Announcement

Collapse
No announcement yet.

Provkörning av Fiat 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    cOlin

    Kände mig tvungen att skriva lite...

    Förlåt mitt test av 500, jag var ju mer intresserad av vägar och hus mm. så jag missade att berätta om bilen i sig så jag fick hitta på lite skit som vanligt för att fylla upp artikeln med
    Attached Files
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #32
      Originally posted by 84jr0
      Collin är en sopa jag orkar inte ens läsa hans artiklar!
      Skriver under på det 100 ggr av 100!!! Å andra sidan kanske man inte ska förvänta sig något mer av Aftonbladets redaktion..? Sämst av det sämsta liksom. Men för alla de som vill läsa om Volvos värstingar (finns inga. Punkt.) och Saabs succéer (finns inga sådana heller. Punkt igen.) kan det ju vara intressant. Som att hetsa upp sig över bajs i olika former.

      Personligen har jag aldrig gillat överdrivet prudentlig biljournalistik ("Minus en ratt för avsaknad av aktiv bältespåminnare samt 16-tums sportfälgar som gör resan bullrig och obekväm..." *SUCK* ) utan sneglat mer på Top Gear... men Collins skräp går verkligen över gränsen åt andra hållet. Snälla lilla gubbe, jag SKITER LIKSOM FULLSTÄNDIGT i om du vill köpa tolv flak äcklig öl i Tyskland och blir ledsen över att du inte får plats med det i en Fiat 500.

      Jag menar... vad är det för fel på dig!?
      Skriv det i en eländig blogg. Tala om det för dina kollegor. Skrik det på fyllan. Men varför inte använda den plats som finns i tidningen till något som faktiskt kan vara intressant istället? (!)

      Collin + svenska tråkbilar = sant... = sämst!

      Sämst, sämst, sämst!

      Comment


      • #33
        Olle Olsson orkade inte muta Collin. Då går det så här. Se på andra "tester" där det finns "marknadspengar".

        Att hela Europa älskar bilen spelar ingen roll när svenska Volvoägare har åsikter. Det väger tyngre i alla lägen.

        Jag tycker att Club Alfa sammanfattar det bra i medlemsregistreringen:

        "Om jag inte får köra alfa kör jag helst:
        - Annat italienskt
        - Bratwurstwagen
        - Riskokare
        - Amerikansk gunghäst
        - Svensk krockkudde
        - Franskrostat
        - Rullgriller, hoppboll eller gåstavar"
        Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

        Comment


        • #34
          Re: Varning för cOLLINS

          Originally posted by pazzo
          För övrig babblar han mest om annat!
          Kan det vara spriten han lastar in som får munlädret att tjöta om annat?? Gubben ser ju ut att vara rätt nersöpen, men jag kan ju ha fel .
          Vad gäller komfort så är det ju rätt roligt att Collin tycker att fjädringen är bra, medans hans branchkolleger på Auto Motor & Sport tycker att den är i stötigaste laget......kan det månne vara så att smaken är som baken.....lätt separerad.
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #35
            Re: Re: Varning för cOLLINS

            Originally posted by Freddan72
            Vad gäller komfort så är det ju rätt roligt att Collin tycker att fjädringen är bra, medans hans branchkolleger på Auto Motor & Sport tycker att den är i stötigaste laget......kan det månne vara så att smaken är som baken.....lätt separerad.
            AutoMotor testade 1.4 modellen Sport, medan Collin körde 1.2 modellen Lounge. Den som AutoMotor testade har hårdare fjädring. Noteras bör att Collin klagar på stolarna, medan Ams säger att de iaf hjälper att suga upp en del av den stötiga fjädringen. Många har berömt 500:an för att stolarna är ovanligt bra för att sitta i en småbil. Däremot så är körställningen inte alltid den bästa. (ratten bara justerbar i höjdled).

            500:an har inte orsakat någon rusning till de svenska handlarna än, knappt ett hundratal bilar har sålts sedan introduktionen. (vilket iofs är mer än lika runda Nissan Micra under samma period, och den är ändå mer etablerad på marknaden.).

