Originally posted by novisen
Jo, kanske det.... fast den där katten som piper varje gång man stänger av motorn, den är ju lite jobbig. Och bilen ryker riktigt bra när man startar den och luktar sött (ryker, inte bolmar). Förra året rykte det bara när den stått och blivit kall, nu ryker det bara man stängt av den och låtit den stå en liten stund, även om motorn fortfarande är varm när man startar igen. Irriterande. Tror inte det var nyttigt att köra med >2.0bar laddtrycksspikar vid 3000varv heller, kul, men säkert inte nyttigt (ECUU-mätare graderad till1.5bar, passerade 0-strecket igen så borde väl bli något sådant).
Jo, kanske det.... fast den där katten som piper varje gång man stänger av motorn, den är ju lite jobbig. Och bilen ryker riktigt bra när man startar den och luktar sött (ryker, inte bolmar). Förra året rykte det bara när den stått och blivit kall, nu ryker det bara man stängt av den och låtit den stå en liten stund, även om motorn fortfarande är varm när man startar igen. Irriterande. Tror inte det var nyttigt att köra med >2.0bar laddtrycksspikar vid 3000varv heller, kul, men säkert inte nyttigt (ECUU-mätare graderad till1.5bar, passerade 0-strecket igen så borde väl bli något sådant).
![Wink](https://sfk.ibk.se/forum/core/images/smilies/wink.gif)
Att den piper när du stängt av är ju ett klockrent topplockspackningsljud (övertrycket i kylsystemet pyser ut). Söt lukt oxå..
Kan bero på ladd över 2bar, ja... Eller bara peakar?
![Confused](https://sfk.ibk.se/forum/core/images/smilies/confused.gif)
Hur blev det så om man får fråga? Fast kompet var ju ok så det är nog inget krisläge ännu.
Comment