If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Sant, är inte så panikartat som om kamremmen hade gått...
Å sen har man ju möjlighet att uppgradera turbon, köpa nåt vassare.
Gäller att se allt positivt.
Coupé 20VT LE -99 Svart
Camaro V8 1LE -14 Röd
Huracan V10 610-4 -14 Grå
Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit
Ja då var man tillbaka från sin första rullande landsväg. Allt flöt på bra, jag och Pär hade en rolig stund på landet . Lite strul i början med lambdasonden. Det visade sig vara alltför trångt och tyvärr fick jag ingen användning för hylsan. Så nästa gång ska jag fixa ett nytt uttag för bredbandslambda och slippa mecket med lambdasonden i grenröret.
Mitt laddtryck svajjade rätt rejält vilket berodde på skitig EBV (men det visste jag om så inga news där).
Resultat: +35 hk +58 Nm
Vevaxeln:
255 hk vid 6100 / 368 Nm vid 3300
(Original: 220hk vid 5750 / 310 Nm vid 2500)
Transmissionsförluster:
27 hk / 29 Nm
På hjulen:
228 hk / 339 Nm
Gear ratio: 3.78
Bensin: JET 98 oktan.
Modds: Gtec1, NGK BKUR7ET och Pro Alloy FMIC.
EDIT: lagt till varvtal, +hk + Nm, oktantal, gear ratio samt modds.
Last edited by Freddan72; 30 September 2006, 06:40.
Intressant! 255hk!! Känns bra va Freddan?
Vet du vad Pär fick? Eller läser du detta Pär?
Synd att både jag och Tony fick banga. Nästa gång har jag både ny termostat och mer pengar (V-Power i tanken)..
Originally posted by per Intressant! 255hk!! Känns bra va Freddan?
Vet du vad Pär fick? Eller läser du detta Pär?
Synd att både jag och Tony fick banga. Nästa gång har jag både ny termostat och mer pengar (V-Power i tanken)..
Det är kul att Gtec chippet ger mer än vad GrahamL säger: +35 hk mot utlovade 29 hk Fläkten var löjligt liten. Undrar om FMIC:en fick arbeta överhuvudtaget . Vad tror du PärC?
Det var synd att flera hoppade av sista veckan. Mycket snack o lite verkstad kallas väl sådant. Sista gången jag anordnar något.
Kommer inte ihåg Pärs resultat. Han fyller säkert i här så småningom.
Last edited by Freddan72; 28 September 2006, 10:56.
Originally posted by alx Sjysst resultat!
Gtec-chippet är ju suveränt.
En tia per hästkraft ungefär. Rätt prisvärt!!!
Fint att bilen funkar som utlovat.
Var det smärtsamt att se killen varva ur med bilen?
Vilka växlar körde ni på? Alla?
Faan, jag får hänga på nästa gång.
Tänk förresten vad intressant om du kunde köra på V-Power nästa gång Freddan. Utan nån annan mod.
Jag satt i bilen gasade medans Magnus skötte elektroniken. Började på 1500 varv och varvade till varvtalstoppet på fyrans växel. De enda mods jag har på nu är gtec och FMIC. Då fläkten var så liten så undrar jag om FMIC:en hade så stor inverkan. Jag fick tyvärr ingen bild på den men se min fina illustration nedan.
Trodde han skämtade när han tog fram den. Ska kolla om han kan fixa en större till nästa gång. Annars får jag leta upp ett annat ställe med rejäl fläkt
Men i det stora hela är jag nöjd. Nästa gång blir det V-Power var så säker
Attached Files
Last edited by Freddan72; 24 September 2006, 07:14.
Comment