            Comment


            • #36
              Så då har man testat 500an.

              Förväntningarna var på topp. Bilen är ju fantastiskt snygg o cool. Innerutryme helt ok jag e 187cm lång o sitter hyfsat, slängde in ungarna i baksätet och det går fint.

              Inredningen känns exklusiv o trevlig. Allt bra så långt.
              Sen var det dags att köra, jag ville testa miljöbensinaren men den var såld så det blev 100 hästaren.
              Motorn är seg o slö, kändes som om det saknades 40 hästar. Styrningen var svampig och oprecis. Inget kul alls.
              Så jag vände o körde tbx och var inte intresserad längre.

              I mina ögon står sig 500an ganska dåligt mot konkurenterna och jag kommer ej köpa en.
              Priset är helt åt skogen, 130 000:- för en liten liten bil ? (och priset ökar exponentiellt för minsta tillbehör) då måste den vara grymt bra och tillföra något aldeles speciellt. Jag har inte testat Hyundai i10 men en miljöbil för 79 900:- och 9 års garanti låter ju som ett ÄKTA försäljningsargument.


              Iallafall körde jag direkt till Seat och testade en Ibiza Special edition. 118 900:- för en maxutrustad bil som är riktigt underhållande att köra och bra med utrymme.

              Sorry guys. Inte meningen att reta er men detta är iallafall så jag upplever bilen.
              Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

              Comment


              • #37
                ...

                ...tänkte åka förbi och testa denna nu på lördag ev.

                http://www.blocket.se/vi/16602422.htm?ca=10_s
                /Giallo Ginestra

                Comment


                • #38
                  Re: ...

                  Originally posted by plant
                  ...tänkte åka förbi och testa denna nu på lördag ev.
                  Erkänn att det är färgen som lockar dig mest!!!!
                  il giallino
                  Coupé 20V 1998 saknad efter trogen tjänst

                  bella rossa
                  Coupé 20VT LE nr1516 1999

                  white pearl
                  Mini Cooper D 2007

                  Comment


                  • #39
                    Ärade fiatåkare !
                    Någon som har en 9-5 av senare år ?

                    var vänlig att peta eller knacka på dörrpanelerna,, ja, de som sitter under rutan på dörrarna!
                    Brukar vara i svart plast 5-8 cm ner

                    Dra er tillminnes -97 Marea eller brava/Bravo o förnim mjukheten i plasten o på saaben o hur den buktar på GM's inredning o hur TUNN o klen den är
                    Vad har blivit av premiumbilarna egentligen ?
                    Gamla Fiat inredningar känns plötsligt stadigare ?

                    eller var det en "specialmodell jag testade på " ?

                    samma sak med Ellipsoidstrålkastarna som ska se ut som Xenon rör
                    Standard på Fiat sen minst 2000
                    Fiat for FUN

                    Comment


                    • #40
                      Ärade fiatåkare !
                      Någon som har en 9-5 av senare år ?

                      var vänlig att peta eller knacka på dörrpanelerna,, ja, de som sitter under rutan på dörrarna!
                      Brukar vara i svart plast 5-8 cm ner

                      Dra er tillminnes -97 Marea eller brava/Bravo o förnim mjukheten i plasten o på saaben o hur den buktar på GM's inredning o hur TUNN o klen den är
                      Vad har blivit av premiumbilarna egentligen ?
                      Gamla Fiat inredningar känns plötsligt stadigare ?

                      eller var det en "specialmodell jag testade på " ?

                      samma sak med Ellipsoidstrålkastarna som ska se ut som Xenon rör
                      Standard på Fiat sen minst 2000
                      Fiat for FUN

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Adnarim
                        Så då har man testat 500an.

                        Förväntningarna var på topp. Bilen är ju fantastiskt snygg o cool. Innerutryme helt ok jag e 187cm lång o sitter hyfsat, slängde in ungarna i baksätet och det går fint.

