Gamla tryckplattan (höger på bilden) hade fått en fin bred skåra svarvad av lösa metallbitar..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Turbobyte m.m.
Collapse
X
-
-
Comment
-
-
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Comment
-
-
Passade även på att förstärka ändplattan på bakre växelådsfästet efter tips på fccuk.org.
Den är kanske lite tunn original och även på min hade den böjts en aning. Detta gör att hela drivpaketet kan vridas för långt bakåt och ge stora påfrestningar på övre (vänstra) motorfästet.
Så jag hamrade ut den till platt skick och svetsade ett par förstärkningsribbor, plus lite snabbkylning i vatten.. Ska väl hålla lite bättre.
Comment
-
Re: Usch!
Originally posted by EmiliO
Det var många timmar under motorhuven & bilen kan jag tänka mig Det är tråkigt och trångt där!
Som tur är funkar kopplingen finfint nu!
Är förvånad över hur lätttrampad kopplingen blev.. Fast vi smörjde ju upp en hel del där man kom åt.
Inte droppar det olja under bilen heller..
Tyvärr verkar lådan blivit lite sliten av kopplingsraset, fyran är lite motsträvig i nedväxling. Får bli en senare fråga..
Kanske blir det bättre efter några hundra mil med nya oljan.
Imorgon åker nya mappen i!Last edited by per; 6 October 2009, 18:59.
Comment
-
Rulle?
Har du något på G för att kolla nya data?
//LarsNissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
Folka Vento VR6 -93 såld!
Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!
Comment
-
Hej Per,
Bra job , hoppas kopplingen fungerar nu bättre och ska holla drivmoment du ska få ut.
Men en sak måste jag säga, har du verkiligen OE insugrör ännu i din bil ?
Titta pä bilden (din Coupe), jag har visat med röd pilen det ställe var du vill ha problemet. Innerdiameter är under 50 mm!
Växla röret och du bekommer mycket snabbare "Spool up" .
Jag ska också sända en bild från 3" insugrör med alla dimensioner du behöver (och alla andra också ) , det kan ju monteras båda 28R och 28RS turbo.
-Jari-
Comment
-
Bra jobbat Per och alla som hjälpt till! Du hade väl tillgång till liften också?Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
Tack! Ja precis annars hade det varit lite jobbigt.. Gjorde du det utan lyft Almir?
Jari; intressant! Har du delar till salu..?
Men är inte insuget på turbon ännu mindre?
Comment
Comment