Announcement

Collapse
No announcement yet.

Däck t QP:n

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Re: Re: Re: Inget svar!

Originally posted by rask
    Hej Erajack! Diskussionen rörde främst 225/45-16 eller 205/50-15. Tempra tog upp 215 helt lösryckt men det verkar vara en ovanlig dimension. Coupen har antingen 205 eller 225 beroende på modell. De sena, typ Plusmodellerna hade standard 225 medans tidigare 20VT (inkl. LE) hade 205 som standard. Både 205 och 225 sägs dock passa på alla modeller då fälgbredden är samma.
    Ja det verkar totalt vrickat! Men vågar man testa 225/50 eller kanske 225/45 eller 225/40.
    Mycket tacksam för svar!
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

Comment

Re: Re: Re: Re: Re: Inget svar!

Originally posted by Erajack
      Ja det verkar totalt vrickat! Men vågar man testa 225/50 eller kanske 225/45 eller 225/40.
      Mycket tacksam för svar!
      Jag har en uppsättning 225/45 liggande som ännu inte är påmonterade. Dessa har rätt rulldiameter, skulle inte ge mig på någon annan profil än 45 för 225. På engelska forumet finns det folk som har satt på 225/45 på LE-fälgar så du behöver nog inte vara orolig. Men avvakta tills jag har satt på om du känner dig osäker. Byter nog om en vecka eller två...
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

Comment

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Inget svar!

Jag har en uppsättning 225/45 liggande som ännu inte är påmonterade. Dessa har rätt rulldiameter, skulle inte ge mig på någon annan profil än 45 för 225. På engelska forumet finns det folk som har satt på 225/45 på LE-fälgar så du behöver nog inte vara orolig. Men avvakta tills jag har satt på om du känner dig osäker. Byter nog om en vecka eller två...
        Jag lovar att vänta. De däck jag har är inte så dåliga.
        Låter spännande att testa. Skulle nog inte ge mig på det själv
        Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.

Comment

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Inget svar!

Jag lovar att vänta. De däck jag har är inte så dåliga.
          Låter spännande att testa. Skulle nog inte ge mig på det själv
          Som sagt, samma fälgbredd och fälg profil på plus och LE. Handlar mer om smaksak än något annat...

Comment

Re: Inget svar!

Är det ingen som läser här mer?

Hursom har jag en fråga angående att ska jag kunna ha
            225/50-16 på min 99'a? Eftersom jag ännu ej fått svar på
            om det finns 215/50-16 av min leverantör så kanske.

Mvh//Lars
            Jag vill minnas att mina 16" bandäck är 225/50 och de tar i fram vid fullt rattutslag och bak i skärmkanter om man inte valsar de.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Re: Re: Inget svar!

Originally posted by 84jr0
              Jag vill minnas att mina 16" bandäck är 225/50 och de tar i fram vid fullt rattutslag och bak i skärmkanter om man inte valsar de.
              Ännu en anledning att gå på 225/45 om man ska ha 225. Ingen garanti dock om man har sänkt bil, bredden kan göra att de ev. tar i ändå... Jag var spekulant på ett uppsättning 235 med 17-tummare för något år sedan. Men det krävde valsade skärmkanter om man sänkte bilen...

Det finns även en lång tråd på engelska forumet angående att gå på högre profil än standard (det sk "ballongstuket" ). http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...387#Post970387

Comment

Re: ...

Originally posted by plant
                ...jag kommer köpa dessa till mig, Uniroyal RainSport2. Passar mina behov skulle jag tro.

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.p...ort=P&dsco=121
                RAINsport, bor du e Borås eller?

(Alla Göteborgare vet att Borås är Sveriges Regnigaste Stad, oavsätt vad SMHI säger)...

Eller har du tagit dig vatten över huvudet kanske...?

Usch, nu va det inte kul längre...

Comment

De bästa däcken jag testat hittils är lätt yokohama parada spec II på torrt väglag.

Har kört med de nya eagle f1 och de är helt okej de med men tycker yokohamorna var några strån vassare!

Toyo proxes åkte jag med alx en gång på bana och upplevde de lite hala på vägen ? men vågar inte uttala mig då jag inte kört med dem själv plus att det var nog väldigt varmt på banan.

Funderade med på hankook, ventus sport 104, men bland de bra recensionerna på dacktest.com var det väldigt många som var dåliga så det avskräckte mig lite.

Hur som så beställde jag igår falken fk452 däck i storleken 225/35-18 från däckonline på grund av att yokohamorna inte längre säljs i sverige vad jag sett och att dessa verkar väldigt prisvärda. Får se om de håller måttet..
                  Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                  Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

Comment

Får erkänna att jag inte tagit reda på mycket!
                    Bra kalkylator på Coupé info.
                    Kände inte till att det var procentuellt det var profilen var.
                    Ser ut som om 225/45-16 vore perfekt då. Väldigt liten skillnad!

Comment

Re: Re: Re: Inget svar!

Vilken dimension? 215/50-16 eller 225/50-16?
                      Du har frågetecken efter stycket om 225/50 x16 däck passar.

Jag har på sid 1 i denna tråd svarat att det fungerar iaf bak (fram har jag 215/40). Nu talar jag om orig fälgar och utan sänkning.

Over and out.

Comment

Re: Re: Re: Re: Inget svar!

Originally posted by tempra33
                        Du har frågetecken efter stycket om 225/50 x16 däck passar.

Jag har på sid 1 i denna tråd svarat att det fungerar iaf bak (fram har jag 215/40). Nu talar jag om orig fälgar och utan sänkning.

Over and out.
                        215/40 fram? Det var en konstig profil att kombinera med 225/50? Dragracingstuk eller?

Comment

Re: Re: Re: Re: Re: Inget svar!

215/40 fram? Det var en konstig profil att kombinera med 225/50? Dragracingstuk eller?
                          Vid Dragracing har man en väldig hög däckprofil för max grepp i starten - bara så du vet :-)

Comment

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Inget svar!

Vid Dragracing har man en väldig hög däckprofil för max grepp i starten - bara så du vet :-)
                            Nu pratar vi stuk vs. funktion. Tänkte väl främst på feting-dragsters som kör med stora bakhjul, tänkte för en sekund inte att det naturligtvis är kopplat t drivningen.

Antar att du inte är någon "rödljus-burner" mao?

Comment

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Inget svar!

Nu pratar vi stuk vs. funktion. Tänkte väl främst på feting-dragsters som kör med stora bakhjul, tänkte för en sekund inte att det naturligtvis är kopplat t drivningen.

Antar att du inte är någon "rödljus-burner" mao?
                              Mer mexar-cruiser faktiskt.

Comment

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Inget svar!

Mer mexar-cruiser faktiskt.
                                Vem vill ha DET?

Comment

Working...
                                X