Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto GT, går så där?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Czappa
    Kunde inte låta bli att kolla. Faan, det var ju jag som hade slarvat. Glömde helt enkelt att ansluta vakumslangen till bypassventilen. Bilen går bra nu.
    Men vad sjutton är det för en hårfön under batterihyllan?
    Fläkt som kyler spridarna. Styrs av en tempgivare som sitter vid fuelrailen. Går sällen eller aldrig ingång i Sverige. Kanske om man späkt bilen på autostradan och sedan fastnar i rusningstrafiken utanför Rom en Augustieftermiddag :-) Jag tog bort hela paketet på min bil.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #17
      Ante och Czappa, ni har PM ;-)
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #18
        Ante. var det svårt att montera 15 T aggregatet på Punton, hur har du mappat den nu?
        Har du några tips på vad man bör tänka på med dessa aggregat om mna köper användna?

        Ha det MVH Fredrik
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment


        • #19
          Tack Ante, ska kika på det! vet du möjligen vad aggregatet heter förutom t25, har hört att t2532 eller liknande ska passa utan att behöva modifiera alltför mycket.
          Klarar novitec chippet att ge soppa med t25 turbon? Tordde det var för den vanliga?
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #20
            Ante kollade nämligen på detta aggregat, och undrade ifall det är med rätt avgashus,
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment


            • #21
              bild
              Attached Files
              Fiat Punto GT - Turbo for fun

              Comment


              • #22
                bild 2
                Attached Files
                Fiat Punto GT - Turbo for fun

                Comment

                Working...
                X