Announcement

Collapse
No announcement yet.

insprutningslampa punto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • insprutningslampa punto

    tjena

    bilen har varit inlämnad för kamremsbyte, men efter verkstadsbesöket har inprutnings/motorlampa börjat lysa...

    vad kan det bero på.. de på verkstan säger att de inte hittar ngt fel med datorn, och att jag skulle testa åka ett par dar... är det ngn som har varit med om detta??

    MVH
    A112 abarth 85
    Fiat 128 combi 70
    fiat 128 2d sedan 69
    Fiat 128 3p 75
    Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

  • #2
    Jag har haft samma sak, men då eftersom laddtrycket är höjt. Testa att köra i en flaska insprutningrengöring i tanken.
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

    Comment


    • #3
      Sitter säkert någon givare vid vevaxlen som kanske blivit lite påverkad? Inte så mycket annat som kan vara problem, om nu motorn går som den skall?
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        men slocknade din lampa sen? har hällt i sån där rengöring, men har inte hänt ngt än...


        Originally posted by Putt
        Jag har haft samma sak, men då eftersom laddtrycket är höjt. Testa att köra i en flaska insprutningrengöring i tanken.
        A112 abarth 85
        Fiat 128 combi 70
        fiat 128 2d sedan 69
        Fiat 128 3p 75
        Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

        Comment


        • #5
          Min började bara lysa när jag gasade fullt i ett par sekunder.
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • #6
            Om lampan nu började lysa efter kamremsbytet ligger det väl nära till hands att tro att det har med det att göra? Inte mycket annat i servicen som kan orsaka några problem.
            Går motorn som den skall? På min fick de kamlägesgivaren (gissar jag) fel vid byte, men då gick bilen riktigt dåligt och ojämnt, plus att lampan bara lyste till vid lite last. Så jag skulle gissa att det är en givare som inte längre ger signal som den skall, även om det nu borde vara loggat i datorn. Kolla med verkstaden, de kanske kan kolla koderna igen? Om den nu lyser konstant?
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #7
              Vad är det för motor ?

              Att motorlampan lyser samt att inte verkstan hittar något fel låter otroligt i mina öron .

              Comment


              • #8
                hallå

                de på verkstan sa att jag skulle rulla nu under helgen å kolla om lampan hade slocknat av sig själv (?) men icke...

                jag antar att det har ju uppenbarligen med verkstadsjobb att göra eftersom den lös inte förr... de säger att de inte får fram nåra koder, men att lampan slocknar när de kopplar in dator...

                motor är en fiat punto gt för de som undrade

                ska väl kontakta dem igen imorn så får de väl kolla...

                för övrigt så verkar tomgången hoppa lite nervöst mellan 800 och 1000 varv... ska det va så? vet inte om det va så från början eller om det är jag som börjar bli noig...

                MVH
                A112 abarth 85
                Fiat 128 combi 70
                fiat 128 2d sedan 69
                Fiat 128 3p 75
                Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                Comment


                • #9
                  Borde inte lampan slockna? Man läser ju ut koderna och rensar minnet? Har själv haft blinkande lampa förr som inte lagrat några koder, gissar att felet inte varade länge nog eller så, för till slut hittade man något när lampan var på lite oftare och under aningen längre tid (temp-sensorn kass).
                  Inte mycket annat att göra än att kolla om det finns något fel lagrat gissar jag. Hoppas det löser sig.
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by novisen
                    Borde inte lampan slockna? Man läser ju ut koderna och rensar minnet? Har själv haft blinkande lampa förr som inte lagrat några koder, gissar att felet inte varade länge nog eller så, för till slut hittade man något när lampan var på lite oftare och under aningen längre tid (temp-sensorn kass).
                    Inte mycket annat att göra än att kolla om det finns något fel lagrat gissar jag. Hoppas det löser sig.
                    jo det va ku det som va problemet... när deras utrustning är inkopplad så slocknar den, men när de tar ut den så lyser den igen och de får inte fram ngt... dessutom såå lyser den konstant..

                    det e iaf grymt irriterande, nu ska bilen dit på tors..
                    A112 abarth 85
                    Fiat 128 combi 70
                    fiat 128 2d sedan 69
                    Fiat 128 3p 75
                    Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                    Comment


                    • #11
                      Ruggigt störande, kan kanske vara ngn kontakt de lossat eller liknande och glömt att sätta dit. Har inte haft något annat på min än det Putt har, och det är så det blir med det chippet.
                      Fiat Punto GT - Turbo for fun

                      Comment


                      • #12
                        Kolla att lägesgivaren på "fördelaren" sitter rätt. Rör man drevet under kamremsbytet hamnar den fel med lysande lampa som resultat. Skulle gissa på att detta är orsaken till felet på din bil.
                        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Ante
                          Kolla att lägesgivaren på "fördelaren" sitter rätt. Rör man drevet under kamremsbytet hamnar den fel med lysande lampa som resultat. Skulle gissa på att detta är orsaken till felet på din bil.
                          brukar tomgången hoppa då oregelbundet? för ibland så hoppar tomgången rätt så bra alltså, man kan säga att det har blivit värre... det känns ungefär som när luftmassemätare på min alfa ahde gått sönder...

                          men jaja det ska bli spännande vad de säger på verkstan och om man får pröjsa ännu en massa... =I
                          A112 abarth 85
                          Fiat 128 combi 70
                          fiat 128 2d sedan 69
                          Fiat 128 3p 75
                          Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                          Comment


                          • #14
                            Förstår jag det rätt om det är givaren för tändnignen? Min stod typ 40grader fel vid byte, motorn gick riktigt dåligt på tomgång, men det var mer som att den kämpar för att inte stanna, motorn skakade och... ääää... riktigt ojämnt. Men inte lyste lampan för det. Den tändes dock vid lite last, gissar på knacksensor kanske?
                            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                            Comment


                            • #15
                              Skulle nästan kunna lova att detta är problemet, speciellt eftersom det dök upp efter kamremsbytet:

                              http://img163.imageshack.us/img163/6396/cps2gw4.jpg
                              Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                              Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                              Comment

                              Working...
                              X