Originally posted by Noctamid
Ok men då ska jag ta loss EFI 30 AMP i 30 min och sen se .
Ja alltså PBZ blev jag tippsad om av Mekonomen. Dom sa att dom håller på med endast sportbilar, alltså allt ifrån Supras till Impreza etc.
Och jag ringde dom och dom sa det liksom, är det en turbo så lär dom kunna hitta felet liksom. Så jag får väl helt enkelt lita på dom om man säger så.
Men hur snabbt ska jag märka att det ändras nått? Ska jag dra på ifrån 3/4 ans växel ifrån 3000 rpm till full gas sakta några gånger och se om det e någon skillnad? eller hur många gånger ska jag testa det?
Ok men då ska jag ta loss EFI 30 AMP i 30 min och sen se .
Ja alltså PBZ blev jag tippsad om av Mekonomen. Dom sa att dom håller på med endast sportbilar, alltså allt ifrån Supras till Impreza etc.
Och jag ringde dom och dom sa det liksom, är det en turbo så lär dom kunna hitta felet liksom. Så jag får väl helt enkelt lita på dom om man säger så.
Men hur snabbt ska jag märka att det ändras nått? Ska jag dra på ifrån 3/4 ans växel ifrån 3000 rpm till full gas sakta några gånger och se om det e någon skillnad? eller hur många gånger ska jag testa det?
Sen så har du minne som en guldfisk (ursäkta) så jag postar listan igen här:
---------------------
1. montera nytt luftfilter utan olja, original (papper) funkar finfint och renar bäst. Apexifilter är annars konfilter utan olja.
2. lossa säkringen för ECU:n (EFI 30) i motorrummet.
3. demontera luftmassemätaren (2 slangklämmor + multikontakt)
4. spraya rikligt med elektronikrengöring/startgas på kiselplattan några gånger o låt torka 30min.
5. montera tillbaka luftmassemätaren (åt rätt håll..)
6. sätt tillbaka säkringen för EFI.
7. kör försiktigt de första milen så laddtrycket hinner anpassa sig. (bra grej: ge långsamt full gas på fyran från 2000rpm)
------------------
Do it!
Comment