Jag ger upp.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Däck t QP:n
Collapse
X
-
www.dackonline.se
Falken, prisvärt!
FK-452 205/50 ZR16 87W
Egen erfarenhet av detta däck, smalt i designen,dvs du får säkert plats med ett bredare dimension+ inga konstigheter om du skulle vilja smyga +240km/h...
880,50 st. inkl. frakt, som hittat...
ps. det är gummiblandningen (hela däckets konstruktion) mm. som utvecklats i de nyare däcken, vilket påverkar greppet, dvs. du bör jämföra samma dimensioner.
Annars pratas det mycket om hankock Ventus just nu...
hej hejhttp://i940.photobucket.com/albums/ad241/jordbo/The%20X-files/friat8.jpg
Comment
-
Originally posted by jordbo
www.dackonline.se
Falken, prisvärt!
FK-452 205/50 ZR16 87W
Egen erfarenhet av detta däck, smalt i designen,dvs du får säkert plats med ett bredare dimension+ inga konstigheter om du skulle vilja smyga +240km/h...
880,50 st. inkl. frakt, som hittat...
ps. det är gummiblandningen (hela däckets konstruktion) mm. som utvecklats i de nyare däcken, vilket påverkar greppet, dvs. du bör jämföra samma dimensioner.
Annars pratas det mycket om hankock Ventus just nu...
hej hej
//LarsNissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
Folka Vento VR6 -93 såld!
Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!
Comment
-
Originally posted by Freddan72
Jag ger upp.à la London designmarknad - www.alalondon.se
Comment
-
Originally posted by rask
Det har jag gjort för länge sen...!
Comment
-
Originally posted by Erajack
Hejsan! Var det Prime K105 då eller?
//Lars
Att jag sedan kom på att jag ändå köpte en hel uppsättning är en annan femma. Att det blev 225 var för att jag fick ett kanonpris på just den dimensionen plus att de ser lite biffigare ut och förhoppningsvis skyddar fälgkanterna lite. Har ännu inte satt på däcken men återkopplar med lekmanaintryck när det blir dags...
Falken FK-452 har ett mer aggressivt mönster, dvs förmodligen bättre grepp i torrt väderlag och mer sportigt profil medans Hankook Ventus Prime är mer allround (fast ändå ett rätt sportigt däck). Sedan sägs det att däcksbredd inte spelar någon direkt roll för sidogreppet men FK-452 finns säkert även i 225...à la London designmarknad - www.alalondon.se
Comment
-
Intressant diskussion om däck. Många tror att ett bredare däck automatiskt ger bättre grepp. Men det som är viktigt är ju anläggningsytan mot marken. Det finns mycket som påverkar det.
Negativ Camber, Castervinkel, däckstomme, krängningshämmare bussningars beskaffenhet. Men framförallt är ju ditt körsätt. Behöver du verkligen på papperet bredare däck?
Det absolut enklaste är att välja ett premiumdäck i standardimension för coupen.
Ska du köra på bana så är det en annan sak. Men innan du kan dra nytta av bredare klistrigare däck så bör man se över ovan. Men framförallt den största förändringen kommer att vara dig själv. Där finns massor av sekunder att hämta på att bli en bättre förare.Regards
lenel
Alfa 2000 GTV Historic Racer och en gul Coupe 20vt 97
Comment
-
Bättre?
Ja det är frågan! Det som jag varit ute efter är att flera, förutom
mig själv, skulle få nytta av detta. För att det har diskuterats förr
så kan det vara nytt för några. Däck har alltid varit en "het potatis".
Jag tror att det finns lika många däck som synpunkter.
Nu ska jag nämna ett som diskuterats på forumet förr.
Toyo T1-R. Hur är det nu för tiden? Billigt i alla fall.
Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
Comment
-
Toyo igen!
Har fått nys på ännu ett Toyo däck. Proxes R1R heter det.
Är det lika bra som det tidigare var?
Comment
-
Re: Toyo igen!
Har fått nys på ännu ett Toyo däck. Proxes R1R heter det.
Är det lika bra som det tidigare var?
//Lars
Enda skillnaden är tydligen att det är ett namn byte och att dom nu får användas på vanlig väg.
Comment
-
Re: Re: Toyo igen!
Har tagit reda på att dom tidigare hette 'trampio' och nu 'proxes'.
Enda skillnaden är tydligen att det är ett namn byte och att dom nu får användas på vanlig väg.
//Larsà la London designmarknad - www.alalondon.se
Comment
-
Re: Re: Re: Toyo igen!
Originally posted by rask
Kanske väl racingorienterade då?
Comment
-
Re: Re: Re: Re: Toyo igen!
Det är nog priset som sätter stopp.
//Lars
Du får vad du betalar för, men det gäller också att köpa något som matchar sina behov...à la London designmarknad - www.alalondon.se
Comment
-
Idag åkte mina nya däck på, 4st Hankook Venturs Prime K105 225/45 R16!
Tog mig en titt och konstaterade att ett av mina däck gamla däck, Pirelli P-Zero Assymetrico, var från v. 38 1998! Resten av däcken var ifrån 2003, med andra ord har varken jag eller föregående ägare kört särskilt hårt med bilen
Alltså körde jag delvis med orginaldäcken, helt otroligt! Tog en bild med mobilkameran, får se om jag orkar leta reda på en kabel och ladda upp orginaldäcksbeviset...
Den lite bredare dimensionen slank på enkelt och däckljud, komfort, ja det är som en helt ny bil jämför med de gamla torra sulorna! Underbart!
Last edited by rask; 17 June 2010, 22:00.à la London designmarknad - www.alalondon.se
Comment
-
Ett år senare....
Tänkte ta upp tråden i korthet, eftersom det dykte upp en fråga angående däckdimension i helgen...
Undrar om man med eibach'sen kan köra 205x55x16 på originalfälgen? söker endast mer komfort,temporärt för längre tripp, inget annat! Alternativt greja ett par 15' fälgar med 55/65 profil?
Skulle aldrig satt mig i den där CLK'n i lördags...http://i940.photobucket.com/albums/ad241/jordbo/The%20X-files/friat8.jpg
Comment
Comment