Hissade upp och kollade alla fyra hur de snurrar, fram och "nya" bak tar i och stannar på ett halvt / ett varv. Det fjärde och rengjorda med ny damask enbart snurrade i flera sekunder. Enl. verkstade som gjorde jobbet tyckte de att det skall bli varmt, speciellt med slitsade skivor. Att det fjärde oket inte blev varmt var för att det var begagnat och kärvat fast.... om man bromsar så ABSen tar i, är det då inte så högt tryck att även en kärvad kolv borde rört sig ut, men inte kommit in igen??? Hmmm..... Nåja, spann så jag hann hoppa in i bilen och trycka på bromsen och nog bromsar det där i alla fall. Tror dock att det är luft i den ledningen (pedalen tar sent och känns lite svampig).
Kan det vara något annat med tätningar i huvudbromscylindern? Så kolvarna inte går tillbaka rätt? Vid luftningen blev jag ombedd att trampa bromsen i botten, har hört att man inte skall göra det av någon anledning, frågade 2 ggr för att försäkrade mig om att det var helt OK att göra så. Tycker det är lustigt att ett helt nytt och rent och beter sig lika som mina 2 fram som jag själv rengjorde så gott jag kunde.
Kan det vara något annat med tätningar i huvudbromscylindern? Så kolvarna inte går tillbaka rätt? Vid luftningen blev jag ombedd att trampa bromsen i botten, har hört att man inte skall göra det av någon anledning, frågade 2 ggr för att försäkrade mig om att det var helt OK att göra så. Tycker det är lustigt att ett helt nytt och rent och beter sig lika som mina 2 fram som jag själv rengjorde så gott jag kunde.
Comment