Announcement

Collapse
No announcement yet.

plötsligt laddtrycksförsvinnande

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    kollade nyss gas vajern.. den är bra

    men also samma symptom nu igen om jag bara kör normalt o ger ful gas så laddar den inte alls lika mycket som om jag kör släpper gasen helt stampar den i mattan..

    skumt..


    men tror ni inte det borde ordnas av en sådan ventil?
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

    Comment


    • #32
      svårt att veta när vi inte vet vad det beror på =)

      första steget kanske är att åka till någon verkstad och kolla felloggen? kan ju vara så att databoxen sänker trycket av någon anledning .. om den inte loggat några fel så är det nog ganska troligt att ventilen är kass
      /Peter

      Comment


      • #33
        Grenrör!

        Jag är oxå en i den "lyckliga" skaran med sprucket grenrör, har hittat två stycken tillverkare till förutom mariani tuning Supersprint kommer med ett racing system inom kort!(förhoppningsvis)
        http://www.supersprint.com/

        Sen så har Hörmann ett åxo !
        http://www.tuningshop.co.uk/acatalog...ml&CatalogBody

        Vad tror ni vilket är bäst, funderar på vilket jag ska välja om jag får råd!

        SDE Racing
        Coupe 20VT-97 under konstruktion
        Marea Weekend HLX-97 påställd
        Punto 75 SX-98 påställd
        Tipo 1,4ei-94 såld

        Comment


        • #34
          mariani spricker också iaf, så köp inte ett sånt =)
          /Peter

          Comment


          • #35
            Väcker en gammal tråd igen. Hur löste det sig för mojo? Upplever samma problem nu.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #36
              Originally posted by MaZ
              Just ja, tänkte inte på att det är ett sämre system i Fiatarna... :P

              Per, hur funkar det på en Fiat då?
              Det Bosch Motronic i 20vt. Exakt samma motorstyrning som sitter i alla modernare BMW.
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment

              Working...
              X