Announcement

Collapse
No announcement yet.

kylarproblem.....!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Freddan72
    Det brukar inte vara så svårt att hitta relät och säkringen till fläkten. Oftast är det bara att följa elkabeln från kylarfläkten.
    Tack! Ska leta!
    /Giallo Ginestra

    Comment


    • #17
      ...

      ...men dååå!!!!
      Har nu hittat felet tillsammsns med mekonomens gubbar. Det var vattenpumpen som är paj!

      Dom tar 5k ink jobb och material, verkar schysst?
      /Giallo Ginestra

      Comment


      • #18
        Re: ...

        Originally posted by plant
        ...men dååå!!!!
        Har nu hittat felet tillsammsns med mekonomens gubbar. Det var vattenpumpen som är paj!

        Dom tar 5k ink jobb och material, verkar schysst?
        När byttes kamremmen sist? Kan vara idé att göra det samtidigt om de ändå byter pumpen.

        Hade själv blivit ganska irriterad över att de bytte "fel" del tidigare och skulle begära att få en rejäl rabatt. De gjorde trots allt fel analys när de bytte kylaren. Alternativt be dom återställa bilen som den var, dvs sätta tillbaks din gamla kylare och betala tillbaks det du redan betalt dem....

        Att du dessutom tvingades vara utan bil i två månader för att de inte lyckades få tag på en detalj du ändå inte behövde känns oerhört tragiskt....
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #19
          Re: Re: ...

          Originally posted by rask
          När byttes kamremmen sist? Kan vara idé att göra det samtidigt om de ändå byter pumpen.

          Hade själv blivit ganska irriterad över att de bytte "fel" del tidigare och skulle begära att få en rejäl rabatt. De gjorde trots allt fel analys när de bytte kylaren. Alternativt be dom återställa bilen som den var, dvs sätta tillbaks din gamla kylare och betala tillbaks det du redan betalt dem....

          Att du dessutom tvingades vara utan bil i två månader för att de inte lyckades få tag på en detalj du ändå inte behövde känns oerhört tragiskt....
          Jo jag vet... Hela situationen har varit jäkligt sur...!
          De påstår dock att det verkligen var hål i kylaren. Mer kan jag ju inte glra åt det käns det som Får tro på det de säger helt enkelt.
          Kamremmen byttes för drygt 2 år sedan av Nabil i Kungsbacka. Kan väl inte direkt påstå att jag vart helt nöjd med honom, prismässigt bra men mycket knas i efterhand med arbetet. Tvivlar på att han ens bytte vattenpumpen...! :/
          /Giallo Ginestra

          Comment


          • #20
            Re: Re: Re: ...

            Originally posted by plant
            Jo jag vet... Hela situationen har varit jäkligt sur...!
            De påstår dock att det verkligen var hål i kylaren. Mer kan jag ju inte glra åt det käns det som Får tro på det de säger helt enkelt.
            Kamremmen byttes för drygt 2 år sedan av Nabil i Kungsbacka. Kan väl inte direkt påstå att jag vart helt nöjd med honom, prismässigt bra men mycket knas i efterhand med arbetet. Tvivlar på att han ens bytte vattenpumpen...! :/
            Låter konstigt med hål på två ställen samtidigt, tror knappast det kan hända såvida det ena inte gav det andra men det låter konstigt så länge du inte körde runt med det för mycket. Kanske ska be om din gamla kylare att att de ska visa var det läcker?

            Trist att höra ang din Nabilerfarenhet. Har bara positiva erfarenheter själv än så länge. Även om det är rekommenderat att byta vattenpump i samband med kamremmen så är det inte självklart. Hoppas att det ordnar sig.
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #21
              ...

              ...tack! Ska försöka höra efter med mekarna om dom kan visa mig den gamla kylaren. Trist att betala för nåt som kanske aldrig hade behövts bytas....
              /Giallo Ginestra

              Comment


              • #22
                Re: ...

                Originally posted by plant
                ...men dååå!!!!
                Har nu hittat felet tillsammsns med mekonomens gubbar. Det var vattenpumpen som är paj!

                Dom tar 5k ink jobb och material, verkar schysst?
                Vad är det för fel på pumpen då? Har varit med om att en 16Vt pump börjat läcka efter rembyte/spänning då tidigare mekaniker blandat ihop bultarna på pumpen (skiljer i längd).

                5000 anser jag är på tok fördyrt för att enbart byta pumpen. Kolla vad de ska ha för att byta kamrem och allt om de ändå ska in och röra.
                Turbo é livet

                Torx måste vara djävulens påfund...

                Comment


                • #23
                  Re: ...

                  Originally posted by plant
                  ...tack! Ska försöka höra efter med mekarna om dom kan visa mig den gamla kylaren. Trist att betala för nåt som kanske aldrig hade behövts bytas....
                  Kan ge dig någon krona för den gamla om den är hel
                  Turbo é livet

                  Torx måste vara djävulens påfund...

                  Comment


                  • #24
                    ...

                    ...snackade nyss med meken. Han upprepade bara det dom sagt tidigare, nämligen att kylaren faktiskt var trasig ock läckte vid infästningen/fästet. Kylaren hade dom dock ej kvar då de släger trasiga delar på skroten så jag antar att det inte är så mycket att göra åt den saken förutom att lita på det dom säger och bara medge att det är en sur situation och pissigt förhållande att både pump och kylare pajar samtidigt...!
                    /Giallo Ginestra

                    Comment


                    • #25
                      ...

                      ...klart! Vattenpump bytt och nu fungerar hon som hon ska, ÄN SÅ LÄNGE....! -5300:- fattigare :/
                      /Giallo Ginestra

                      Comment

                      Working...
                      X