Announcement

Collapse
No announcement yet.

värdeminskning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Kom igen, det berodde på mer än bara en miljöfärg.. Mercedes som kanske lägger mest pengar av samtliga biltillverkare på utveckling. Tjäna pengar de gjorde de med råge. Men den dåliga kvaliteten behövde förbättras så de sänkte sin vinstmarginal för att kunna bygga bra bilar igen för förtroendet var sänkt i botten. Men all heder åt mercedes, de lyckades ju vända den dåliga trenden och de modernare och nyare bilarna är riktigt, riktigt fina.

    Lite koll har jag för jag säljer dem trots allt på hedin bil i alla möjliga årsmodeller
    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

    Comment


    • #32
      Originally posted by smOOth
      Kom igen, det berodde på mer än bara en miljöfärg.. Mercedes som kanske lägger mest pengar av samtliga biltillverkare på utveckling. Tjäna pengar de gjorde de med råge. Men den dåliga kvaliteten behövde förbättras så de sänkte sin vinstmarginal för att kunna bygga bra bilar igen för förtroendet var sänkt i botten. Men all heder åt mercedes, de lyckades ju vända den dåliga trenden och de modernare och nyare bilarna är riktigt, riktigt fina.

      Lite koll har jag för jag säljer dem trots allt på hedin bil i alla möjliga årsmodeller
      Det är logiskt att anta att man ville ha en miljölack som var kostnadseffektiv, däremot tror jag absolut inte att man var medveten om den undermåliga kvaliteten. Man behöver inte vara högutbildad företagsekonom för att på förhand se vad dåligt rostskydd skulle kosta i pengar och rykte.

      Mercedes förlorade dessutom enormt mycket av sin vinst på garantiarbeten, glöm inte att de har och hade en mycket generös rostskyddsgaranti. Vid de relevanta årtalen var det inte heller i närheten av lika mycket bråk från Mercedes när man kom in för rostskador, om jag inte minns fel var det de stora förlusterna som resulterade i de stränga krav för rostskyddsgarantin som vi har idag?

      Fast nu går det lite väl off-topic känner jag. :P

      Comment


      • #33
        nog drömmer

        jag alltjämt fortfarande om en Brabus w124 500E.

        Fast med priset den där tossiga Tysken satt på sin Coupe kanske man kan byta till sig en :-)

        http://www.w124performance.com/image...0E_Euro_v2.htm
        JH

        20vT

        Comment


        • #34
          Smooth: Köpte du BMW ifrån Vaxholm? Tycker jag känner igen den.

          Den är iaf sjukt välvårdad!
          Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

          Comment


          • #35
            Tack! Vet inte vart vaxholm ligger, köpte den i uppsala
            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

            Comment


            • #36
              Tror den är ifrån Vaxholm ändå.

              Vaxholm ligger långt utanför Stockholm. Åt Norrtäljehållet. Mötte han dig i Uppsala?

              Tyckte mig känna igen bilderna ifrån en blocketannons! Har för mig att jag till o med ringde på den dära bilen!
              Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

              Comment


              • #37
                Han jobbade där. Han var en tysk/dansk med ett lustigt namn. Glömt vad han hette
                Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                Comment


                • #38
                  Ok gissar att jag kommer ihåg rätt!

                  Grattis till 2 fina bilar iaf
                  Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                  Comment


                  • #39
                    Tack tack, älskar båda två
                    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                    Comment

                    Working...
                    X