Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybliven coupe ägare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Indian
    KÄnner igen symptomen om gnisselljudet o hur det har samband med varvtalen.

    Fick min kamrem bytt för en eller två månader sen o samtidigt smörjde dom en "spännrulle" till fläkremmen.
    Fläktremmen?! Menar du Generatorremmen?
    Porsche Boxster S 2002

    Comment


    • #17
      Originally posted by Indian
      KÄnner igen symptomen om gnisselljudet o hur det har samband med varvtalen.

      Fick min kamrem bytt för en eller två månader sen o samtidigt smörjde dom en "spännrulle" till fläkremmen. Den längst ner. Blev helt tyst ett tag... men eftter... ja jag vet inte hur många mil så kom ljudet tillbaka.. så jag e helt säker på att det är den... vet dock inte om det MÅSTE göras vid eller om man kan leva med det så länge utan fara för bilen. Någon som vet?? Men det är DEN på MIN bil i alla fall.
      jag pratade med en fiat kunning och de påstor att både generator rem och kamrem kan låta på detta sättet när de är nybytta.kan det stämma?
      Dock kan det vara värt att kolla upp så det inte är något alvarligt, typ spännrullen eller dyl.
      ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

      Comment


      • #18
        Om det är generatorremmen (eller spännrulle till den) så är det ínget problem i sig, går remmen av så kommer motorn bara att dö när strömmen tar slut i batteriet.... Om man har tur. Har du inte tur trasslar remmen in sig i kamremmen och så åker den också av, inte lika skoj.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #19
          Är inte så jävla bilkunnig =) men det är den lååånga smala remmen i alla fall... dessutom fanns ljudet där innan jag bytte kamrem.. Men som sagt SÄKER på att det är den i alla fall på min bil =)

          Förresten nu nmär vi ändå diskuterar dom rullarna...

          Den övre rullen... Den som är lättast att komma åt...
          Gjord i plast.
          Kollade den här omdagen...

          Den verkar vara delad i två delar... så då när jag stod o kollade så helt plötsligt klickade det till o den yttre delen av rullen stannade medans den andra fortsatte snura som vanligt...
          Pillade lite på den o det klickade till igen o sen började både ytter o innre del snurra.... efter ett litet tag igen "klick" den yttre delen stannade... några sekunder senare... "klick" o bägge snyrrade som vanligt.. så höll den på hela tiden.... Ska det vara så??
          E det någon fara annars??


          Lite oroligt för motorn i vilket fall som helst... Samtidigt som jag upptäckte det... så hittade jag en 2decimeter lång "kvarglömmd" skruvmejsel i motorrummet som legat kvar sen dom bytte kamrem för någon månad sen.. *ryser*
          Vart tog min nacken vägen!?

          Comment


          • #20
            Originally posted by Indian
            Lite oroligt för motorn i vilket fall som helst... Samtidigt som jag upptäckte det... så hittade jag en 2decimeter lång "kvarglömmd" skruvmejsel i motorrummet som legat kvar sen dom bytte kamrem för någon månad sen.. *ryser*
            Bytte dom inte remspännare vid bytet? Var gjorde du servicen?
            Porsche Boxster S 2002

            Comment


            • #21
              Indian, det är inte AC-pumpen du kollat på? Den skall göra som du säger, pumpar bara när trycket blir för högt i systemet.

              Quote:
              Lite oroligt för motorn i vilket fall som helst...


              Välkommen till coupe-klubben! Tror inte att någon inte "lider" av det här :-D Lyssnar ständigt efter lustiga ljud och andra små egenheter. Lyckades dra av vajjern till motorhuven, hur många bilar lyckas man med det på? Och hur många bilförare brukar köra med öppet fönster jämte en vägg för att lyssna efter kontiga ljud? Fast det kanske bara är jag? ;-)
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #22
                Originally posted by novisen
                Välkommen till coupe-klubben! Tror inte att någon inte "lider" av det här :-D Lyssnar ständigt efter lustiga ljud och andra små egenheter. Lyckades dra av vajjern till motorhuven, hur många bilar lyckas man med det på? Och hur många bilförare brukar köra med öppet fönster jämte en vägg för att lyssna efter kontiga ljud? Fast det kanske bara är jag? ;-)

                Hahahahaha!

                Fiat Klubben.se - Klubben för konstiga ljud
                Föredetta Coupé ägare -
                http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

                Comment


                • #23
                  På Argentan öppnar jag alltid takluckan i tunnlar, o växlar ner... rrrraaaaAAAAAAA!!!! :-D
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #24
                    Fick kamremmern bytt hos säljaren av min bil... Inget mer...

                    Det är från generator remmen det låter i alla fall...

                    Det är generator remmens "hjalva" rulle som stannar så... jaja någon får kolla på det sen...

                    Rätt lycklig nu.... ställde på bilen över helgen.. strålande sol o torra vägar juh....
                    UNDERBART!!!!

                    245km/h sen va jag tvungen att släppa gasen
                    Vart tog min nacken vägen!?

                    Comment


                    • #25
                      245 km/h!!! F-n vad jag längtar till våren ;-)
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #26
                        Vad kostar det att ställa på den en helg? Tar vv/försäkringsbolag ut någon på/av-ställning avgift?
                        Porsche Boxster S 2002

                        Comment


                        • #27
                          Tror att den enda avgiften blir skatten för en månad, och försäkring för den/de dagar den är påställd. 99% på att det är så.
                          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                          Comment


                          • #28
                            Det är -Grön skylt- som gäller iaf man råkar ha en sådan...
                            Föredetta Coupé ägare -
                            http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by novisen
                              Tror att den enda avgiften blir skatten för en månad, och försäkring för den/de dagar den är påställd. 99% på att det är så.
                              Kan fylla i med den sisat procenten. saktt öfr en månad o försäkring för de dagar den är påställd. Thats it =)
                              Vart tog min nacken vägen!?

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Indian
                                Kan fylla i med den sisat procenten. saktt öfr en månad o försäkring för de dagar den är påställd. Thats it =)
                                Va sugen man blev. Men det är klart, det är ju snart vår!
                                Porsche Boxster S 2002

                                Comment

                                Working...
                                X