Är relativt ny med 20VT Coupe, inte med bilar men det finns ju tydligen lite "trick" med den trevliga bilen. Till frågan, har bytt turbo efter ett klassiskt bårykande tätningsras, till ett uppgraderings aggregat från Turbotech. Bilen har Novitec chip och gick bra med svajande laddtryck. Problemet just nu är att jag inte har något laddtryck på högre 4/5:an i fart, lite taskig tomgång. Har läst och rengjort EVB:n enligt anvisning och satt blå slang till westgaten. Det som slog mig när jag rengjorde evb:n var att när jaj blåste i anslutningen på ovansidan så blåste det ut 556 + gegga ur blå/röd anslutning på undesidan. Jag tror/upplever att är tjuvluft (svårt med tomgång) och att westgaten inte stänger som den skall. Är det någon som vet hur EVB:n funkar med över och undertryck, förstår att motorstyrningen skall reglera med att pulsa ut till EVB:n för att hålla ca 1.1 bar. Eller något annat om någon har erfarenhet att dela med sig.
Tackar på förhand!
Tackar på förhand!
Comment