Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fälgar till Fiat Coupe.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originalfälgar med 225/45 sitter perfekt. Annars har du kollat på OZ Racing? Dom gör en del iaf i mitt tycke snygga fälgar. Sen att dom är lätta och att firman är Italiensk gör ju inte saken sämre.

    Ex denna: http://www.ozracing.com/car_wheels_v...HLT/25493.aspx

    Glöm sen inte bra däck, köp nått Europeiskt premiummärke. Tro mig, det är värt det om du gillar att köra bil. Snåla INTE på däcken.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #17
      Originally posted by winroth View Post
      Men det känns ändå fel med bredare fram, är jag löjlig?
      Det har ingen praktisk betydelse för väghållningen. Möjligen estetisk, då finns möjligheten med spacers bak.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Då var jag igång igen.

        Jordbo provade med mer spacer bak (likadan som fram) men då skrapade det.
        Dessutom skrapar det liiite fram i plastgallren ibland.

        Hur är förhållandet fram/bak original? Överväger att köra 10mm fram också men då kanske oken tar i. :/
        På sikt blir det nog 4 nya fälgar som passar rakt på utan spacer, senaste offerten blev 2800/fälg utan däck så det får vänta lite.

        Comment


        • #19
          Jag har dessa, 17"

          http://www.team-dynamics.com/wheeldetail.php?MonzaR

          Sitter riktigt bra på bilen!

          Click image for larger version

Name:	253676-2395880.jpg
Views:	2
Size:	47.8 KB
ID:	249465
          Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

          Comment


          • #20
            Ja jag gillar verkligen din bil. Det är TD Monza jag kollat på 18x7,5.
            Men jag överväger både 17" och TDs PR serie.

            Vilken dag som helst är bilen på vägen med ny turbo, renoverade bromsar, fungerande hel/halvljus samt vätskor/stift.
            Då börjar jag mäta och skissa inför ljud och dito dämpningsuppgradering.

            Ska även stämma av en träff i Skokloster snarast möjligt med Epostiljon.
            Kan ju pma dig när det drar ihop sig Dice och se om du har tid/lust att showa bilen?!

            Kanke vettigast att låta hjulen vara tills jag hittat på nog med ursäkter för att köpa nytt.

            Comment


            • #21
              Ja dra ett PM så kan vi ha en liten miniträff

              Du kommer sitta med jordens smile när du kör bilen igen
              Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

              Comment


              • #22
                4 st Team Dynamics Monza R 18" för 482 pund!

                http://www.lkperformance.co.uk/wheel...nt-rear=18x7.5

                482gbp gånger 11.80kr = 5688kr
                17 tummarna kostar 4755kr!
                Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                Comment


                • #23
                  Ojojoj! Nice Price Dice!

                  Men de kräver ju spacer. Eftersträvar snabba/enkla byten.
                  Om de varit anpassade (bolt on) för 20VT hade jag beställt på en gång.

                  Comment


                  • #24
                    En annan tycker att originalfälgarna är snyggast på Coupén...

                    Comment


                    • #25
                      Vet du vad, jag önskar innerligt att jag delade din åsikt Lars.
                      Jag tycker att originalfälgarna gör sig rätt bra på tex gula och silverfärgade coupeer.
                      Däremot inte så mycket tillsammans med LE kitet och sänkning.
                      Den klassiska broschyrbilden på en silvergrå coupe i rörelse är ju så läcker!

                      Comment

                      Working...
                      X