Announcement

Collapse
No announcement yet.

insprutningslampa punto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Skulle tro att felet sitter ante säger den felkoden får man (nästan säker på det) när bilen är i gång .

    Comment


    • #17
      Originally posted by Ante
      Skulle nästan kunna lova att detta är problemet, speciellt eftersom det dök upp efter kamremsbytet:

      http://img163.imageshack.us/img163/6396/cps2gw4.jpg
      ante du hade rätt

      fick tbax bilen igår och det va det som va felet. nu är det åtgärdat och inga lampor lyser och bilen går som ett skott! =)

      MVH
      A112 abarth 85
      Fiat 128 combi 70
      fiat 128 2d sedan 69
      Fiat 128 3p 75
      Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

      Comment


      • #18
        Originally posted by radical_plus
        ante du hade rätt

        fick tbax bilen igår och det va det som va felet. nu är det åtgärdat och inga lampor lyser och bilen går som ett skott! =)

        MVH
        Vart skall jag skicka räkingen? :-)
        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

        Comment


        • #19
          Originally posted by radical_plus
          ante du hade rätt

          fick tbax bilen igår och det va det som va felet. nu är det åtgärdat och inga lampor lyser och bilen går som ett skott! =)

          MVH
          tja.
          jag har precis köpt en punto gt som har samma problem.
          ruggigt instabil tomgång (700-1000 rpm) och den är sjukt seg på varv under 4krpm.
          går knappt att accelerera alls mellan 1-2krpm.
          insprutningslampan lyser ibland, dock mer sällan än ofta.
          ska testa köra i lite e85 och se om det bara är skit i sprutet, annars får jag ta och lämna in den..

          vad fick du pröjsa för justeringen ungefär?

          Comment

          Working...
          X