Announcement

Collapse
No announcement yet.

Galet HC-värde?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Satt och läste hela tråden nu, bra att du höll ut! Så det var endast katten som var trasig? De ville renovera toppen mm.

    Lycka till med bilen! Snart är det vår!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #77
      Tack!

      Oljor o tändstift är ju bytta med.. så det kanske är en kombination med det och katten som gjorde susen. Plus att det är en massa spridarrengöring, olika förbränningsrumstvättar och allt vad det nu har kallats, som är genomförda.

      Det var kul att prova på vinterväglag med coupén idag faktiskt.. och besiktningsmannen blev som en liten pojke bakom ratten och undrade om han fick leka lite på den stora parkeringen bakom bilprovningen Klart kul!

      ... men det är ju inte utan att man längtar till snön är borta och sopbilarna sveper upp allt grus från gatorna!

      Ser att du har bytt bild.. har du gått och blivit med röd Coupé? Grattis!
      snälla ta bort mitt konto....

      Comment


      • #78
        Gugge> Du har ändå tur i oturen!

        Japp jag har blivit ägare till röd coupé och jag längtar till våren jag!
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #79
          Pinsamt av verkstäderna..Borde ju inte vara mer än rätt att du skulle kräva skadestånd tycker man? 5 månader! Låter ju som ett skämt, eller ett fall för Sverker att ta upp i TV

          /H

          Comment


          • #80
            Re: Överlycklig!!

            Originally posted by Guggenheim


            (PS.. Gå ALDRIG till Dahlgrens Auto i Uppsala. De påstod sig ha kollat katten nämligen... förutom allt annat dumt de gjort)

            ...känner det samma! :-I Har samma erfarenheter därifrån!!!! Ägaren är verkligen "Vanheden" i ett nötskal! Har jag problem åker jag hellre till götet och låter Björn styra upp det.
            Last edited by plant; 10 March 2006, 22:47.
            /Giallo Ginestra

            Comment


            • #81
              Hahah, ja nu när du säger det så påminner han starkt om honom!

              Fan vad kul!

              (Bara för att ta ner mig på jorden igen, så hade jag råkat parkerat på pplatsen intill min egen när jag kom hem från besiktningen! Snön täckte siffrorna och det var ju som sagt 5 månader sen jag använde pplatsen.. ahhh! Pbot 30 minuter efter att bilen blev klar! Irri!!! : )
              snälla ta bort mitt konto....

              Comment


              • #83
                Originally posted by Guggenheim
                Hahah, ja nu när du säger det så påminner han starkt om honom!

                Fan vad kul!

                (Bara för att ta ner mig på jorden igen, så hade jag råkat parkerat på pplatsen intill min egen när jag kom hem från besiktningen! Snön täckte siffrorna och det var ju som sagt 5 månader sen jag använde pplatsen.. ahhh! Pbot 30 minuter efter att bilen blev klar! Irri!!! : )
                Skicka boten till verkstaden
                With great power comes the bitches
                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                Comment


                • #84
                  de e ju bara att kolla på insider hur bilverkstäderna lurar skjortan av bilägare. Det 1:a man gör när man har dåliga avgasvärden är att kolla kat och lamda.

                  Comment


                  • #85
                    Du såg väl mitt inlägg från november?
                    Originally posted by bear
                    Jag hade precis samma HC värde på min Audi S4. Försökte med alla "billiga" åtgärder först eftersom kat:arna (2 st) kostar 7500:- /st. Ingenting annat hjlälpte dock och jag hittade två begagnade katalysatorer för 2000:-. Efter bytet av kat var det inga problem. Många anser ju att hög oljeförbrukning orsakar högt HC, men det kan väl vi Coupe-ägare skriva av ;-)
                    Såld:Coupé 20 VT Limited Edition Nr 739 Grigio Vinci Metallizzato
                    Lancia Thema Executive 3.0 CRD
                    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM QV Line
                    Ducati Multistrada 1000 DS

                    Comment


                    • #86
                      Japp, du hade helt rätt!

                      Synd att inte den första verkstaden insåg det med när de undersökte katten
                      snälla ta bort mitt konto....

                      Comment

                      Working...
                      X