Är det bara att kolla så veven ser fin ut om man lossar de där lagren som hållar fast.... hmm.... kolvpinnen..... hmm.... mot vevaxeln? Eller måste/bör man skicka veven på slipning om man byter dessa lager? Har lite knepigt oljetryck, går bara till 2bar när man startar bilen även om det är 0grader ute, fast annars har jag inget problem, 3bar (strax under, skyller på mätaren) och 1.5 numera, dippade ner mot 1bar i somras i bilköerna. Mest orolig att det inte studsar till 3bar med kall olja och tomgång. Vet inte om det bara är lagren som kan ge problem eller om det automatiskt behöver slipas på axeln för att inte få problem genast igen med nya lager.
Hoppas någon lyckades tyda det där
, har varit 2 långa veckor och jag ser verkligen fram mot en ledig helg nu... ett tag sedan så lite trött.
Hoppas någon lyckades tyda det där
![Wink](https://sfk.ibk.se/forum/core/images/smilies/wink.gif)
Comment