Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo till X1/9 Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Öppna upp under bilen om det finns utrymme.
    Det var väl en volvo 240 som de hade monterat IC'n i bagagegolvet.
    Då kan du fixa med "gälar" under bilen och utsläpp bakåt.
    Bygga en kanal i bagaget, då kan du fortfarande lasta 4-5 frimärken
    //Martin
    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
    Åker - Cheva Transsport -01
    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

    Comment


    • #17
      Bra ide...
      Har en polare som bygger en Saab V4 med 900turbo-motor, med kylaren under bagagegolvet + intag i golvet och galler under stötfångaren... :-)
      Den kommer bli FET!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Har själv funderat på intag underifrån, men har varit lite osäker på luftflödet under bilen. Ett annat problem är att både turbo och avgas ligger undertill i anslutning till utrymmet där IC´n skall vara. Tål att tänkas på dock...

        Hur hittar man ett lågtrycks område utan hjälp av vindtunnel (eller Pohlman)?

        Fördelen men Alfa 75:an spridare är att de skall vara slangmonterade liksom UNOns = enkelt att byta. UNOn flödar endast 180cc. Har förstått att det kan bli problem med tomgång och lågvarv med för stora grejor (typ BMW).

        Martin- 240 med IC i bagaget, måste väl innebära 7-8 meter resa för luften? Som om inte turbon reagerar långsamt nog redan...

        Comment

        Working...
        X