Till er gamla (galna.-) turbouvar.
Hur kan det komma sig att laddtrycket huxflux bara når upp till 0,8-0,9 på 1ans och 2 ans växel? Normalt med mitt chip är 1,2-1,3.
På resten av växlarna når det dit det skall.
Ebd bortmonterad, strömsatt och rengjord. Ingen skillnad. Slangar och anslutningar ser bra ut.
Luftmassemätare inte rengjord.
En fundering.
Sen jag monterade det "lätta gelbatteriet" bak har jag inte kollat så mycket på laddtrycket när jag kört.
Kan ett batteri med lågt ampere tal påverka bränslepumpens gång under fullgas accelerationer, och då bara på 1an och 2an?!?
Och slutligen. Om jag bryter strömmen till datboxen i 30 min. Startar boxen upp då i någon grundsettings så att säga så ny "inkörning" kan behövas?
Hur kan det komma sig att laddtrycket huxflux bara når upp till 0,8-0,9 på 1ans och 2 ans växel? Normalt med mitt chip är 1,2-1,3.
På resten av växlarna når det dit det skall.
Ebd bortmonterad, strömsatt och rengjord. Ingen skillnad. Slangar och anslutningar ser bra ut.
Luftmassemätare inte rengjord.
En fundering.
Sen jag monterade det "lätta gelbatteriet" bak har jag inte kollat så mycket på laddtrycket när jag kört.
Kan ett batteri med lågt ampere tal påverka bränslepumpens gång under fullgas accelerationer, och då bara på 1an och 2an?!?
Och slutligen. Om jag bryter strömmen till datboxen i 30 min. Startar boxen upp då i någon grundsettings så att säga så ny "inkörning" kan behövas?
Comment