                        Inredningen känns exklusiv o trevlig. Allt bra så långt.
                        Sen var det dags att köra, jag ville testa miljöbensinaren men den var såld så det blev 100 hästaren.
                        Motorn är seg o slö, kändes som om det saknades 40 hästar. Styrningen var svampig och oprecis. Inget kul alls.
                        Så jag vände o körde tbx och var inte intresserad längre.

                        I mina ögon står sig 500an ganska dåligt mot konkurenterna och jag kommer ej köpa en.
                        Priset är helt åt skogen, 130 000:- för en liten liten bil ? (och priset ökar exponentiellt för minsta tillbehör) då måste den vara grymt bra och tillföra något aldeles speciellt. Jag har inte testat Hyundai i10 men en miljöbil för 79 900:- och 9 års garanti låter ju som ett ÄKTA försäljningsargument.


                        Iallafall körde jag direkt till Seat och testade en Ibiza Special edition. 118 900:- för en maxutrustad bil som är riktigt underhållande att köra och bra med utrymme.

                        Sorry guys. Inte meningen att reta er men detta är iallafall så jag upplever bilen.
                        mm Den ÄR (för) dyr. Men inte heller konkurrent med Hyundai i10. Den kan jämföras med en bruksbil som fiat panda t.ex.
                        500 är en livstilsprodukt. Attraheras man inte av det, är man inte målgruppen. helt enkelt.
                        Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                        Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                        Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                        http://fiatpanda.wordpress.com/

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by jeper
                          ...Attraheras man inte av det, är man inte målgruppen. helt enkelt.
                          Vilket jag utnyttjar stenhårt med tjejen nu när 156:an antagligen blir för dyr att reparera. Hon skall ha en vitt 500, bara.
                          Attraheras själv, men inser också att det är en Panda med bulligare former.

                          ...men vilka former sen! Come una dea!
                          Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                          Comment


                          • #43
                            Nu kommer man allt närmare en provkörning!
                            Idag har jag befunnit mig i en 500:a!*haha*
                            Meningen att jag skulle kolla på en Panda Diesel,men den var inte kvar.

                            Fortfarande bedårande söt och allt,men kändes inte helt okej inuti.Rätt plastig,det kan man köpa när det gäller Pandan,men tycker i denna prisklassen borde man snofsat upp det hela lite.
                            Nåja,har fått semester förstörd av regn så kanske det är bara jag som är allmänt sur men så var min upplevelse över att fingat omkring lite inuti kupen.

                            Men trevlig säljare iallafall,som sa att han efter dom tog över 2006 återigen skulle satsa på Fiat.Trodde helt enkelt på märket,men ansåg att det tidigare funnits för många varianter för lilla Sverige.
                            -Sitter mest i huvudet på folk,tyckte han när (o)viljan att Svensson ska köpa Fiat. Ligger nog mkt i det.
                            Helins Bil var det iaf.
                            Till den som ev.är sugen är det rea på de få (2st) återstående Panda 4x4 som finns kvar på lager i Sverige.
                            Cool bil!

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by callep
                              -Sitter mest i huvudet på folk,tyckte han när (o)viljan att Svensson ska köpa Fiat. Ligger nog mkt i det.
                              Helins Bil var det iaf.
                              Det har du rätt i! En bilsort som fått lida för gamla synder.
                              Var det Helins i Uppsala, eller?
                              Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                              Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                              Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                              Folka Vento VR6 -93 såld!
                              Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Erajack
                                Det har du rätt i! En bilsort som fått lida för gamla synder.
                                Var det Helins i Uppsala, eller?
                                Jao,nästan!Bålsta!*S*
                                Litet ställe men skönt med en försäljare som inte flyger på en det första han(oftast en han!) gör. Vi diskuterades småbilars vara och icke vara i Sverige. Hade helt klart en sund inställning till märket.Behövs nog fler handlare som gör det i fortsättningen.Hemma i Gävle har dom ju tyvärr gett upp.

                                Sen pratade vi skit om både Fårrds och Mercas rostproblem...*hihi*
                                Och på hemvägen mötte jag en nyare Ferrari (Maranello?)så ska nog göra ett återbesök där i krokarna sen..*hehe*

                                Comment

                                Working...
                                X