Announcement

Collapse
No announcement yet.

Värdering av min coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    1) 40-50 tkr är sjukt mycket bil för pengarna men sån är marknaden.
    2) Att köpa bil för att börja med kamrems- eller kopplingsbyte är en no-no. Det ska bara vara att tuta och köra för en köpare annars får man inga pengar för den.
    3) För oss som vet vem som haft bilen och hur välskött och välservad den är är 60+ billigt!

    Eftersom du inte måste dumpa den snabbt så tycker jag att du ska behålla den. Om jag kunde avvara pengarna nu så skulle jag köpa den av dig.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #17
      Sälj den inte !

      ångarar varje dag att jag sålde min ;-(


      Jag skulle kunna betala 65 för den men det skulle inte många andra göra så är läget i dag bara att gilla tyvär :-( det var vad jag sålde min för.



      Jag var ju riktigt korkad tyckte min bil behövde ett nytt liv !?!

      #renoverade fälgar 15000kr !
      #Kamrem 10000kr
      #Turbo bytt 11000kr
      #Xtra fälgar 6000kr
      #Brommsar 4000kr
      #Renoverade spcers slutade på 3000kr idiot :-)
      #Ett dåligt gjort Blue flame 8000kr + diverse mer jobb sämsta investeringen
      #Och vanlig service

      detta på mindre än ett år =Idiot eller bilräddare som jag ansåg mig vara ;-)
      Last edited by Zetta; 4 February 2011, 18:37.
      Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
      Fiat Coupe 20v turbo +
      Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

      Comment


      • #18
        Är det så viktigt med huvemblemet? Den kan inte klistras tillbaka eftersom hålet är igensatt. [/B][/QUOTE]

        Nja kanske inte, men det är ett väldigt tydligt tecken på att bilen är omlackerad eller stylad. sätt på det med dubbelhäftande tape bara för fotot om inte annat.
        (eller behåll bilen, själv har jag alldrig sålt någonting jag gillat,och jag ångrar det inte )
        Car portfolio;

        Fiat: Coupe 20vt -99, Marea "rev. 2.0" 155 -00,
        Marea 20v -00, Tipo kombi Lounge -18.
        Ford: Xr3i cab -88, Xr3i "All white" cab -88, Escort 1,6 -88, Citroën C4 -11 (oförskyllt, arvegods!)
        Dodge: Dart custom -72, Dart swinger -72
        Chrysler: New Yorker salon -63
        RollsRoyce: Shadow -68

        Comment


        • #19
          Originally posted by greger
          Är det så viktigt med huvemblemet? Den kan inte klistras tillbaka eftersom hålet är igensatt.
          Nja kanske inte, men det är ett väldigt tydligt tecken på att bilen är omlackerad eller stylad. sätt på det med dubbelhäftande tape bara för fotot om inte annat.
          (eller behåll bilen, själv har jag alldrig sålt någonting jag gillat,och jag ångrar det inte ) [/B][/QUOTE]

          Jo visst är bilen omlackerad och det framgår i min projekttråd och anledning till det. Finns bilder på skadan och nya delar sattes på plats och lackades av auktoriserad verkstad, notan slutade på ca 55 000kr (har kvitto på det också) som försäkringsbolaget stod för.

          Jag ger inte bort bilen gratis för jag gillar den fortfarande men släpper den till rätt köpare.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #20
            [QUOTE]Originally posted by 84jr0
            [B]Nja kanske inte, men det är ett väldigt tydligt tecken på att bilen är omlackerad eller stylad.

            Jag tror orginalskick betingar högre värde rent generellt, jämfört med ombyggt. Oavsett skäl och kvalitet, så är man mindre misstänksam mot en "orörd" bil/MC/vadsomhelst.

            Applicera tänket på något annat, tex. volvo850, -94 orginal 10000mil tre ägare. versus samma bil "hottad", med samma prislapp, vilken skulle du åka och tittat på efter att sett den på blocket?

            jag har inte följt din tråd om bilen, jag dissar ingens personliga smak eller beslut, utan försöker beskriva mitt (med flera) sätt att sålla i bilutbudet, när man letar drömmbil på anonnssidorna.
            mvh greger.
            Car portfolio;

            Fiat: Coupe 20vt -99, Marea "rev. 2.0" 155 -00,
            Marea 20v -00, Tipo kombi Lounge -18.
            Ford: Xr3i cab -88, Xr3i "All white" cab -88, Escort 1,6 -88, Citroën C4 -11 (oförskyllt, arvegods!)
            Dodge: Dart custom -72, Dart swinger -72
            Chrysler: New Yorker salon -63
            RollsRoyce: Shadow -68

            Comment


            • #21
              Bilen är ju snyggare utan emblem fram!

              Jag vet inte om man kan kalla Almirs bil för "hottad" . Bortser man från huven så är ju bilen helt original.
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #22
                Re: Bilen är ju snyggare utan emblem fram!

                Originally posted by Freddan72
                Jag vet inte om man kan kalla Almirs bil för "hottad" . Bortser man från huven så är ju bilen helt original.
                Preciiiis det jag menar greger.
                Car portfolio;

                Fiat: Coupe 20vt -99, Marea "rev. 2.0" 155 -00,
                Marea 20v -00, Tipo kombi Lounge -18.
                Ford: Xr3i cab -88, Xr3i "All white" cab -88, Escort 1,6 -88, Citroën C4 -11 (oförskyllt, arvegods!)
                Dodge: Dart custom -72, Dart swinger -72
                Chrysler: New Yorker salon -63
                RollsRoyce: Shadow -68

                Comment

                Working...
                X