Announcement

Collapse
No announcement yet.

bättre turbo till punto GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    BTR..står det för bränsle trycks regulator?


    Mujo....jag tror det är bättre om du postar dina frågor seperat under en ny rubrik för att få mer folk som kan hjälpa dig om just dom sakerna....

    Togge...mera info om turboaggregatet hade varit schysst!
    Last edited by Black_GT; 10 April 2004, 03:53.
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

    Comment


    • #17
      Originally posted by Black_GT
      Hur menar du? Är 30 grader dåligt och ska man därför inte upgradera?
      aggregat byter man blandannat för att bli av med varm luft..
      Tycker din kyler rätt bra om du har 30 grader i insugstemp.. alltså ligger turbon bra i verkningsgrad på din bil..
      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
      X1/9
      www.kallebacksmotor.se

      Comment


      • #18
        jaha..ok. Jo det är väl bra men jag vill byta turbo för att få lite mera prestanda, det e ju alltid kul.
        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

        Comment


        • #19
          svårt att sänka tempen mer.. ska du ha mer prestanda genom att byta aggregat? Så får du det genom större avgashus dvs. mindre motryck.. annars om du inte tänker ladda mer och inte byta kam . ventiler och portning så blir det bar onödigt jobb enligt mig..
          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
          X1/9
          www.kallebacksmotor.se

          Comment


          • #20
            Och gör man det å behåller vanliga styrsystemet kommer turbon senare, vid ett högre varvtal om jag förstått saken rätt?
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment


            • #21
              helt riktigt!
              Fiat uno 355hk på 1.3 liter
              X1/9
              www.kallebacksmotor.se

              Comment

              Working...
              X