Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vevaxelgivare till Coupén,....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tackar!

    Vevaxelgivaren verkar hålla avståndet i alla fall, ska ta o plocka isär kamaxelgivaren oxå, o se vad det är som sitter i!

    Comment


    • #17
      Uppgifter på hallgivaren:

      Den heter "2AV53" o efter lite gogglande, verkar vara av fabrikat "Honeywell" o kosta en 50-lapp i USA, har inte lagt ned mer än ca 30sek på o kolla var man kan handla!

      Bild finns på

      http://goto.glocalnet.net/pearlwhite/fase.htm

      Comment


      • #18
        Underbart. Honeywell är inte så bra representerat i Sverige vad gäller elektronikkomponeneter (vad jag kommer ihåg). Jag tror man vinner tid på att ta den direkt från USA. Beställ två stycken, en till mig också så ska jag testa min gamla trasiga. Det här är jätteintressant för alla Fiat och Lanciaägare med dom här motorerna eftersom det är ett ständigt återkommande problem. Jackpot!
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #19
          Originally posted by TurboB
          Underbart. Honeywell är inte så bra representerat i Sverige vad gäller elektronikkomponeneter (vad jag kommer ihåg). Jag tror man vinner tid på att ta den direkt från USA. Beställ två stycken, en till mig också så ska jag testa min gamla trasiga. Det här är jätteintressant för alla Fiat och Lanciaägare med dom här motorerna eftersom det är ett ständigt återkommande problem. Jackpot!
          Skrev till en återförsäljare o ville ha pris, inkl frakt (om de VILL sälja till Sverige), beställer någon extra, om det är vanligt förekommande :-) Konstaterade senare att de finns en återförsäljare i Sverige, ska höra med dem oxå, man behvöer ju inte alltid gå över ån efter vatten!

          Comment


          • #20
            hej!

            E d kam- eller vevaxelgivaren,ni talar om?
            Har en kompis med kass vevaxelgivare.E d den.?
            Mvh Alex.

            Comment


            • #21
              Re: hej!

              Originally posted by alex102
              E d kam- eller vevaxelgivaren,ni talar om?
              Har en kompis med kass vevaxelgivare.E d den.?
              Mvh Alex.
              Kamaxel, vevaxel, kostar för övrigt 325:- på Mekonomen!

              För den som är road av data på Honeywellgivaren:
              http://sccatalog.honeywell.com/pdbdo...ages/2av53.pdf

              Har inte hittat någon i Sverige som säljer den, väntar på besked från Tyskland USA om det är någon som vill leverera!
              Last edited by eh00jhd; 21 May 2007, 16:11.

              Comment


              • #22
                Hallgivare

                Elfa har en hallgivare OHB 900 73-084-06 , som har liknade data som Honeywells givare. Rent fysiskt är fästet lite annorlunda . Men för någon med experimentlusta och 97:30 + moms skulle det troligen gå att använda. Om inte annat bara för att visa att det inte bara är orginal som fungerar.

                Comment


                • #23
                  Vad..

                  ..heter dom hos mekonomen?
                  Hittar inte på deras hemsida..
                  Mvh Alex.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vad..

                    Originally posted by alex102
                    ..heter dom hos mekonomen?
                    Hittar inte på deras hemsida..
                    Mvh Alex.
                    Kallas för "vevaxellägesgivare", finns under motor/motorstyrning.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Re: hej!

                      Originally posted by eh00jhd
                      Kamaxel, vevaxel, kostar för övrigt 325:- på Mekonomen!

                      För den som är road av data på Honeywellgivaren:
                      http://sccatalog.honeywell.com/pdbdo...ages/2av53.pdf

                      Har inte hittat någon i Sverige som säljer den, väntar på besked från Tyskland USA om det är någon som vill leverera!
                      Hmmm.....fick tag på en leverantör i Sverige, de hade den inte, fått svar från danmark o tysklad, leveranstid på uppemot 20veckor, en hake är oxå att jag måste beställa minst 1000st, någon som vill köpa 999 av mig?? ;-)

                      Comment


                      • #26
                        Liten uppdatering!

                        Har beställt en "hallgivare" på MECA, efter Fiats originalnr, får se om det blir rätt grejor (har inte sett någon bild), kostar i sådana fall 537:- Dock rätt lång leveranstid!!
                        Återkommer när/om jag får den!

                        Comment


                        • #27
                          Samma givare som Volvo 850 o 960!

                          Sägs det, dock inte huset, utan själva givaren, ska tilläggas!!!

                          Har för att roa mig själv, beställt den hallgivare som var på förslag tidigare i tråden från Elfa, bara för att se om det går o få att funka!

                          Comment


                          • #28
                            På Marean.
                            Vevaxel läges givare orsakar startproblem vid fuktig väderlek.

                            Jag löste mina "startproblem", "fukt" med att sätta kabelskydd
                            a'la delbara böjliga plaströr runt sensorkabeln nerifrån vevaxelhjulet.
                            Nästan ända upp till skarvkontakten
                            Isolerade nederst med Vulktejp, .duktigt...
                            O sen startade bilen alltid. i fukt mm.


                            Enl representant från Fiat så genereras inga felkoder om motorn inte startar på grund av att den sensorn inte skickar signal till ECU'n,, D.v.s ECU'n tror att motorn inte dras runt.
                            Minsta fukt mm gör att signalen försvagas (krypströmmar).
                            Fiat for FUN

                            Comment

                            Working...
                            X