Announcement

Collapse
No announcement yet.

köpt nya fälgar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by mrpadanfain
    jag måste nog säga att de är hela tiden med de märks mest när jag kör sakta på en helt plan väg!
    Jag tycker inte det låter som du behöver balansering av beskrivningen. Du kan ta av fälgen och kolla om du ser någon åverkan i hjulhuset...
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #17
      JAg ska testa de. De jag är lite orolig för är om de har hänt något när tjejen fick punka. Om de inte alls ha med däcken att göra utan att de är något helt annat men jag kan inte tänka mig det. Ska testa lite i kväll, så skriver jag in sen hur de gick!

      Tack för alla svar.

      Comment


      • #18
        Originally posted by mrpadanfain
        JAg ska testa de. De jag är lite orolig för är om de har hänt något när tjejen fick punka. Om de inte alls ha med däcken att göra utan att de är något helt annat men jag kan inte tänka mig det. Ska testa lite i kväll, så skriver jag in sen hur de gick!

        Tack för alla svar.
        Ja punka, om hon körde några varv med punktering kan kanske fälgen blivit skev i värsta fall... men som sagt kolla om det finns åverkan i hjulhuset finns det inte kan du försöka med balansering, lägger du alltför mycket vikter på fälgen vid balansering är den troligtvist skev...

        EDIT: Har hört att däcken också kan vara helt sneda och då krävs det mycket vikter, då har man fått måndagsexemplar...
        Last edited by 84jr0; 18 May 2005, 12:31.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #19
          Jag har nu kollat riktigt nog och vad jag kan se så är de inget som ska kunna slå i fälgarna. De som är närmast är stötdämparen med den är ca 1.5 cm ifrån och vad jag förstår så är den fast och inte kan komma närmare. Så nu vet i fan vad de kan vara.
          Sen har jag en teknisk fråga. Om de skulle gå, kan bilen då ta skada av att åka med lite för stora däck? De kan väll inte göra något??

          Comment


          • #20
            Om du står ut med att hastighetsmätaren visar lite fel och att bilen blir lite slöare är det ju OK. Såvida de inte tar i nånstans nån gång.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #21
              slöare vist lite jobbigare blir de ju att dra runt med de måste var väldigt lite skilnad.

              Åter till felet. Har nu nästan helt uteslutit att de har med däcken att göra. De är nog så att den har fått sig en liten smäll när den fick punka. För de låter mest från de däcket och allt tyder på att de är något vaj där. Tänker nu ta in den på en verkstad som får ta sig en titt på vad de kan vara.
              De gör de ju kostnadsfritt så de blir de värt. Tack för alla synpunkter och svar. De är alltid skönt att ventilera. Man är ju inte så bra på meck(tyvär) Ingen nära v-ås som gillar att meka och gör de billigt?

              KAn vara bar att veta om de dyker upp fel eller om man vill modifiera.

              Comment


              • #22
                För stora hjul kan göra att hjullager slits snabbare...
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #23
                  Sen har jag en teknisk fråga. Om de skulle gå, kan bilen då ta skada av att åka med lite för stora däck? De kan väll inte göra något??
                  Blir inte hjulvinklarna fel när du kör med fel dimension?
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #24
                    "Blir inte hjulvinklarna fel när du kör med fel dimension?---------------------"
                    "För stora hjul kan göra att hjullager slits snabbare...----------------------"



                    Vad händer när man kör med större hjul????............... Beroende på VAD för fälg och däck som man skiftar till ger det förstås olika resultat.
                    En bredare fälg som breddar utåt, enbart, ökar trycket på lagret,JA! men påtagligt lite! Om det inte är jättebrett.
                    Breddar det lika mkt ut som in har du fortf. kvar orginal offset!
                    Ett större hjul t.ex 18" mot ett 16" ökar beroende på profil rullomkretsen vilket ger någon km/h för lite på hastighetsmätaren. Ett större väger mer vilket skapar mer massa at flytta vid acceleration samt inbromsning.

                    Hjulvinklarna påverkas INTE av att dimensionen blir större då inga inställningar ändras vid byte!!!!! Däremot brukar man sänka bilen vid byte och då SKA man göra en framvagninställning eftersom vinklarna ändras. nnars blir däck kontot högt !

                    Hoppas det klargjort lite om att byta dimension! Mvh Togge !
                    ¤TOGGEX¤

                    Comment


                    • #25
                      Tja

                      Vill bara säga att jag körde på 17" med 225-45 däck innan jag bytte och det enda jag hade problem med då var att jag inte kunde ge fullt rattutslag när jag backade samt inte lasta bilen för tung då däcken flera gånger drog i skärmkanten på ena sidan. Vet dock inte vad problemet kan vara...

                      Comment


                      • #26
                        Tack Togge för dina lungnande svar.
                        Ska fundera på att sänka. De blir nog till vintern men iallafall. Tror nog jag ska göra en hel del i vinter.

                        Ni som gjort en massa: Har ni lite tips?
                        Jag är inte specielt rik så jag ska försöka få till detta så billigt som möjligt. Så vet ni någon billig eller en händig kille som kan göra följande så tar jag vänligen emot svar:
                        Funderar på att sänka. Tjolpacket runt om tänkte jag oxå fixa. Ska nog lacka om lite i baken på den eftersom den har en lite lack skada som sticker i mina ögon. Och sen vill jag byta från katen och ut till ett lite roliga system. Alla tips är välkommna. Men tänk på att jag inte kommer lägga ut 10 000 tals kronor, för de har jag ej. Vill hälst göra de ehh under bordet :-)

                        Comment


                        • #27
                          Jag köpte kjolar från "Fun Tuning" i Tyskland. PM:a om du vill ha e-mailen. Sen fälgar från gummihuset bara. Det är vad jag har gjort.

                          Comment

                          Working...
                          X