Announcement

Collapse
No announcement yet.

Var köpa däck?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Jag köpte mina Toyo Proxies T1R hos dackonline.se
    Gick jättesmidigt.

    Priset för att kränga på dom skiljer lite beroende på dimension.
    Jag tror jag betalde en femhundring totalt för på/avkrängning samt balansering.
    Coupé 20VT LE -99 Svart
    Camaro V8 1LE -14 Röd
    Huracan V10 610-4 -14 Grå
    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

    Comment


    • #92
      Alltså lite mer än 100kr per däck? Inte så farligt om däcket på nätet då kostar 300-500 mindre än i butik.

      Men du har rätt stora fälgar och däck vill jag minnas? Mina är ju 205/50-16
      Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
      Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

      Mvh
      Joksi

      ¤ Garaget.org

      ¤ Joksi.net

      Comment


      • #93
        Blir billigare med 16" oftast. Beställ du bara, brukar gå fint.
        Har köpt där många gånger, och som jag skrev gick det t.o.m att reklamera och få ett nytt däck.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #94
          Beställde mina däck från däckonline nyligen Hankook Z212 16" för 1050kr/st och jag är sjukt nöjd med dessa. Det gick bra att få de levererade till en däckverkstad nära mig. Då åkte jag in med mina hjul för bilen var avställd men går bra att ta dit bilen och få de monterade och balanserade för 800kr totalt.

          Krävdes 2 gubbar för att få de på fälg pga hårda sidor

          Däckonline ringde mig några dagar efter och frågade om jag hade fått mina däck monterade och om jag var nöjd med servicen. Vad mer kan man begära?
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #95
            Har samma goda erfarenhet som de andra av dackonline. Ta pengarna dom erbjuder dig och köp från dackonline är mitt råd!
            il giallino
            Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

            bella rossa
            Coupé 20VT LE nr1516 1999

            white pearl
            Mini Cooper D 2007

            Comment


            • #96
              Ja vad ska man då satsa på för däck, så att det inräknat med montering hos en däckverkstad iaf inte överstiger 1000kr per däcfk? 800-850kr däck + 150kr montering /däck blir ju lagom 950-1000kr.

              800 kr för balansering + montering låter helt klart för dyrt i mina öron...500 på sin höjd...om däcken vill säga kostar ca 850 som mest. Då blir det lönt, sparar in 200-400 per däck jämfört med ute i handeln. De flesta däck som kostar 800-1000kr kostar 1200-1400 monterat o klart i butik.
              Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
              Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

              Mvh
              Joksi

              ¤ Garaget.org

              ¤ Joksi.net

              Comment


              • #97
                Förresten, fick en verkstads vän till mig att plocka ner däck från bil o fälg, så dem är lösa nu. Snällt av honom.

                Nu ska ja ta o åka iväg imorrn och lämna däcken iaf. Får hoppas de går bra.....

                För övrigt så fick jag vad jag förväntade mig, drog direkt ut på motorvägen och provkörde och visst va de så, mina 15" friktionsdäck skakar/vibrerar inte ett skvatt vid 110, 130 lr 150. Kan köra avslappnat och fint precis som ja gjorde jan-mar.

                Däremot stör de mig att raten pekar och drar åt fel håll med desa också! Jävla hjulinställning, inte mer än att gå tillbaks till Euromaster ang detta också. Dem sa ju när ja skiftat däck fram o tillbaks (vilket jag provade, gjorde absolut INGEN skillnad) eller byter till andra däck så ska det sluta dra, knappast.
                Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                Mvh
                Joksi

                ¤ Garaget.org

                ¤ Joksi.net

                Comment


                • #98
                  En liten fråga, på vv.se och i mitt regbevis står att däck dimension fram 205/50-15 och bak 205/55-15. Jag har ju 16 på mina, o satt på när ja köpte dem.

                  De sat även 50 fram o 55 bak, men är det något man "bör" följa? Varför just 55 bak istället för 50? Någon som vet?
                  Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                  Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                  Mvh
                  Joksi

                  ¤ Garaget.org

                  ¤ Joksi.net

                  Comment


                  • #99
                    http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenb...125534&dsco=21
                    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                    Mvh
                    Joksi

                    ¤ Garaget.org

                    ¤ Joksi.net

                    Comment


                    • Bara att slå till!
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • Nu har ja iaf med nöd o näppe lämnat tillbaks däcken och fått pengarna tillbaks.
                        Dags att leta nya däck, funderar numera starkt på dackonline.net som flertalet har tipsat mig om. De däcken ja tittar på är 500kr billigare där, ca 400 billigare med montering o balansering än va de är på två däckhandllare som säljer de i stan. Kan man ju spara in hela 1600.

                        Får nog bli så...
                        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                        Mvh
                        Joksi

                        ¤ Garaget.org

                        ¤ Joksi.net

                        Comment


                        • Förresten, vad gäller Euromasters hjulinställning och resultatet. Det var ju sagt att de beskyllde höger framdäck för att göra att bilen drar, skiftade som sagt höger bak o fram med Goodyear däcken innan ja lämnade tillbaks dem och det gjorde absolut ingen skillnad.

                          Har ju för tillfället nu mina friktionsdäck, och det gör heller ingen skillnad. Bilen drar praktiskt taget lika mycket åt höger, och ja får hålla emot ratten. Samtidigt pekar ratten som sådan ju fel, vilket ni vet som följt den här tråden.

                          Så då har ja väl rätt o gå tillbaks till dem med nu med mina gamla däck och visa att ja bytt, och att de inte blivit bätre som dem sa.

                          Men ja börjar tvivla på allt liksom...om man hypotetiskt tar o utesluter hjkulinställningen, vad mer kan ha inverkan på att bilen just drar till höger eller att ratten inte pekar rakt??

                          Eller är det helt enkelt helt och hållet pga nåt som dem inte lyckats rätta till bra?
                          Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                          Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                          Mvh
                          Joksi

                          ¤ Garaget.org

                          ¤ Joksi.net

                          Comment


                          • Originally posted by Joksi
                            funderar numera starkt på dackonline.net som flertalet har tipsat mig om. De däcken ja tittar på är 500kr billigare där, ca 400 billigare med montering o balansering än va de är på två däckhandllare som säljer de i stan. Kan man ju spara in hela 1600. Får nog bli så...
                            Läs post nr 4 i början av denna långa tråd..
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • Ja, vadå?
                              Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                              Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                              Mvh
                              Joksi

                              ¤ Garaget.org

                              ¤ Joksi.net

                              Comment


                              • Jaha, du menar post nr 4 efter min, alltså 5 =P
                                Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                                Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                                Mvh
                                Joksi

                                ¤ Garaget.org

                                ¤ Joksi.net

                                Comment

                                Working...
                                X