Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med Fjärr C-lås & Larm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by pazzo
    De fins en diagnos port för att kolla larmet....
    Undrans vad de kostar å rigga de `.~)

    Kostar 500 å koppla in datorn, tar en 1/4 h. typ!
    snacka lite me VIA-bil killen tyckte ja skulle byta batteri vilket jag skall prova, larmet sitter i v-flygel bakom innerskärmen.

    Han sa att - inte mycket strul me larmen!?
    Last edited by pazzo; 4 April 2005, 21:51.
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #17
      Har nu tröttnat på originallarmet och tänker skaffa mig ett nytt...Har man riktig tur så är ju originallarmet bara en burk + sirén, och då kan man ju utnyttja den kabeldragning som redan finns när man ska montera det nya.

      Finns det någon som rensat ut det gamla larmet, och satt in ett nytt själv? Är immobilizern en lös enhet, eller är det integrerat i huvudlarmburken?

      Lutar åt ett kombigard-larm förresten. Mycket larm för lite pengar
      snälla ta bort mitt konto....

      Comment


      • #18
        Originally posted by Guggenheim
        Har nu tröttnat på originallarmet och tänker skaffa mig ett nytt...Har man riktig tur så är ju originallarmet bara en burk + sirén, och då kan man ju utnyttja den kabeldragning som redan finns när man ska montera det nya.

        Finns det någon som rensat ut det gamla larmet, och satt in ett nytt själv? Är immobilizern en lös enhet, eller är det integrerat i huvudlarmburken?

        Lutar åt ett kombigard-larm förresten. Mycket larm för lite pengar
        Vadå burk + siren...sitter ju avkännare för tryckförändring i cupen i fall nån skulle slå in en ruta.

        //R
        www.overdrift.com|www.norrortracing.com[br]
        Kör: Sierra & Mazda Rx-7

        Comment


        • #19
          Jo, det är sant.

          Menade mer att det lär ju vara en styrenhet som sitter någonstans, och till den är det väl ett antal olika sensorer mm kopplade, samt lite sladdar till centrallås, blinkers, ev immobilizer osv... och det vore ju smidigt om man kunde utnyttja de befintliga kabeldragningarna.

          Jag har dock inga förhoppningar på att man kan återanvända trycksensorerna osv.. De brukar ju vara duktiga på att se till att olika fabrikat är inkompatibla med varandra...
          snälla ta bort mitt konto....

          Comment


          • #20
            Ett par dumma frågor om det här med immobilizer...

            Jag vet att lite nyare bilar har det som standard (-97/98 och framåt typ).. men hur sjutton är det på de från begynnelsen (-94)?

            Jag har ett originallarm ju, och den ska ha har immobilizer i sig.. men är det något som är eftermonterat, eller har fiat tryckt in det från början?

            Och nu till den riktigt dumma frågan... är det lilla chippet i nyckelknippan (induktiva mojängen antar jag) kopplat till imobilizern, eller är det en helt separat antistöldpryl?
            snälla ta bort mitt konto....

            Comment


            • #21
              Originally posted by Guggenheim

              Eller, det vore ju kanonbra om man kunde ersätta ir-enheten med en RF a la biltema eller elfa. Men, något säger mig att det inte är så enkelt
              Har precis samma problem, får en felkod som jag inte kommer ihåg numret på just nu.

              Har tänkt precis samma tanke om radiosändare istället för den där f*rbanna*e IR'en, vore ju kul om vi e fler så nån tar tag i det haha =)

              Kan någon få fram en felkodslista mån tro??

              Mvh
              //Max
              Fiat Coupe 20V -97

              Comment

              Working...
              X