Announcement

Collapse
No announcement yet.

AutoAlfa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by novisen
    Det är väl enbart kamremsbyte för de där 5000 kronorna? Den uppfattningen har jag fått i alla fall. Fast det är nog ett bra pris ändå, delarna som skall bytas (remmar och spännrullar) kostar en del, kommer inte ihåg hur mycket, men runt 3000 bara för delarna kanske?
    Att byta spännrullar är ju tydligen inte praxis hos autoalfa. Läs vad vi skriver.
    Porsche Boxster S 2002

    Comment


    • #17
      Jag betalade 4900 kr hos Autoalfa och då stod både kamrem och spännrullar med under material om jag nu minns rätt.
      På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
      http://www.garaget.org/?car=63213

      Comment


      • #18
        Originally posted by Dan the Man 13
        Jag betalade 4900 kr hos Autoalfa och då stod både kamrem och spännrullar med under material om jag nu minns rätt.
        En eller två spännrullar?
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • #19
          Ledsen Orlando, generaliserade lite.... Skrev dessutom remmAR, men det står ju också att det bara är kamremmEN som byts. Ber om ursäkt. ;-)

          Ville mest påpeka att priset för delarna var dyrare än vad jag personligen reflekterade över; "en spännrulle kan väl inte kosta mer än 100 pix" typ. Men de (den) är en anings dyrare.... Tar väl ändå en tre timmar att byta (gissar villt) och med min avrundning så blir det 3000 i arbetskostnad.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment

          Working...
          X