja sig lite om man inte styvar upp den så här?
Nej den flexar inte nämvärt, om man kollar in vart det mesta av krafterna kommer så är det på den nedre bulten, den övre hjälper egentligen bara till för att tryckklockan inte skall börja snurra.
Vet att Rayzors tryckklocka ser lite annorlunda ut så det ska bli intressant att se hur monteringen blir, garanterat snyggare än min!
Då var wastegaten på plats, inte så svårt som jag trodde faktiskt.
Använde som sagt originalfästet till turbon mot blocket som svetsades ihop med ett wastegatefäste från en Garret. Vattenanslutningen var dock lite ivägen så den vändes rätt igen och bockades till för att passa bättre mot vattenslangen.
Comment