Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kamremsbyte Brava 1.6 -00

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    OK!! På min bil flck man spänna upp kamremsspännaren innan man drog fast den. Det fanns markeringar på spännaren. Trodde det var så på nyare varianter också. Tex VAG som jag jobbar med har detta. Håller tummarna att det går bra. /Mats
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • #17
      Prova o kolla, men har alla ventilerna klarat sej så är det bra!
      Det är ju en rymlig o bra bil annars för mindre företag..

      Lycka till!
      Affe
      4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
      2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
      Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

      Punto 80 ELX 16v -01
      Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
      Ducato 2,5TD -92 flak
      Tel 070-5512431

      Comment


      • #18
        Skulle inte det funka så finns 16st ventiler i Tyskland för ca 1600kr, 14€ o 16€/styck, toppackning 240-300k, kamremsats 500kr..
        Bara så att du vet, inte otroligt dyrt!!
        Affe
        4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
        2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
        Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

        Punto 80 ELX 16v -01
        Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
        Ducato 2,5TD -92 flak
        Tel 070-5512431

        Comment


        • #19
          Glöm det jag skrev om att trycka på löphjulet till kamremsspännaren. Kan bli galet enl initierade källor. Jag får ta på mig dumstruten
          Last edited by alfamats; 27 December 2015, 19:17.
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • #20
            Har lite fullt upp just nu men ska nog hinna medans svetsarna kallnar till helgen.

            Alfamats: aggregataxeln? Är väl bara vattenpumpen och kammarna som drivs av veven plus spännare och löphjul?

            Comment


            • #21
              Originally posted by Sme'n View Post
              Har lite fullt upp just nu men ska nog hinna medans svetsarna kallnar till helgen.

              Alfamats: aggregataxeln? Är väl bara vattenpumpen och kammarna som drivs av veven plus spännare och löphjul?
              Aggregataxel är den som kallas oilp (pumpen) på bilden.Nästan helt säker på det. Om inte så blandar jag ihop det med Lanciabilarna jag har
              Jag beställde en verktygssats för kamremsbyte på vidaXL för 1000:- inkl frakt. Klart prisvärt. Ska bli intressant att kolla min bil vad
              blir tokigt när man spänner mot rullen.
              Attached Files
              Mats Nilsson

              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

              Comment


              • #22
                Nu har jag pysslat lite med kamremmen och ställt in allt enligt konstens regler med camlock, indikatorklocka och en riktigt verktyg till remmspännaren. Fy-fan vilket pill, men det går om man har tålamod.
                Innan hade jag spänt upp kamremmspännaren genom att trycka på själva plastrullen, resultat av det blir att kamremmen blir för dåligt spänd helt enkelt. Det är inget att rekomendera mao. No pics tyvärr. /Mats

                - - - Updated - - -

                Nu har jag pysslat lite med kamremmen och ställt in allt enligt konstens regler med camlock, indikatorklocka och en riktigt verktyg till remmspännaren. Fy-fan vilket pill, men det går om man har tålamod.
                Innan hade jag spänt upp kamremmspännaren genom att trycka på själva plastrullen, resultat av det blir att kamremmen blir för dåligt spänd helt enkelt. Det är inget att rekomendera mao. No pics tyvärr. /Mats
                Mats Nilsson

                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                Comment

                Working...
                X